POV Hermione
Ik sta naast het bed van Dramione. Ze is nog steeds niet wakker. Het had een flinke klap zijn geweest. Ginny staat naast mij. Ze kijkt zenuwachtig. Wat zou er met haar aan de hand zijn? Ze doet zo raar sinds Dramione is gevallen. Draco is er ook. Blijkbaar had hij Dramione ontdekt. Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom Dramione opeens gaat rondsnuffelen bij Slytherin. Ik zal het haar vragen als ze weer bij kennis is. Wat gebeuren hier toch allemaal rare dingen. Zojuist ging Harry ook nog weg. En Ron, ja. Toen hij hoorde dat Dramione gewond was rende hij weg. Heel raar. Ik hoor gekuch naast me. DRAMIONE! Ze word eindelijk wakker! Ik geef haar een knuffel. Dramione kijkt verward. 'Wat is er? Wat is er gebeurd? Waarom lig ik hier?' Ginny schraapt haar keel en kijkt haar aan: 'Je was in het Slytherin gedeelte. Je verstopte je achter een pilaar. Draco ging kijken. 'Draco, wie is dat, vraagt Dramione verbaasd. Ginny wijst naar Draco. Oooooh, zegt Dramione. Ginny gaat weer verder: 'Draco vond je. Toen viel je neer. Draco bracht je toen snel naar de ziekenzaal. Ja, en nu ben je hier.' Ik ga verder: ' Maar wat we ons allemaal afvragen is: Wat deed je dan bij Slytherin?' Dramione wordt rood, uhm, ik weet het zelf ook niet eigenlijk. Ik kijk bedenkelijk. Ik denk dat Dramione meer weet dan ze zegt. Nou, zeg ik. 'Ik ga maar weer denk ik. Ik moet nog een verslag inleveren. Ja, ik ook zegt Ginny snel. Dramione haalt haar schouders op. 'Mij best.' Snel loop ik de zaal uit, op weg naar de bibliotheek. Als ik de hoek omloop zie ik daar RON. Ik pak meteen mijn kans. Hij zit zo in zijn gedachten dat hij mij niet eens ziet aankomen. Ik tik op zijn schouder. Hij schrikt en kijkt snel achterom. Als hij mij ziet moet hij blozen. 'W-Wat doe jij hier, zegt hij stamelend. Ik kijk hem aan: 'Dat kan ik beter aan jou vragen, wat is er tussen jou en Dramione? Iets wat ik niet weet? Ron kijkt verdrietig en zegt zacht: Toen ik gisteren met jou dat gesprek had ging ik op zoek naar Dramione. Ik zag dat ze achter iemand aan liep. Diegene waar ze achter aan liep verdween toen ze per ongeluk in het Slytherin-gedeelte in liep. Ik denk dat ze zo in haar spionnenrol zat dat ze niet doorhad dat ze daar zo maar naar binnenliep. En ik denk dat ik ook weet wie die mysterieuze persoon was waar ze achteraan liep. 'Wat!' zeg ik. 'Wie dan?' Ron zucht: 'Iemand die óók weet van Voldemorts wraak denk ik. En diegene staat aan de kant van Voldemort.' 'WIE IS DAT DAN?' 'Dat kan ik niet zeggen, zegt Ron en hij staart naar buiten. 'In ieder geval iemand die jou beter kent dan je zelf doorhebt.' 'Wat vreemd' denk ik. 'Uhum hoor ik achter me. Verschrikt kijk ik om. Daar staat Ginny. Zou ze alles gehoord hebben? 'Kom je mee? vraagt ze. 'Wat is er dan? 'Dat zie je vanzelf' zegt ze geheimzinnig. Oké zegt ik en ik loop achter haar aan. Ze loopt naar de kamer van Ron. Ik kijk haar aan: 'Mag je hier wel komen, vraag ik. 'Het is toch de kamer van Ron, niet die van jou. Ginny haalt adem en zegt: 'Ik was net Ron aan het zoeken, want ik had hem nodig voor mijn verslag, maar hij was er niet. Ik keek op zijn bureau om te kijken of hij een briefje had neergelegd om te zeggen waar hij was. Toen zag ik dus het dagboek van Sneep, Dumbeldore en McGannogal. Ik begon erin te bladeren en toen zag ik dus dat Hogwarts over precies.... Ze kijkt op haar horloge. Precies 43 uur, 38 minuten en 9 seconden vergaat!
642 words. Ja het is waar. Het duurde veel te lang voordat ik uploadde! MAAR SUPER THANKS VOOR 100 READS! ZAL IK OOIT DE 200 HALEN??? Help mee! Deel met vrienden en familie. Dit was een cliffhanger, begin volgende week komt het nieuwe hoofdstuk<3
YOU ARE READING
Voldemorts Wraak
FantasyIn dit Harry Potter boek gaat ALLES mis -Hogwarts vergaat -Ginny wordt bedreigt -Raar meisje naar Hogwarts -Ron ontdekt Hermione -Harry wordt buitengesloten