POV Dramione
Op mijn kamer pak ik snel mijn spullen, want net kwamen Ron, Hermione en Ginny binnen gestormd. Ze vertelden dat HET nog maar 24 uur duurt dus we moeten snel in actie komen. Wat ik wel raar vind is dat Harry niet meegaat. Het is tenslotte mijn neef. Hij is ook de enige die er nog niks van weet. Voor mijn gevoel is hij een beetje SAD. Zijn vrienden kijken niet meer naar hem om. Maar goed, nu even ergens anders aan denken. Spullen pakken. Wat zou ik nodig hebben? Ik neem sowieso mijn toverstok met warme kleding, schrift en pen, uhmmm. KLOP KLOP. Wie zou daar zijn? Ik doe de deur open en tot mijn verbazing komt Harry binnenlopen. Ik dacht dat hij misschien bij Hagrid zou zijn. Niet dus. Hij lijkt eigenlijk helemaal niet boos. Heel blij eigenlijk. 'DRAMIONE! Weet je wat ik hoorde?' Nee? zeg ik verbaasd. "Nou, gaat Harry verder. 'Morgen is het kerst toch?' 'Kak! Kerst, denk ik. Helemaal niet aan gedacht. Nou ja, kerst voor 1x overslaan is niet heel erg. Maar wat is daar dan bijzonder aan? vraag ik aan Harry. Harry zegt: 'Vanaf vanmiddag 12 uur kan je je inschrijven voor het Toverschool Toernooi!!! En voor deze keer mogen ook 5e jaars meedoen! Ik ga me natuurlijk inschrijven! En daarna is meteen het kerstbal. Je kan het niet missen!!'' Ik bevries. Nee! Het grote Toverschool Toernooi waar iedereen naar uitkijkt! Ik wil Harry natuurlijk ook niet teleurstellen. Ik moet het Hermione en Ginny vertellen! Oh, wat leuk! zeg ik. Ik probeer enthousiast te doen, maar het lukt totaal niet. 'Weten de andere dit ook al?' 'Nee, antwoordt Harry. 'Ik wou het als eerst aan jou vertellen.' Mijn hart breekt echt. Hij moet het weten. Zo kan het echt niet meer. 'Zal ik het aan de rest vertellen?? vraag ik aan Harry. 'Ja, ik ga mee! roept hij opgewekt. Snel lopen we naar de woonkamer van Gryffindor. Ik zie ze al zitten. Als ze ons zien gaan ze meteen stilzitten. 'Wat is er?' vraagt Hermione. Harry vertelt het hele verhaal. Ginny, Hermione en Ron schrikken zich kapot. Neee! sist Ginny. Op dit moment heeft de hele school 4 jaar gewacht.' Ja! zegt Ron. Dit kunnen we niet missen!' 'En Harry niet aandoen' zeg ik. Uhgg nee, zegt Hermione. Ik kijk haar vragend aan. Laat maar, zegt ze. Als ik weet terug naar mijn kamer loop zie ik dat er een briefje onder de deur is geschoven. Ik bekijk het: Om half 4 in de bibliotheek, van Ron, Hermione en Ginny. Het zal wel met het Toernooi te maken hebben.
Als ik om half vier de bibliotheek binnenloop zie ik dat ze rest er al zit. Snel loop ik naar ze toe. Als ik zit zegt Ron meteen:' We moeten het Toernooi overslaan.' Nee, dat kan niet, zeg ik. Dit is waarschijnlijk de enigste keer dat we het Toernooi meemaken en Harry rekent op ons. 'Harry kan me geen reet meer schelen, moppert Hermione. Wat heeft zij nou weer? Ginny zegt: 'Weet je wat? We gaan gewoon eerder weg. We lossen het eerder op. We laten Harry niets weten en we zijn voor het Toernooi terug. Probleem opgelost.' 'Maar dan gaat hij ons toch missen?' vraag ik. 'We gaan s'nachts. Rond half tien moeten we gaan slapen dus we verzamelen we ons ergens rond 10 uur. Dan gaan we weg en komen we 12 uur later terug, nou ja. We weten ook niet perse hoelang het duurt. Niet langer dan 12 uur gok ik. We hebben natuurlijk al een plan gemaakt. En het dagboek beschrijft het natuurlijk al. We moeten wel voorzichtig zijn, want ik denk dat Dumbledore, Sneep en McGonagall extra oplettend zijn, ratelt Ginny. Ze sluiten Harry dus wel buiten. Ik vind het echt zielig. Eerlijk, hun kunnen echt niet zonder Harry. De vorige keer was het echt niet gelukt zonder Harry. Deze keer wordt het vast een drama, bedenk ik. Ik moet het Harry vertellen! Anders gaat het sowieso mis! Ik kijk de anderen aan en zeg: 'Ik bedenk dat ik toch nog iets anders moet doen! 'Is goed! zegt Hermione. 'We zien je vanavond! En ze knipoogt.
Als ik ben aangekomen bij Harry's kamer klop ik snel op de deur. 'Wat is er? vraagt Harry. Hij kijkt nogal verbaasd. Ik vertel het hele verhaal. Ik verwacht dat hij eigenlijk teleurgesteld zou zijn, maar hij lijkt eerder... ja? Bezorgd! Oh nee! roept hij. Mijn vrienden kunnen dat niet alleen aan!' 'Daarom vertel ik het ook aan jou!' Ik moet mee! zegt hij vastbesloten en hij begint spullen te pakken. 'Maar ze mogen het niet weten!' roep ik. 'Dan sluip ik achter jullie aan zegt hij. Het is natuurlijk een risico, maar ik weet zelf dat ze echt niet zonder Harry kunnen. 'Oké, zeg ik. Om 10 gaan we weg. We verzamelen in de woonkamer. Je kan je kleed omdoen zodat je onzichtbaar ben. Ga achter ons aan als we de deur achter ons dicht doen. ' We overleggen nog wat, maar het is al bijna tijd voor het avondeten. Als we klaar zijn haal ik diep adem en zeg: Tot vanavond!
YOU ARE READING
Voldemorts Wraak
FantasyIn dit Harry Potter boek gaat ALLES mis -Hogwarts vergaat -Ginny wordt bedreigt -Raar meisje naar Hogwarts -Ron ontdekt Hermione -Harry wordt buitengesloten