5_Plány

296 12 0
                                    

Kentauři tasili meče a udělali s nima průvod do podzemí. Eirian trochu otráveně protočila oči. Jako kdyby to už dnes neudělala několikrát.

Kaspian jim vše vevnitř začal ukazovat a popisovat. Až o několik hodin později se začalo zase něco dít, a nikomu se to moc nelíbilo.

,,Měli bychom zaútočit na hrad," řekl rázem Petr a všichni přítomní se ostražitě napřímili. Ria, jak se asi i čekalo, stála na straně Kaspiana. Bylo jich málo a s tím kolik by jich ještě mohlo umřít na hradě? Radši by se měli připravovat tady.

,,To nemůžeme!" vykřikl naštvaně Kaspian. Petr se zamračil, jelikož není zvyklý na to že není jediný který má hlavní slovo pokud jde o vedení bitev.

,,Ale můžeme. A taky to uděláme." Hádal se tvrdohlavě jak to u něj bylo zvykem. A to ho Ria znala sotva tři dny

,,Ten hrad nikdy nikdo nedobyl!" vykřikla naštvaně Ria, která ztrácela nervy. Princ se lehce uvolnil když zjistil že je Eirian na jeho straně. Za to Petr jen protočili očima.

.,,Všechno je jednou poprvé."

,,Tady máme výhodnou pozici. Jestli tam půjdeme nezvládneme to!" Křikl nabroušeně Kaspian směrem ke králi králůa Petr varovně vztyčil prst.

,,Opravdu si cením toho co jste tady vybudovali, ale není to pevnost! Je to hrobka."

,,Jo! S takovou nás tady Telmaríni obklíčí a nechají nás vyhladovět," přitakal Edmund. Ria si proměnila vyčerpaně spanky. Stačilo jí tady strávit den a už se zase cítila vyčerpaná.

,,Můžeme sbírat oříšky," navrhl Březoles. Ria býka ráda že není s Kaspianem jediná co si myslí že je to blbost, ale tohle bylo snad ještě horší. Když se neozvala ona tak se nakonec ozval Ripčíp.

,,Jo a pak je házet na Telmaríny. Sklapni!" Poté se otočil na Petra a zase mile promluvil. ,,Jsem na vaší straně pane."

Ria s Kaspianem se naštvaně zamračili. Je vidět jaké uznávají autority. Zuzka však přešla na jejich stranu.

,,Já si také myslím že to není dobrý nápad."

,,Štěstí že to není na tobě," sykl nabroušeně Petr ke své sestře a pak se otočil na Glenstorma.,,Jdete do toho?"

Glenstorm nervózně kmital pohledem mezi Petrem, Kaspianem a Eirian. Svojí princeznu zradit nechtěl. Několik sekund mlčel dokud se s pevným pohledem neotočil na Petra.

,,Mí muži jsou připraveni pro vás položit život." Ria si rezignovaně prohrábla vlasy a posadila se na jeden z kamenů.

„A toho se právě bojím," ozvala se Lucinka. Všichni u kamenného stolu se na ní podívali. ,,No chováte se jako bychom měli zemřít tady a nebo tam."

,,Asi špatně posloucháš," usoudil Petr, ale Lucinka se nenechala a vyvedla ho z omylu.

,,Ne! Ty špatně posloucháš. Nebo jsi snad zapomněl kdo nám minule pomohl?"

,,Aslan tady teď není," řekl naštvaně Petr a rozhlédl se kolem. ,,Čekali jsme na Aslana už dost dlouhou dobu." Byla jeho poslední slova. Pak odešel.

