Yeni Harry Potter Dizisi

84 7 39
                                    

Merhabalarrr~ Uzun bir aradan sonra kitabımıza bir bölüm eklememizi gerektirecek bir gelişme yaşandı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Merhabalarrr~ Uzun bir aradan sonra kitabımıza bir bölüm eklememizi gerektirecek bir gelişme yaşandı. Harry Potter'ın haklarını elinde bulunduran Warner Bros, Harry Potter kitaplarının dizi olarak aktarılması için HBO Max ile anlaştı!


Bu haber HP fandomundan oldukça negatif tepki çekti. Bunun nedenlerinin başında, serinin ilk romanı Harry Potter ve Felsefe Taşı'nın 26 Haziran 1997'de yayınlandığı andan beri 2024 yılı itibariyle 27 yıl, ilk film 16 Kasım 2001'de yayınlandığından beri 23 yıl geçmiş olmasına rağmen, okuyucular için hala tazeliğini koruyor olması, ikinci olarak da okuyucuların altın üçlü, Draco Malfoy ve elbette Severus Snape gibi önemli karakterleri canlandıracak yeni oyuncuların yeterince iyi olamayacaklarından duydukları korku.


Warner Bros'un planlarına göre dizi 7 kitabın tamamını detaylı bir şekilde kapsayacak ve eğer iptal edilmez ise 10 sezon olacak. Yani çok uzun bir maraton olacak. Filmlerde okuyucular tarafından çok eleştirilen eksiklikler ve değişiklikler vardı. Dizide bu eksikliklerin giderileceği umuluyor. Ancak Rowling çok güvenilmez bir yazar. Bildiğiniz gibi başka bir yazar tarafından yazılmış olan tiyatro oyununun dahi kitaplaştırılmasına izin verdi, sadece pastadan pay alabilmek için. Üstelik Rowling sahnede Hermione'nin siyahi bir oyuncu tarafından canlandırılmasına da izin verdi. Bu durum elbette ki büyük bir tepki çekti, tepki gösterenler ırkçılıkla bile suçlandı ki kesinlikle alakası yok.


Eğer Hermione siyahi bir karakter olsa idi, en başından kitaplarda yüzü beyaz olarak betimlenmez, filmde beyaz bir oyuncu tarafından canlandırılmasına da yazar izin vermezdi. Yani Rowling'in neden böyle bir şeye izin verdiğini anlamak mümkün değil. Bazı yazarlar, kitaplarındaki karakterlerin tamamen farklı olarak işlenmesine izin veriyorlar. Örneğin Bridgerton serisinin yazarı daha fazla izleyicinin ilgisini çekebilmek adına neredeyse bütün baş karakterlerinin kitaplardaki karakterleriyle alakasız kişiler tarafından canlandırılmasına izin vermiştir. Ben bu serinin bir hayranı olarak bundan hoşlanmadığım için diziyi izlemedim mesela. Bu nedenle eğer dizide Hermione siyahi bir oyuncu tarafından canlandırılırsa, ortalığın karman çorman olacağını tahmin etmek hiç de zor değil.


Bazen zaten en başından beri flop olacağı belli olan projelerin izlenmesini sağlamak adına yapımcılar böyle sansasyonel adımlar atabiliyorlar. Bu gözler William Shakespeare'in bile siyahi bir oyuncu tarafından canlandırıldığını gördü. Hatta yakında yayınlanacak olan Snow White filminde adı üzerinde teni kar kadar beyaz olduğu için kendisine Snow White (Pamuk Prenses) denilen prenses bile siyahi bir oyuncu tarafından canlandırılıyor. Yani anlayacağınız bu işin iyice cılkı çıkmış durumda. Neden siyahi oyuncular için orijinal karakterler ve hikayeler yaratmak yerine böyle bir şeyin peşindeler? Yukarıda da bahsettiğim gibi sansasyon için. Yoksa neden insanlar zaten daha önce yüzlerce kez izlemiş olduğu Snow White'ı bir kere daha izlemek istesin ki? Yeni kitlelere hitap ederek aynı senaryodan para kazanmanın yeni yolu olarak bunu bulmuşlar. Bu nedenle hayranlar şu anda diken üzerinde Hermione karakterini canlandırmak için seçilecek oyuncunun kim olacağını bekliyorlar.


Ayrıca değinmek istediğim bir nokta da filmlerde karakterlerin kitaplardaki yaşlarından oldukça yaşlı kişiler tarafından canlandırılmış olmaları. Örneğin Alan Rickman tarafından canlandırılan Severus Snape kitaplarda 1960 yılında dünyaya geldi ve 1981 yılında Hogwarts'ta öğretmenlik kariyerine başladığında, okul tarihinin görev yapan en genç öğretmenlerinden biriydi, yani sadece 21 yaşındaydı. Harry Potter 1991 yılında okula başladığında ise Severus Snape sadece 31 yaşındaydı. Alan Rickman ise her ne kadar muhteşem bir oyuncu olsa da, 1946 doğumlu ve 2001 yılında ilk filmde rol aldığında 55 yaşındaydı, son filmde ise 65. Yani oyuncu harikaydı ama rol için fazla yaşlıydı.


Aynı şekilde James Potter ve Lilly Evans her ikisi de 1960 doğumluydu ve her ikisi de 1981 yılında öldüklerinde sadece 21 yaşındaydılar. Lilly öldüğünde Harry 1 yaşından sadece biraz büyüktü yani Lilly onu 20 yaşında dünyaya getirmişti. Oysa filmlerde James ve Lilly'i canlandıran oyunculara bakarsanız sanırsınız ki ikisi de 30 lu yaşların ortasındalar ki gerçekte onları canlandıran oyuncular zaten öylelerdi. Geraldine Somerville ilk filmde Lilly Potter'ı canlandırdığında 34 yaşındayken, Adrian Rawlins ilk filmde James Potter'ı canlandırdığında 43 yaşındaydı. İki oyuncu da sadece 21 yaşında olan çok genç kişileri canlandırmak için seçilmiş yanlış kişilerdi diyebiliriz. 


Bu yaş olayları da elbette fanfiction dünyasında biz yazarlara sıkıntılar yaşattı ve yaşatmaya da devam ediyor. Çünkü mesela Severus'un çok genç bir adam olduğu konusunda bir betimleme yapsan, yüz kişi gelip Snape'in çok yaşlı biri olduğuna ve hikayelerde kullanılmasının yanlış olduğuna dair bir ton nutuk atıp karşı çıkar. Aman efendim Snape nasıl olur da biriyle shiplenir çünkü o çok yaşlı (!) bir adam. Oysa ki Snape Hogwards'ın son senesinde, müdür olduğu kitapta dahi sadece 37 yaşında. 40 yaşında bile değil! :)) Kuşkusuz eğer dizi başarılı olursa, bu HP fandomuna ve fanficlerine yeni bir can damarı getirecektir. Şimdiye dek yayınlamış olduğum hikayelere ilginin artması mümkün. Ama başarılı olmaz da iptal olursa, bizim için değişecek bir şey olmayacak. Biz yine kendi HP dünyamızda kavrulmaya devam edeceğiz.


Peki sizlerin bu yeni diziden beklentileriniz neler? Fanların endişelerine katılıyor musunuz? Yoksa endişelendiğiniz başka detaylar da bulunuyor mu? Aklınızda karakterler için seçilebilecek oyuncular var mı? Yaş konusundaki sorunlar bu kez düzelir mi? Hermione'nin siyahi bir oyuncu tarafından canlandırılması hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce proje başarılı olacak mı? Bu sayfamızda bunları tartışalım.^^

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 04, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

FanfictionHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin