Bab 29

40 3 0
                                    

 Pejam celik - pejam celik sudah  1 tahun mereka berdua digelar suami isteri yang sah. Kehidupan mereka selama 3 bulan ini sangat erat tanpa ada apa ii salah faham atau pergaduhan. Sampai sahaja, 

Di office, 

"Knock knock

"Masuk" Kata Ian. Wanita yang berkasut heels berwarna merah dan handbag berjenama Chanel itu terus masuk ke dalam ruang bilik Ian. 

"Hi sayang" Kata Nat. Ian yang sedang duduk itu terus berdiri dengan kehadiran si Natasya.

"What re u doing here Nat? If there's nothing important to tell then please get out" 

"Sayang" Kata Nat sambil berjalan ke arah Ian. " I just wanna check up on you. Nak tengok la if perempuan tu treat you well or not" sambil memegang bahu Ian. Ian terus berjalan ke arah pintu biliknya.

Dia membukakan pintu  buat Natasya. " Nat you better go before I call the security". Natasya pun berjalan sambil berkata "It's okay Ian, now memang you benci I but trust me, one day you wont" dan dia pun berjalan keluar dari bilik Ian.

Silver nampak Natasya keluar daripada bilik Ian. Natasya berjalan di sebelah Silver. Apabila Natasya melihat Silver, dia terus membetulkan rambutnya dan lipsticknya. Seolah ii dia dan Ian baru sahaja membuat sesuatu. 

Silver menggengam pergelangan tangan Natasya. "What are you doin in there miss Natasya?" Tanya Silver.

"Nothing just" Natasya pun berbisik di telinga Silver. "Having some fun with my boyfriend".

"Ouh is it? Kesian eh dekat orang macam you ni, delulu je." Kata Silver. Ouh I almost forgot that you tak datang my wedding so mesti you tak nampak cincin ni lagi kan?" Kata Silver. Dia mengangkat tangannnya dan menunjukkan cincin 24karat yang dibeli oleh Ian tanda mereka sah bergelar suami isteri. 

Natasya berasa bengang dan terus jalan ke arah lift denagn hentakan kaki seolah ii memberontak.

Silver mengetuk pintu bilik Ian. Dia pun masuk dengan muka yang masam mencuka.

"Maaf ye encik Ian, saya rasa bila worktime, tak boleh kot ada orang datang nk visit kalau it doesnt require business." Kata Silver.

Ian hanya senyum sinis, dia tahu isteri dia tu jelaous sikit. 

"Tidak la sayang, dia bukan siapa ii pon and if dia ada cakap apa ii just ignore it okay mi corazon? You're my wife, my everything now. No one can replace you okay?" jawab Ian.

Silver yang masam mencuka itu tadi terus pergi ke arah Ian dan duduk di pehanya. Ian pun kemudian memeluk serta mengucup pipi Silver. 

* Jenna masuk ke bilik Ian *

"Oups, wrong timing" Kata Jenna sambil menutup mukanya mengguna kan fail yang ada di tangan. 

Silver terus berdiri dengan mukanya yang tampak terkejut. "Ouh, it's okay Jen, masukla" Pabila Jenna masuk sahaja, Silver terus berlari keluar. Malu siottttt

"So Encik Ian, this is the information of our new client. This new project will be our biggest project for this year which will cost around 50 million. They would like to meet us tomorrow around noon." 

"Alright then arrange the meeting then we'll go together." ujar Ian . Jenna mengangguk dan keluar.







* knock knock *

"Silv, jom lunch." Kata Jenna.

"Okay but tunggu kejap, I nak settle kan this dulu." Jenna pun masuk ke bilik SIlver dan duduk di kerusi berhadapan dengannya. 

"Kemain eh tadi dengan encik shuben. Nasib I yang masuk tau, kalau staff lain yang masuk memang nanti akan jadi gossip terhangat di group whatsaap." Kata Jenna 

"Alah kalau gossip pun kenapa, kitorang kan dan jadi suami isteri so okay apa." Jawab Silver. 

Silver pun mengambil handbag Chanel miliknya dan mereka berdua pergi lunch bersama. 





"Yup that's all " Kata Silver kepada pelayan restoran tersebut. "Babe, I nak pergi toilet kejap okay?" Silver pun membuat tangan seperti mengahalau. Jenna pun berlari ke toilet. 

Silver mengeluarkan handphone miliknya untuk chat bersama Ian. Dia tersenggih seorang diri. Ada apa la yang diorg chat kan tu. 

"Hi baby" kata pemuda yang duduk di hadapannya tu. Silver pun memandang pemuda tersebut. Dia terus berdiri sambil menekup mulutnya. 

"Hey, don't be too shocked Silver. It's just me baby." Kata Zafran. 

"Zafran, please go Im having lunch with someone else." Zafran memegang tangan Silver.  Silver menepis tangan Zafran. 

"Please give me one last chance Silv, I promise I will love you with all my life and I will treat you much more better than your filthy husband." Silver tergamam dengan apa yang Zafran katakan. Sedar ke tak dia ni?

"Zafran, you tak sedar ke apa yang you cakap ni? Im someone else's wife. Please respect that and don't you ever meet me again."

"Baby, you will definitely meet me again, we're soulmates remember?" Kata Zafran. Dia mencuba untuk menyentuh Silver. Jenna yang dari belakang menyedari situasi tersebut terus ke arah Silver.

"Hey, kau siapa ha nak sentuh wife orang." Kata Jenna. 

"Ouh, already have friends now? Remember last time I'm your only friends baby? Bye my love till we meet soon" Kata Zafrab sambil beredar dari situ.

Silver terus duduk di tempatnya. Dia takut dengan apa yang dikatakan oleh Zafran, if he say something like that, pasti ada yang hendak dilakukan olehnya.

"Silv, are you okay? Siapa tadi tu?" Tanya Jenna 

"ouh, itu my exboyfriend. Silv nak balik office Jen, I lost my appetite already. Sorry Jen." Kata Jenna. 

"It's okay babe, lets balik office."



* di office *

" Hun, Zafran jumpa you ke tadi?" Tanya Ian. Silver yang sedang menaip itu terus terhenti.

"Sayang, don't be mad please. I'm sorry I tak bagitahu you, I'm just scared and I takut I kacau you. I nak bagitahu when we arrive home."

"Hun," Kata Ian sambil memeluk Silver yang tampak gelisah itu. Silver terus menangis saat Ian memeluknya.

"Next time if something happen please do tell me immediately okay? Don't worry about me being busy or what. Just tell me ya? I'm so worried when Jenna told me that. Did he threaten you?" Tanya Ian kerisauan.

Silver mengangguk sahaja tanpa berkata apa ii. Ian memujuk Silver sambil menggosok ii belakang isterinya itu. 



QAIDER'S: HIS SELCOUTH PRINCESSWhere stories live. Discover now