Ria se pokusila postavit, ale jak byla vystresovaná tak ztratila balanc. Kaspian jí přidržel. Viděla jeho smutný pohled. Oba věděli že ta akce je bude stát mnoho životů.

~~~

Ria měla už po ruce jenom dýky. Meč ztratila když běžela do věže aby Edmundovi pomohla získat baterku. Pak jí malém schodil z věže a tak se musela stáhnout.

Na nádvoří probírá už boj mezi vojáky Telmarínů a Narniany. Jen narychlo si všimla Petra a Zuzky. Kaspian byl u Miraze a asi se něco zvrtlo, protože nebyl h brány.

Brunetka vyběhla po schodech a otevřela jedny že dveří. Několik desítek šípů se najednou k ní sesypalo a dveře rychle zabouchla. Tohle nešlo podle plánu a pokud kvůli Petrovi přijdou Narniané o bojovníky tak ho Eirian zabodne. Ať je to král nebo ne. Bude jí to jedno.

Další mrtvý voják. Né že by byla slabá povaha, ale když zabíjet nemusela, tak to nedělala. Bylo jí to nesympatické.

Vyběhla na hradby. Ty asi už byly vyčištěné, protože po nikom nebyla ani stopa. Ria to chtěla proběhnout k další věži, ale v tu chvíli na ní vyskočil že dveří jeden Telmarín. Schytala to dýkou do břicha.

Eirian se v bolestech skácela k zemi. Voják jí asi považoval za mrtvou, protože šel dál. Z posledních sil si provolala svého orla a pak měla před očima černo.

Peter měl špatnou náladu. Zpět se jich vrátila jenom malá menšina z toho kolik jich bylo. S Kaspianem od boje ani nepromluvil. Což se v tuhle chvíli změnilo, protože přišli k chrámu a všichni se seskupili.

,,Neviděli jste Eirian?" Zeptal se příchozí princ. Nikdo ze tří sourozenců nevěděl o koho jde, ale Zuzka která se jako první vzpamatovala to rychle vysvětlil.a ,,Ria."  Sourozenci zapomínali na to že je to celé její jméno. Edmund se zděsil

,, Já myslel že byla s tebou." I když se zas tak moc neznali, tak byla zrovna jedna z potřebných osob a ještě k tomu mu byla sympatická.

,, Já zase myslel že byla s tebou." Řekl Kaspian. Bylo vidět že je docela zoufalí a nechce si připustit to co se nejspíš stalo.
Zuzka ho chytila za rameno a smutně se usmála.

,,Je mi to tak líto."

,, Není jediná která dnes umřela." Řekl Peter. Edmund se Kaspianovi radši nestavěl dj cesty, ale Lucinka ano.

,,Kde jsou všichni?" Zeptala se.

,,Jeho se zeptej." Řekl naštvaně Petr a Kaspiana v tu chvíli přešla starost o Eirian a otočil se na Petra.

,, Petře!" Ozvala se Zuzka.

,,Mě?" Otázal se zase Petr.

,,Mohl si ten útok odvolat. Byl na to čas" Řekl Kaspian v obraně. Už měl tendenci tasit meč na bývalého krále Narnie.

,,Ne, kvůli tobě nebyl." Osočil se na něj tvrdohlavě Petr. ,,Kdyby ses držel plánu. Mohli být někteří bojovníci naživu."

,,A kdyby jsme zůstali tady jak jsem navrhoval, neumřel by nikdo!" Zvýšil hlas Kaspian. Petr se do něj začal navážet. Upřímně Kaspian začal litovat že je vůbec zavolal na pomoc. Možná na ten roh troubit neměl. Skončilo to tasenými meči, ale to už přerušil Edmund.

Dýnýl byl vážně zraněný a Lucinka k mému co nejdříve přiběhla. Kaspian odešel dovnitř. Vnitřně byl totálně zničený. Ztráty vojáků. Tvrdohlavý král a nejhorší byla ztráta Eirian, která po jeho boku stala od té doby co přišel mezi Narniany.

Díky Lucčinýmu lektvaru se Dýnýl po chvilce probral.

,,Co tu tak všichni stojíte. Telmaríni tu budou co nevidět."

1017 slov

Princess with hope | • FF - Letopisy Narnie Kde žijí příběhy. Začni objevovat