6. Bölüm - Temel Dil Bilgisi Kuralları

615 53 22
                                    


Şimdiye dek öğrendiklerimizi hikayelerimizi güzelleştiren en önemli öğeyi hatırlatarak pekiştirelim. Arkadaşlar sadece fanfiction için değil ne tür kitap yazıyor olursanız olun dikkat etmeniz gereken en önemli etken dil bilgisi kuralları olacaktır. Benim hikayelerimi okuduğunuz zaman bu sitede bulunan pek çok hikayeden ayrılan en önemli farkının dil bilgisine olabildiğince dikkat ediyor oluşum olduğunu fark etmişsinizdir. Çok iyi olduğumu iddia etmiyorum, sonuçta dikkatimden kaçmış hatalar olabilir. Ama önemli olan elimden geleni yapıyor olmam. Bu yüzden hikayelerimizi yazarken dil bilgisine dikkat etmek hem sahip olduğunuz dil bilgisini geliştirir hem de yazımınızı daha güzelleştirir.


Kendinizden emin değilseniz yararlanabileceğiniz en önemli kaynaklar 


Bir sözcüğün ne anlama geldiğini bilmiyorsanız veya  bir sözcüğün nasıl yazıldığından emin değilseniz yararlanabileceğiniz güzel iki site,


Türk Dil Kurumu Sözlük


http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts


Dil Derneği Sözlük


http://www.dildernegi.org.tr/TR,274/turkce-sozluk-ara-bul.html


Çok derinlemesine olmasa da hikayelerinize çeki düzen verecek ve okuyucularınızın onları okumasını kolaylaştıracak çok basit kuralları hatırlatalım. Wattpad'da karşılaştığım en büyük sorunlardan biri yazarların hikayelerini en temel kurallara dahi uymadan yazmaya çalışıp sonrasında ilgi beklemeleri. Oysa sizin özen göstermediğiniz bir hikayeye okuyucunun ilgi göstermesini beklemek ne kadar mantıklıdır? En sık rastlanılan sorunlar,


1)  İster yabancı dilde olsun ister Türkçe olsun özel isimler büyük harfle yazılır,  özel isimlere gelen ekler kesme işareti (') ile ayrılır.



YANLIŞ:  osmana, fatmanın, mugglelar, harrye, hogwartsın..
DOĞRU:  Osman'a, Fatma'nın, Muggle'lar, Harry'e , Hogwarts'ın..


2) Her cümlenin sonunda mutlaka bir noktalamaişareti olmalıdır.  Bu cümle tırnaklar içerisinde olsa bile noktalamaylabitmelidir. 



YANLIŞ:  Hasan, "Nasılsın" dedi
DOĞRU:  Hasan, "Nasılsın?" dedi.



3) Her noktalama işaretinden sonra yeni bir cümleye başlarken bir tane boşluk bırakmak, hikayenizin görünüşünü güzelleştirir.  Virgülden sonra bırakılan boşluklar okuyucunun okumasını kolaylaştırır.



BOZUK:  Harry Potter serisinin ilk kitabı,Harry Potter ve Felsefe Taşı,1997 yılında piyasaya çıkmıştır.Yedi kitaplık seri,günümüz itibarıyla tümüyle tamamlanıp satışa sunulmuştur.Ünlü serinin kitapları,"Dünyanın En Hızlı Satan Kitabı"ve"Dünyanın En Çok Satılan Çocuk Romanı"unvanlarını şimdiden üstlerine almışlardır.

FanfictionHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin