Bab 8

1.4K 35 4
                                    

Notes dari author❤️
Hai korang yang sedang membaca ni. Sorry for the late update sebab baru ada mood nak mengedit bab ni. Biasalah hidup seorang Rumi ni tak pernah tak malas. Bukan malas tapi takde masa sebab busy dengan irl punya hal. Bila dah free mood pulak dia belayar ke lautan China Selatan. Jadi tulah kepada pembaca cerita ni mohon2 banyakan bersabar dengan saya sebab saya hanyalah seketul ikan, eh silap tapi saya hanyalah seorang manusia yang kekadang mood dia okay kekadang tak. Biasalah perempuankan. So mohon semua harap bersabar and still enjoy this story until the end. Okay tu je bye. Sayang korang semua and now we go to the story.
______________________________

Sekarang aku faham kenapa orang cakap hidup berumah tangga ni indah. Mana tak indah, bangun dari tidur kau nampak muka bidadari ciptaan tuhan yang maha esa, lepas je mandi nak pergi kerja orang rumah kau masakan kau breakfast yang sedap-sedap. Lepas tu balik je dari kerja penat-penat kau nampak je muka bini kau, pergh auto hilang rasa penat tu, ditambahkan pula dengan masakan dia untuk makan malam. Pergh itu memang nikmatlah wei. Dan siapa sangka hubungan halal kami ini dah nak masuk hampir 2 bulan.

Tapi itulah, cuma ada satu benda je yang tak nikmat. Aku masih lagi tak dapat bukakan hati aku untuk Adreanna. Kekadang aku rasa kesian dekat dia, sebab terpaksa bersuamikan beruang kutub macam aku ni. Haish, nasib kau lah labu.

Hari ni turun je dari tangga Adreanna masih lagi masak untuk breakfast kami. Aku hanya pergi ke mesin Coway untuk minum air dan kehadiran aku dapat dirasai oleh Adreanna.

"Erix, awak dah bangun." Sapa Adreanna ramah dan aku hanya mengangguk sambil meneguk air. Lepas aku basuh cawan dan letakan di tempatnya semula aku berjalan ke arah Adreanna yang lagi khusyuk memasak.

"Masak apa?" Terjah aku dari belakang Adreanna. Si Adreanna yang tahu perangai aku suka terjah dari belakang dia masa masak dah kebal dengan aku. Wow, impressive.

"Uhmm, nasi goreng dengan sandwich tuna." Aku hanya meletakkan daguku di atas bahunya yang sedang berperang dengan kuali berisi nasi goreng tu.

"Awak nak coffee or tea?"

"Air mellow."

"Haa?" Soal Adreanna kebingungan. Aku pulak hanya memandang wajah Adreanna sambil daguku masih ber-parking di atas bahunya.

"Aku nak air mellow." Adreanna hanya gelak lepas dengar jawapan aku, yang mungkin kelakar baginya sekaligus luar daripada persoalan dia. Tangannya berhenti berperang yang menandakan masakannya telah pun siap.

"Okey kalau macam tu, saya buatkan air mellow awak ye," Ucapnya dengan nada main-main. Sementara Adreanna siapkan air, aku pula pindahkan nasi goreng kedalam mangkuk dan hidangkan semua makanan itu ke kitchen counter.

Sedang khusyuk makan Adreanna tertangkap basah sedang curi-curi pandang aku.

"Aku tahulah aku ni handsome, tak tapi tak payahlah nak tenung aku sampai nak tembus."

"Ma-mana ada," Mukanya merah seperti tomato dan aku hanya sambung makan cuba untuk kawal diri untuk tidak gelak.

"Erix," Aku hanya melihat Adreanna dengan tatapan yang ingin menerkam orang. Tak puas hati sebab dipanggil nama oleh dia.

"I dare you to call me by my name again sugar cube." Bicaraku dingin sambil menyuapkan nasi goreng tadi ke mulut. Dan diam seketika sehinggalah Adreanna bangun menandakan dia sudah selesai makan.

"Kau tinggal je pinggan tu dekat singki, nanti aku cucikan." Dan Adreanna akur sebelum kembali duduk berhadapan dengan aku.

"Erix, sebenarnya-"

"Sekali lagi kau panggil aku dengan nama, aku tak teragak-agak nak campak kau dekat hutan Amazon nanti. So you better behave sugar cube." Liurnya di teguk. Ngeri agaknya dengan amaran dari aku.

LOVE'S MELODY [OG]Where stories live. Discover now