Alora menggeleng. "She's not here."
Hiro mengeluh. "Are you sure?"
"Yes. I think she run away." Alora melabuhkan duduk di sebelah Alev yang bermain dengan tab Hiro.
Hiro melihat pekerja-pekerjanya. "Roxa, who's not here?" Tanya Hiro kepada ketua maid.
Roxa melihat maid-maid yang lain sebelum melihat Hiro semula.
"Kelly sir."
"Where's she?" Dingin Hiro menyoal.
"I don't know sir." Sopan Roxa menjawab.
"Macam mana kau boleh tak tahu? Kau ketua mereka! Sepatutnya kau tahu keberadaan mereka semua! Pergi cari dia sekarang! Aku nak muka dia depan mata aku sebelum pukul 7. Faster!!" Jerkah Hiro.
Terus maid-maid berciciran lari untuk mencari keberadaan Kelly. Dalam hati mereka sudah menyumpah seranah terhadap Kelly kerana sudah menyusahkan mereka.
"You all too!" Arah Hiro tegas kepada bodyguardsnya.
"Baik sir!"
Hiro melabuhkan duduk di sebelah Alora. Kepalanya dilabuhkan di bahu Alora.
"I'm tired..." Luah Hiro.
Alora hanya membiarkan Hiro bermanja dengannya. Rasanya tak salah pun. Dia je ego. Padahal kesalahannya juga masuk bilik orang sebarangan. Dia patut lupakan kisah lama dan mulakan kisah baru bersama keluarganya. Itu saja cara kalau dia nak bahagia. Tak guna asyik tenggelam dalam kenangan hitam.
"Momma I win!" Sorakan Alev menyedarkan Alora dari lamunan.
"Oh really? Good job!" Alora tersenyum. Entah game apa yang anak dia main pun dia tak tahu.
"Anak dadda main apa?" Sampuk Hiro. Dia cuba mengintai tabnya.
"Racer!" Alev dengan teruja menunjukkan game kereta lumbanya kepada Hiro.
Berkerut dahi Hiro. Sejak bila dia download game ni? "You download sendiri ke? Pandai pula you beli segala kereta ni."
"Bukan Alev la. Uncle Lex yang tolong download and beli kereta ni guna duit dadda!" Alev tersengih.
Laju Hiro melihat Lex. Lex pula terus berpusing ke arah lain dan mengira bunga-bunga yang berada dihadapannya secara tiba-tiba. Eh dia tak kan berani buat kalau bukan sebab tuan muda tu yang paksa! Siap ugut nak buang kerja lagi kau! Kecik kecik dah acah bos!
Tergeleng kepala Alora. "Alev, you buat apa lagi dekat uncle Lex hah?"
Alev tersengih. "Alev ugut uncle Lex nak fired dia."
Ternganga Alora. Hiro tergelak. Haih.. Alev, Alev! Macam macam!
"Amboi! You ke dadda bos?"
"Dadda. But Alev anak dadda. So Alev bos kedua. Kan dadda kan?"
Hiro mengangguk. "Bijak anak dadda. Yes you bos juga. Buatlah apa yang you nak buat tapi jangan nak seberangan pecat pekerja dadda. Mampus dadda nanti. Nak buat kerja susah."
"Hihi ok dadda!"
"Now say sorry to uncle Lex!" Tegas Alora.
"Ok!" Alev turun dari sofa dan terkedek-kedek pergi ke arah Lex dengan tab di tangan. Dia berdiri di sebelah Lex dan mendongak.
"Uncle Lex, Alex say sorry." Alev menghulurkan tangannya.
Lex menunduk melihat Alev. Dia tersenyum. Huluran tangan Alev disambut.
"Uncle maafkan."
"But I'm your boss tau! Kena ikut arahan Alev. Now pergi buat kopi untuk Alev!" Selamba Alev menyuruh.
YOU ARE READING
𝐘𝐚𝐤𝐮𝐳𝐚'𝐬 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧
Romance'𝐓𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐧𝐨 𝐚𝐜𝐜𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 𝐦𝐞𝐞𝐭𝐢𝐧𝐠𝐬 𝐛𝐞𝐭𝐰𝐞𝐞𝐧 𝐬𝐨𝐮𝐥𝐬' 𝐀𝐥𝐨𝐫𝐚 𝐑𝐮𝐛𝐲 𝐉𝐚𝐝𝐞 𝐇𝐢𝐫𝐨 𝐑𝐲𝐮𝐮 𝐌𝐢𝐭𝐬𝐮𝐨 Terlanjur 'one night stand' dengan Yakuza yang berbahaya, hidup Alora berubah seratus peratus. Dia...