Bab 5

180 12 2
                                    

5 tahun kemudian

Ian meyarungkan jam Rolexnya dan bergesa untuk ke pejabat, tetapi ada seseorang yang telah memanggilnya dan akan membuatkan dia lambat ke tempat kerja.

" Qayder Ian, kau pekak ke tak dengar aku terjerit jerit daripada tadi? Kau memang nk aku mati kan sebenarnya. Dasar anak derhaka!" Kata Datin Melinda sambil memegang alat television kawalan jauh itu.

"Ma, Ian kena pergi kerja sekarang. Ian ada meeting and kenapa mama panggil?" Sambil menuju ke ruang tamu rumahnya.

" Aku nak kau belikan barang dapur aku dan pakai duit kau eh. Ceo company, takkan la miskin kan?" Soal mamanya dengan nada yang keras.

"Okay ma, nanti Ian suruh la Idrus belikan. Ha okay la Ian pergi dulu" lalu dia pun bergerak ke arah kenderaanya.

" Idrus nanti belikan barang barang yang mak aku suruh eh. Kalau dia tanya kenapa aku tak beli cakap aku busy ada meeting" cakap Ian

"Baik bos" balas Idrus dan meneruskan perjalanan ke syarikat milik Ian







"Sayang harini saya belanja you makan steak okay. You pun tak kerja lagi macam I. I dah kaya, doktor pulak tu." Kata Zafran kepada Silver yang ashik menelaah telefonnya. Entah dengar entah dengar entah tidak akan apa yang diperkatakan oleh Zafran tadi.

"You memang tak dengar ke apa yang I cakap tadi?" Soal Zafran dalam nada yang tinggi.

Cepat cepat Silver menyimpan semula telefon bimbit miliknya ke dalam bag. Zafran mungkin seorang yang agak kasar dengan dirinya tetapi itulah pilih bapanya, dia boleh buat apa kan?

"I dengar je apa yang you cakap tadi, I tengah scroll TikTok shop nak beli baju baru." Jawab Silver.

"TikTok shop? Euwwww murah. Kalau pakai mesti gatal gatal kan?" Tanya Zafran kepada Silver.

Zafran memang suka merendah rendah kan dirinya, dia melayan Silver ni bukan sebagai kekasihnya malahan seperti kawan biasa sahaja.
Tetapi Silver hanya mendiamkan diri kerana malas nak bertengkar dengan Zafran lagi.

"Okay dah sampai" kata Zafran sambil menutup enjin keretanya. Dia kemudiannya membuka kan pintu untuk Silver dan mereka berjalan ke pintu Restaurant sambil berpegangan tangan.

Sesudah mereka memesan makanan dan minuman, Zafran pun membuka kan kotak cincin yang datang daripada kot yang dipakai.

"Silver Zenia, will you marry me?" Soal Zafran kepada Silver.

Silver sungguh tidak menyangkakan detik detik memalukan yang dirasai olehnya. Dia sudah mengatakan bahawa dia tidak suka akan pelamaran seperti ini. Dia lebih gemar sekiranya Zafran berbincang dengan keluarganya terlebih dahulu sebelum melamarnya.

"Zafran, I... I can't do this okay? I'm just 23 years old and I'm not ready yet for this. You have put me in a very though place Zaf. I'm afraid I have to reject this proposal. Sorry Zaf." Jawab Silver lalu dia pun berjalan keluar daripada restoran tersebut.

"I need to call daddy will he be busy by now? Kata nya dalam hati

Di pun mengeluarkan telefon bimbitnya daripad dalam bag dan terus menelefon ayahnya.

"Daddy, something happened and Im sorry I can't do it and can u fetch me up?" kata Silver dalam keadaan menangis

"Why sayang? We'll talk after you come home okay? Share me your location and don't cry sayang. You're strong right? Soal Tan Sri

Sampai sahaja di dalam kamar tidur miliknya, dia pun merebahkan badan ke atas katil. Silver menyemak emel nya kerana ada pemberitahuan yang baru sahaja masuk.

"Omg! I dapat interview dekat Q.I company. Im so happy.. and esok I kena shopping untuk preparation for next weeks' interview.. tak sabarnya." Ujar Silve dalam keadaan teruja.

Dia memang lama menginginkan untuk kerja disana. Kata orang, syarikat itu adalah salah satu syarikat yang paling berjaya dan gajinya pun boleh tahan banyak.

Silver pun tido dalam keadaan lena kerana apa yang telah terjadi. Walaupun dia berasa sedih akan apa yang terjadi ketika makan malam tadi, tetapi dia sudah dapat berita gembira, jadi adalah juga sinaran yang menerangi masaalah yang dihadapinya tadi.










         
  

    So guys amacam bab kalini?  And korang mesti tak sabar apa yang akan berlaku semasa interview Silver nanti. Jadi kalau korang nak tahu apa kesudahan dia, teruskan la baca;))





















QAIDER'S: HIS SELCOUTH PRINCESSWhere stories live. Discover now