POV RON
Oke, ik dacht het al. Hermione en Dramione zijn net weer héél toevallig naar de wc geslopen. Precies 5 minuten na elkaar. Als Dramione de deur achter haar dichtslaat schuif ik ook mijn stoel aan. Harry en Ginny kijken mij raar aan. 'Jij ook al? Wat is hier allemaal aan de hand?' Weet ik ook niet precies, zeg ik snel. Ik-k moet gewoon naar de wc. Harry trekt een wenkbrauw op en zegt 'Het zal wel.'
Snel ren ik naar de kamer van Dumbledore. Ik hoor ze al praten. Als ik door het sleutelgat kijk zie ik dat Hermione de kast probeert open te maken. 'Huh, wat gek! De sleutel past niet!' Wie zou de sleutel hebben verwisseld, denk ik grijzend. Ik doe triomfantelijk de deur open. Hallo!, zeg ik vrolijk. Ik zie dat Hermione en Dramione schrikken. H-Hallo zegt Dramione snel. 'Ik hoorde dat jullie hier waren en ik dacht, ik kom gezellig langs om te kijken of het wel goed gaat. Hermione vraagt: 'Van wie hoorde je dat? Van Dumbledore zelf, antwoordt ik. Hoezo? WAT, zegt Hermione. Snel gooit ze het boek op de tafel en trekt Dramione mee naar de deur. SNEL! WEG! Ze kijkt mij aan en roept dreigend: ZEG NIKS EN AL HELEMAAL NIKS AAN DUMBLEDORE! Ik trek mijn schouders op. Als ik weer omkijk zijn Dramione en Hermione verdwenen. Mooi zeg ik. Ik rits het boek van de tafel, stop het onder mijn shirt, ren naar mijn kamer, smijt het onder in mijn kast en ren snel weer naar de Grote Zaal. Oververhit ga ik weer op mijn stoel zitten. Harry kijkt me verbaasd aan. 'Had je een harde drol ofzo?' vraagt hij. Ja, zoiets, zeg ik met een kop als een tomaat. Hermione kijkt me verbaasd aan. Dramione zit maar een beetje te staren. Paar minuten later voel ik een harde schop tegen mijn scheenbeen. Ik wil AU roepen, maar als ik Hermione's blik zie hou ik toch maar mijn mond.
Ik vraag me af of ik kan liplezen maar ik denk het wel, want als het goed is kan Hermione zo komen. Ja, daar is ze al. Het verbaast me dat ze Dramione niet heeft meegenomen. 'Waar is Dramione? Ze kon niet ofzo, antwoordt Hermione. 'Ze leek een beetje ziek. Waarschijnlijk is ze naar bed gegaan.' Oké, maar wat was er? zeg ik.
Oké, er is iets. Ik weet het niet. Ik heb een gevoel. Ik weet het zelf ook niet. Er knaagt iets. Al vanaf ik op Hogwarts ben. Daarom ben ik ook niet meegegaan met Hermione naar Ron. Ik weet het niet. Er is iets raars. Het heeft niets te maken met dat Voldemort-gedoe. Maar iets anders. Ik denk met Ginny. Maar ja, ik heb geen idee. Ze is zo afwezig. Ik weet het ook niet echt precies. Hermione heeft het alleen maar over dat stomme dagboek en Ron. Ze laat haar beste vriendin gewoon in de steek. Maar ik weet gewoon niet aan wie ik het moet vertellen. Ik weet het echt niet meer. Ze zeggen dat je naar Hagrid moet, om je hoofd leeg te maken. Maar ik ben bang dat het daardoor nog erger wordt.
Waarom zei je tegen Harry en Ginny dat je naar de wc ging? Terwijl je bij ons was, in opdracht van Dumbledore? Oké denk ik in mezelf. Ik moet het nu zeggen. Ik haal diep adem. 'Omdat ik het weet.' Wat weet je? vraagt Hermione. 'Over Voldemort en dat hij wraak gaat nemen. Ik stond altijd bij de deur. Toen je het dagboek ging stelen en toen je met Dramione het boek ging lezen. Ik zie dat Hermione zich kapot schrikt. JE WEET ALLES?! roept ze. KAK! KAK, KAK, KAK!
Ik kan niet in slaap komen. Ik besluit om maar naar Ginny te gaan. Misschien kan ik met haar erover praten. Want ik heb het gevoel dat er iets met Ginny is. Als ik bij haar kamer aankom, hoor ik de deur kraken. Ik kijk verschrikt om me heen. Heeft iemand me gehoord? De deur van Ginny's kamer gaat open. Wie is dat? Gelukkig, het is Ginny maar. Waar zou ze naartoe gaan in de donkere avond? Ze kijkt voorzichtig om zich heen. Is ze bang dat ze ontdekt wordt? Mijn hoofd zit vol vragen. Verbergt ze iets? Ik ga haar achterna, bedenk ik. Ik kan zo toch niet in slaap vallen. Ik volg haar zachtjes. Ik hoor iets kraken. Snel! denk ik. Ik kruip achter een pilaar. Ik hoor voetstappen. Als ik voorzichtjes omkijk, zie ik het felle licht in mijn ogen schijnen, ik word duizelig. Ik hoor: Ik dacht het al, een inbreker.' Dan wordt het zwart.
Heyyyy, al het 6e hoofdstuk is af! 800 woorden! Je hebt het misschien al gezien, titel, omslag en beschrijving is veranderd. Ik vond de titel een beetje saai:) Hij is nu wel superleuk geworden! Lees ook zeker mijn andere boeken en Vote, Follow en Comment! <3
YOU ARE READING
Voldemorts Wraak
FantasyIn dit Harry Potter boek gaat ALLES mis -Hogwarts vergaat -Ginny wordt bedreigt -Raar meisje naar Hogwarts -Ron ontdekt Hermione -Harry wordt buitengesloten