POV Dramione
Zenuwachtig zit ik op de stoel, maar ik laat het niet merken. Ik hoor de sorteerhoed boven mijn hoofd praten. Ik zie dat Hermione nieuwsgierig kijkt. 'Ja, dit meisje hoort thuis, zegt de sorteerhoed. 'IN........ Gryffindor!!
( Sorry Dramione_bookmaker_, maar anders klopt het verhaal niet:) )
Ik ben superblij en loop naar Hermione! Ze feliciteerd me trots en ik ga naast haar zitten. Zou die jongen die naast Hermoine zit Harry zijn? Ik zal het zo vragen. Ondertussen zijn er 3 mensen naar Ravenclaw gegaan. Nog 2 naar Hufflepuff, nog 1 naar Gryffindor en nog 3 naar Slytherin. 'Nu voor iedereen bekend is in welke afdeling hij zit, zullen de klassenoudsten jullie naar de kamers brengen, zegt Dumbledore.
Eenmaal op de kamer heb ik al mijn spullen neergelegd, en nu loop ik naar de woonkamer. Daar zit Harry! Ik loop naar hem toe en stel me voor: 'Ik ben Dramione Evans.' Hoi! zegt Harry Potter. 'Ik ben Harry Potter, maar dat wist je waarschijnlijk al, dit is ook mijn 4e jaar! Ik ben bevriend met Hermione, Ron, de jongen met de oranje haren, die kom je vast ook een keer tegen, en ja, dat. Over Voldemort hoor je ook nog wel een keer, maar wacht WAT?! Hoe heet jij?! Ik kijk verbaasd naar Harry, er is toch niks mis met mijn naam? 'Dramione Evans, hoezo?
Harry roept: ' Mijn tante heet ook Evans met haar achternaam! Nee eigenlijk heet ze Dursley, maar voordat ze getrouwd was heette ze Evans!' Ik zeg: 'Er zullen wel meer mensen Evans heetten met hun achternaam, maar hoe heet je tante dan?' Harry antwoordt: 'Mijn tante heet Petunia Dursley, is getrouwd met Vernon Dursley, en heeft een zoon die heet:
Dudley Durley! roep ik. Vol verbazing kijken Harry ik elkaar aan. Dan roepen we tegelijk: 'We zijn familie!' 'Dus daar kende ik je van, zeg ik. 'Ik dacht al dat ik je ergens van kende, zeggen we weer tegelijk. Dan moeten we lachen. ' Dus dat betekent, zegt Harry, dat ik je neef ben, en jij mijn nicht! Wow! zeg ik. 'Niet te geloven dat ik hier nog eens een neef tegenkwam, en dan ook nog wel Harry Potter! 'Ja, zegt Harry! 'Dit moet Hermione weten, zeg ik
POV Hermoine
Ik heb iets vreselijks ondekt, echt vreselijk! Niet normaal!! Ik ben bezig met een boek over Sneep, en heb iets vreselijks ondekt, zoals ik al zei, ik wil net verder lezen als Dramione binnekomt stormen. 'Je gelooft het nooit!, zegt ze. 'Wat!, zeg ik nieuwsgierig. 'Ik en Harry Potter zijn familie!, roept ze! 'WAT? zeg ik! IS HIJ JE NEEF! De puzzelstukjes vallen op zijn plaats. 'Daarom kende hij je en kende jij hem ook! JA, roept Dramione! Oh ja, zeg ik. Ik ben aan het lezen over Sneep. 'Sneep?, onderbreekt Dramione mij. 'Is dat die man met de zwarte haren? Ja! zeg ik! Je gelooft nooit wat hier staat, je MOET me helpen. Ik krijg meteen een angstig gevoel als ik er aan terugdenk. Hier staat dat......................
Heyyy, dit was het 3e hoofdstuk! Is het leuk???? Comment en Voteee, zou lief zijn<3 Dit is wel mijn langste hoofdstuk. Precies 500 woorden, zonder dit stukje! En deze week post ik nog 1 hoofstuk en veel leesplezier!! <3
YOU ARE READING
Voldemorts Wraak
FantasíaIn dit Harry Potter boek gaat ALLES mis -Hogwarts vergaat -Ginny wordt bedreigt -Raar meisje naar Hogwarts -Ron ontdekt Hermione -Harry wordt buitengesloten