Fanfiction, fandom, dereceler, dil bilgisi yönündeki uyarılar ve bilgilerden sonra sırada nasıl fanfiction yazabileceğinize dair bilgileri vermeye geldi. Özgün bir hikaye yazmak ve fanfiction yazmak aslında pek bir fark yoktur, genel olarak aynı hatlara bağlı şeyler olmasına rağmen fanfiction yazabilmek için bazı önemli detaylara dikkat etmeniz gerekiyor.
1) FANDOMA HAKİM OLMAK
Hayranı olduğunuz fandom hakkında yazabilmeniz için o fandoma hakim olabilmeniz gerekir. Örneğin Harry Potter fandomu hakkında yazabilmeniz için sadece kitapları okumak yetmez, filmlerini de izlemeniz, Rowling'in zaman zaman fandom hakkında yaptığı açıklamaları takip etmeniz gereklidir. Çünkü bunlar da fandoma katkı sağlayan resmi eklerdir. Rowling eğer Dumbledore gay demişse gaydir. Sonuçta bu hikayenin yaratıcısı Rowling'dir. Onun açıklamaları fandomun kanunudur. Siz hikayenizde bu detayı hiç işlemeseniz bile bilmeniz gereklidir.
Elinizin altındaki kaynaklar (filmler, diziler, kitaplar vb) sayesinde karakterleri iyice öğrenebilir ve sindirebilirsiniz. Bu da iyi bir fanfiction yazabilmek için en önemli şeylerden biridir. Örneğin Snape'in nasıl Snape gibi davranabileceğini, konuşabileceğini anlayabilir ve buna göre hikayenizdeki karakteri şekillendirebilirsiniz. Daha önce hiç fanfiction yazmadıysanız başkalarının yazdığı hikayeleri okuyarak fikir edinebilirsiniz. Fanfiction ve özgün hikayeler arasındaki farkı bence en iyi bu şekilde anlayabilirsiniz. Hikayenizi yazarken takıldığınız, hatırlayamadığınız detayları kısa bir İnternet araştırmasıyla bulabilirsiniz. Bu yüzden hata yapmak yerine bilginizi pekiştirecek kaynak siteleri, hayran sitelerini, forumlarını takip etmeniz faydanıza olacaktır. Ne yazık ki her fandomun ülkemizde bir hayran kitlesi olmayabiliyor. Bu da mecburen İngilizce kaynaklardan faydalanmamızı gerektiriyor. Biraz da olsa yabancı dilinizin olması araştırmalarınızda kolaylık sağlayacaktır.
2) Karakterlerin Kişilik Çizgilerinin Dışına Çıkmayın
Elbette ki hikayenizin kurgusu gereği elinize aldığınız karakter orijinal halinden farklı özellikler barındırabilir (gay olabilir, hain olabilir, beklenmedik cesaret örnekleri sergileyebilir vb), farklı davranışlar gösterebilir. Ancak her zaman orijinal karakterine bağlı bir çizgisi olmak zorundadır. Örneğin Severus Snape zeki, ketum, laf sokmaktan zevk alan biriyse kurgunuzda karaktere eklediğiniz bütün özelliklere rağmen bu şekilde biri olmalıdır. Karakterin dışına çıkılan hikayeleri genellikle fandomun okuyucuları sevmez. Bu yüzden olabildiğince karakterlerin kişilik çizgilerinin dışına çıkmamaya dikkat etmenizi öneririm.
3) Düzgün bir Türkçe kullanımı ve Dil bilgisi
Bir önceki bölümde bunu detaylıca işlediğim için fazla açıklama yazmayacağım, anlaşıldığı üzere hikayenizi okunur kılabilmek için en önemli etkenlerin başında geliyor.
4) Kurgu Oluşturmak
İster özgün olsun ister Fanfiction, bir hikayeye başlamadan önce hikayenizin kurgusunun hazır olması gereklidir. Bir yol haritanız olmadan yazmaya başlamayın. Mesela bir not defteriniz olsun, ona başlangıç ve sonu, karakterler arasındaki ilişkiler ağını planlayın ve sonrasında başlangıçtan sona nasıl ulaşabileceğinize dair hikaye kurgunuzu oluşturun. Asla ama ASLA hikayenizin sonunu planlamadan yazmaya başlamayın. Yazmaya başlıyayım da sonrası nasıl olsa devamı gelir diyerek başlanılan hikayelerin %95 i yarım kalmaya mahkumdur. Wattpad'da bunun tonlarca örneğini görebilirsiniz. Sadece fanfiction değil diğer bütün türlerde de bir sürü yarım bırakılmış hikaye var. Bunun da en büyük nedeni plansız hareket eden yazarlardır. Bir kurgu aklına gelir, hoşuna gider ve hemen yazmaya başlar. Ama o kurgusunu devam ettirirken aklına gelen başka bir kurguya kapılır ve diğerine olan ilgisini yitirir. Devam ettiremediği için o hikaye atıl duruma geçer. Pek çok profilde askıya alındı, devam etmeyecek ibarelerini görmenizin nedeni budur. Ancak unutmayın ki hikayelerini devamlı suretle bu şekilde yarım bırakan, devamını getirmeyen yazarlar okuyucu kaybetmeye de mahkumdur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fanfiction
Non-FictionFanfiction nedir? Nasıl yazılır? Nasıl derecelendirilir? Nelere dikkat edilmelidir? Fanfiction hakkında öğrenmek istediğiniz her şey...