Silver dan daddy sudah duduk di ruang tamu awal pagi lagi. Mereka menolong bibik menghiskan meja. Harini ini hari ulang tahun Vivienne. Mereka mahu membuat surprise katanya.
Tepat jam 8;30, bunyi pintu bilik Vivienne dibuka. Vivienne turun untuk menjamu breakfast. Vivienne memang seorang morning person jadi sudah menjadi kebiasaan baginya untuk bangun awal pagi.
"SURPRISE"
"HAPPY BIRTHDAY TO YOU,
HAPPY BIRTHDAY TO VIVIENNE
HAPPY BIRTHDAY TO YOU"
Vivienne melompat ii kegembiraan.
"Thank you semua, Viv suka sangat"
"Viv, today bibik buat waffles since you suka waffles" Kata bibik. Vivienne pun memeluk bibik dengan erat. dan dia pun turut memluk daddynya dan SIlver. Mereka mengambil gambar sama ii.
"How I wish, mummy is here" Kata Vivienne. Air matanya pun mula membasahi pipi. Daddy dan Silver yang riang tadi terus menitiskan air mata. Mereka semua amat sayangkan mummy.
"Viv, mesti mummy tak suka kalau Viv sedih time birthday you. Nanti kita sama ii tengok mummy okay?" Kata Daddy. Dady mengelapkan air mata yang mengalir di pipi Viv. Silver yang sedang duduk itu terus mengelapkan air matanya. Dia tak nak la bawak vibes yang tak best time birthday Viv.
"Ha Viv, malam ni semua orang datang nak celebrate birthday you. So lets pick up your dress after kita visit mummy okay?" Kata SIlver.
Viv hanya mengagguk. Daddy pun mencium dahi Viv dan Silv. Dia sedih melihat anak ii perempuannya sebegini.
"Silv, I siap kejap then kita pergi cari dress?" cakap Viv yang sedang berjalan menuju ke dapur itu.
"Okay then I siap jugak and daddy nak ikut jugak?"
"Its okay Silv, you guys enjoy okay? Daddy kena pergi office kejap"
Silver pun mencium pipi daddynya dan kembali ke bilik untuk bersiap. Dia duduk sebentar di penjuru katil. Dia teringat akan pesan mummynya dulu,
" Silv, jaga adik baik ii okay? Mummy dah tak lama dengan kamu semua jadi kamu jadi pengganti mummy ye? Jagakan daddy sekali" dan Puan Sri Sofea terbatuk batuk lagi sambil menutup mulutnya.
"Mummy janganlah cakap macam tu, Silv nak mummy ada dengan Silv" sambil menangis ii
Mereka berdua pun kembali menangis bersama ii sambil Puan Sri Sofea mengusap usap rambut Silver dengan lembut.
Apabila teringat kembali peristiwa itu, Silver pun menitiskan air matanya, dia perlulah menunjukkan yang dia ini seorang yang kuat. Dia selalu ingat akan pedan mummynya. Dia pun ke arah toilet untuk bersiap keluar dengan Vivienne.
Silver menunggu Vivienne di dalam kereta Mini cooper miliknya. Vivienne membuka pintu kereta dan duduk di bahagian hadapan.
"So we're we going Silv?"
"Kita tengok ii dekat KLCC first nak?" Tanya Silver dan memakai tali pinggang.
"Okay jugak tu. I boleh beli macam ii kat situ nanti, senang nak pau you" gelak Vivienne
Silver pun mengiakan sahaja la adiknya itu, mentang ii harini birthday dia.
Sampai sahaja di tingkat 2 KLCC, mereka pun memulakan misi ntuk mencari dress buat Vivienne. Mereka masuk ke semua kedai ternama yang dilihat mereka.
"Silv, cantikkan this dress?" tanya Viv
"Omaigod Viv, you look drop dead gorgeous. Love the detailing"
YOU ARE READING
QAIDER'S: HIS SELCOUTH PRINCESS
RomanceIan adalah seorang mamat yang sangat sangat sangat 'cold' orgnya. Tapi, semuanya berubah sejak seseorang telah menyinari hidup Ian.