Pov Milou:
Als ik uit bed wil stappen zegt Matthy: "Wil je echt niet even blijven liggen?" Ik merk dat hij rood wordt, dus ik blijf even liggen.
Een kwartier later komt Lise gestrest de kamer binnen. Lise: "We moeten ons huis uit!" Wat? zeg ik. Lise: "We moeten het huis uit!" Ja dat begrijp ik ook nog wel, maar waarom? "We zijn de huur vergeten te betalen en de vorige maand ook al!'' Schreeuwt Lise. Ik barst in huilen uit. Ik heb geen contact meer met me moeder, ik heb geen broers of zussen, mijn vader woont in het verzorgingstehuis en heb geen vriendinnen naast Evi en Lise. Waar moet ik nu wonen? "Jullie mogen hier blijven." zegt Raoul. "Thankss schatje." zegt Lise. Maar ik ben nog niet gerustgesteld. Waar moet ik slapen dan? "Dat komt later wel." zegt Matthy lief. "Zullen we vanmiddag een stukje lopen Mil?" vraagt Matthy. Ja leuk. antwoordt ik.
Als we een stukje gelopen hebben gaan we ergens zitten.
Ik vraag of hij een ooit een relatie heeft gehad. Hij antwoordt: "Ja 1x maar dat is morgen precies een jaar uit. Ohw sorry zeg ik. "Nee geeft niet hoor." zegt hij. "En jij heb jij ooit een relatie gehad?" vraagt hij. Nee eigenlijk nooit. Matthy: "Heb je iemand op het oog?" Kut, ik vind hem knap maar dat kan ik toch niet zeggen? Ik vind wel iemand leuk, maar diegene vind mij toch niet leuk dus ja. Matthy: "Hoe weet je dat nou?" 1. Ik ken hem nog maar net. 2. Hij is veeltste knap voor mij. 3. Ik ben lelijk dus niemand wil mij. Matthy: Ahw Mil zo moet je niet over jezelf denken. Hij noemde me voor de 2de x Mil!!!!! Deze jongen is te goed voor mij. Matthy: "Mag ik zijn naam weten?" Meteen schiet de stres me te binnen. Wat ga ik nu zeggen. Weet je FUCK IT. Matthyas... Ik zeg expres zijn hele naam. Meteen naardat ik dit gezegd heb krijg ik spijt. S-s-sorry ik ren weg een klein stukje de bos in.
Pov Matthy:
We zijn een stukje gaan lopen, omdat Milou een beetje gestrest was. We zijn ergens gaan zitten en ze vraagt of ik ooit een relatie heb gehad. Ik baal van deze vraag, omdat het morgen een jaar geleden is dat het uit is. Ik antwoord: Ja 1x maar dat is morgen precies een jaar uit. Milou: "Ohw sorry." Ik zeg datzij er ook niks aan kan doen en ik vraag of zij ooit een relatie heeft gehad. Milou: "Nee nooit eigenlijk." Ik vraag of ze iemand op het oog heeft. Stiekem hoop ik dat ze mij leuk vind, maar dat zal ze nooit zeggen. Milou: "Ik vind wel iemand leuk, maar diegene vind mij toch niet leuk dus ja. Ik zeg daarom maar: Hoe weet je dat nou weer. Ze noemt een heel rijtje op en ik zeg Ahw Mil zo moet je niet over jezelf denken. Ik vraag of ik zijn naam mag weten. Ik zie haar twijfelen of ze het moet zeggen. Ik hoop echt met heel mijn hart dat ze mijn naam zegt maar ik weet bijna zeker dat ze dat niet gaat doen. Matthyas..... Ik juich vanbinnen, maar meteen daarna zegt ze: S-s-sorry en rent ze weg. Milou waar ga je heen, maar ze is het bos al in. Ik ren achter haar aan. Even later hoor ik iemand huilen. Ik loop het geluid achterna en ja hoor daar zit Milou. Ik ga naast haar zitten en ik probeer haar te troosten. Als we even stil zijn geweest zeg ik: Bedoelde je mij met Matthyas? Milou: "Ja.." En jij dacht dat ik jou niet knap vond? Milou: "Dat is toch zo." Nee Milou jij bent het mooiste meisje dat ik ooit heb gezien. Milou: "Echt?" Ja Milou, waarom wou ik anders dat jij bij mij in bed kwam slapen of dat jij vanochtend bleef liggen. Ze blijf stil. Lieve Milou ik hou van jou. Milou krijgt een lach op haar gezicht.
Pov Milou:
Matthy: "Wil je mijn vriendin zijn?" Ik weet niet hoe blij ik ben. Ik antwoord: "Jaaaaa" Ik geef hem een kus en ga tegen hem aanliggen.
Nadat we een kwartiertje zo hebben gelegen krijg ik het koud. Mat zullen we terug lopen ik krijg het koud. Matthy: Tuurlijk schatje. Mat geeft mij zijn jasje en we lopen hand in hand terug naar Casa del Huts. Als we in de auto zitten zeg ik: Zullen we de jongens pranken? Matthy: "Tuurlijk, kaulo grappig." Oke laten we doen alsof we ruzie hebben oke? Matthy: "Doen we."
Als we de deur opendoen beginnen we ruzie te maken. Matthy: "Ik wou jou ook alleen maar helpen hoor ondankbare trut!" Je hoeft me niet te helpen. Ik kan dit prima zelf op lossen. Matthy: "Ik snap wel dat niemand jou wilt." Alsof iemand jou wil, Schreeuw ik terug. Raoul komt eraan en zegt: "Wat doen jullie nou weer" Matthy: Ik wou Milou helpen, maar die trut accepteert dat dus niet. Raoul: "Ho ho ho stop hier mee." Raoul: "Ga naar jullie kamer en praat het alsjeblieft uit." We lopen giechelend naar onze kamer. We schreeuwen nog wat tegen elkaar en dan gaan we in bed liggen.
Pov Raoul:
Het zijn net een stelletje kleuters echt waar. Ik besluit maar even te checken of ze allebei nog leven. Ik doe de kamer open en ik verwacht 2 kibbelende pubers maar Milou en Matthy liggen heel schattig samen in bed. Wat gebeurd hier nou weer? Vraag ik. Milou: "We speelde maar dat we ruzie hadden." Matthy: "Ik zou nooit mijn vriendin een trut noemen." Ik geloof mijn oren niet hebben die 2 nou een relatie? Alsof Milou mijn gedachten kan lezen antwoordt ze 'Ja' Nou bij deze gefeliciteerd.
JE LEEST
Van klasgenoten naar man en vrouw
RomansaMilou is 20 en heeft haar klassenreünie. Ze heeft geen idee wie er bij haar op school hebben gezeten. Ze was 16 toen ze de middelbare school verliet en nu is ze dus twintig. Ze heeft nog wel vriendinnen van de middelbare school, maar van de jongens...