4. Save Hogwarts!

32 4 2
                                    

POV Dramione

Nieuwsgierig lees ik in het boek over Sneep, eigenlijk snap ik het niet, maar ik lees wel verder. Als het hoofdstuk is afgelopen kijk ik Hermione niet-begrijpend aan. Hier staat iets van: Dit is misschien het grootste geheim van mij, Dumbledore en McGonagall. In het jaar 1890 zal Hogwarts vernietigd worden. Daar is toch niks ergs aan? Het is allang 1890 geweest! 

Hermione zegt: 'Maar we zitten in een heel andere wereld! Weet je dat dan niet?! Dit is het jaar 1890! WAT?! roep ik verschrikt, dat betekent dat Hogwarts zal vergaan! DIT MAG NIET! Nee, zegt Hermione, maar we weten nog niks, alles staat precies in het dagboek van het Legend Trio, dus Sneep, Dumbledore en McGonagall. Waarschijnlijk ligt het dagboek op de kamer van Dumbledore. En wanneer is Dumbeldore niet op zijn kamer? 'Tijdens het eten!' roepen we tegelijk. Dus morgenochtend tijdens het avondeten, want dat duurt het langst, dan slaan we toe, beslist Hermione. 'Goed plan' zeg ik. Maar moeten we het niet aan Harry en Ron vertellen? 'Dat doen we als we het dagboek hebben, antwoordt Hermione, want je kent Harry en Ron. 'Nee, zeg ik, ik ben hier pas 2 dagen, haha.' 'Oh, ja, lacht Hermione. Maar ze kwekken altijd alles door, vooral aan Dumbeldore. De lieveling van Harry, snap je? Ja! zeg ik. Wel spannend.' 'Valt wel mee, zegt Hermione, ik heb wel ergere dingen meegemaakt. Maar nu ga ik slapen, tot morgen! Doeii, zeg ik! 

Volgende ochtend

POV Ron

'Alle leerlingen van Hogwarts, over 15 minuten begint het ontbijt, zorg dat je helemaal klaar bent' Dumbeldores stem klinkt door Hogwarts. Snel doe ik mijn jas aan en ren ik naar Harry. Rennen, roept hij lachend! Snel rennen we over de trap naar de Grote Zaal. Hermione en dat nieuwe meisje zitten er al, Dramione heet ze geloof ik. Ze lijkt me wel aardig. Na het ontbijt hebben we weer vliegles van Madam Hooch. Mijn lievelingsles. Vandaag gaan we in tweetallen vliegen. Hopelijk wilt Hermione met mij, want ik ben verliefd op Hermione. Al vanaf mijn eerste jaar. Maar eerst ontbijt. 

POV HERMIONE

Phoe, wel spanneder dan gedacht, iets stelen. Maar eerst over die vliegles. Wat was het raar! We werden ingedeeld in groepen van 2. Dramione zit niet bij ons, want ze moet nog leren om uberhaubt te vliegen. Maar ik moest dus met Ron?! Hij was superblij, raar. Hij pakte zelf mijn HAND?! Echt raar. Ik vind het wel aardig maar niet ZOO aardig. Waarschijnlijk heeft hij een crush op mij. EEHHLLL, ik moet er niet aan denken. Nee, je moet denken aan vanavond. Alles is geregeld, Aan het begin van het eten gaan we weg. Ik eerst. 5 minuten daarna Dramione. We moeten 'naar de wc, voor een meidendingetje, jeweetwatikbedoel.' Dan sluipen naar Dumbeldores kamer, pakken we het dagboek, als we het kunnen vinden tenmiste en sluipen we zo snel mogelijk weer terug naar de Grote ZAaal. 

'Leerlingen van Hogwarts, avondeten begint over een halfuur, tot zo in de Grote zaal.'

Phoe, spannend, zo gaat het echt gebeuren. Ik zie dat Dramione ook heel gespannen is. Nog meer dan mij denk ik. 

5 minuten later

'Ik ga naar de wc, voor jeweetwelwat en ik knipoog naar Dramione, Harry en Ron. Ze knikken begrijpend en ik wacht bij de deur. Ik kijk daar de kier en zie dat Dramione verschrikt naar haar stoel kijkt en snel wegrent naar de deur. Phieee, zegt ze. "1e deel gelukt' . We lopen naar de kamer van Dumbeldore. Maar dan horen we voetstappen. "Wat doen jullie daar?!'


4e hoofdstuk al, vote en reageer! Dit was een lang hoofdstuk, 600 woorden! Liefs Meeee! 

Voldemorts WraakWhere stories live. Discover now