Stella és Réka kalandos napja

22 5 45
                                    

Stella szemszögéből *

Felkeltem reggel , telefonomon megnéztem az időt és tudatosult bennem néhány dolog . Először is viszonylag későn keltem már 10 is elmúlt,szóval még csinálnom kelett reggelit és ebédet is. Második dolog hogy rettenetesen hideg van kint .
Mínusz fokok és szakadt itt a hó !
Hogy otthon milyen idő van azt nem tudom, de nálunk Szerbiában bokáig ér a hó...és még csak reggel van!....
És...végül de nem utolsó sorban...ma van a szülinapom!
Kimentem a konyhába és elkezdtem kipakolni a dolgokat a főzéshez , éppen a receptet olvastam amikor megszólalt a telefonom .

- Hi dear !

- Sziaaaa! Hú valaki nagyon ráér igaz?- kérdeztem nevetve

- Hihi...apropó ráérés ... nem tudom mennyi időd van Stell, deeee... eljössz velem ruhát venni ? Légysziii!-könyörgött Réka. 

- Tudod, hogy imádlak meg minden de...most komolyan menjek át hozzátok Magyarországra?!

- Aha , ha nem baj ! Nagyon hálás lennék !

- Te nem tudod milyen messze van ide Budapest!... Ádám sincs itthon , elvileg üzleti útra ment , ajánlom is neki hogy ott legyen és ne máshol.  Szóval...elvitte a kocsit ... most vagy elviszem a szomszéd lovát vagy marad a vonat ...

- Tökéletes! Legyél itt úgy délre !

- Azt mégis hogy ? Teleportálni nem tudok . Gyorsvonat se ennyire gyors . Be kell sétalnom eleve  a szomszéd falu végén lévő buszmegallóba onan ha szerencsém van bevisz a busz  nagyvárosba...
Neked mennyivel egyszerűbb...

- Nálatok esik?

- Szakad a hó! Ebből már saját kastélyt lehetne csinálni!

- Uuuhhh! Amúgy remélem hogy szereted a hideget !

- Mondjuk úgy hogy ...megszoktam . Miért? Nálatok milyen?

- Egy kevés eső van de amúgy tök jó idő van ahoz képest .

- Viszek neked havat ha gondolod ... Na akkor a kenyeret kiveszem a sütőből és akkor ebédet nem főzök ...mindjárt indulok is ...

- Oké ! Siess nagyon !-tette hozzá

- Miért .....na mindegy ...Remélem legalább estélyit veszünk ami ennyire sürgős hogy átrángatál érte a havon , még a határon túlra is!

- Aha ... Sziaaaa!

- Viszlát

...

**

Őszintén?
Semmit se értek komolyan mondom! De ...átgázoltam mindenen, lábam lefagyott de úton vagyok Pestre! Gyönyörű a kilátás a vonat ablakából . Fehér, barna és helyenként zöld legelők várakoznak . Gyönyörű sárga falevelek még a legtöbb fán mindig megtalálhatóak , ugyanakkor a bokrokat a frissen hulott hó borítja be...

***
Először is ... ez a város és az ország gyönyörű! De tényleg!
Élveztem autó a kis sétát a " vizes-városban" . Itt nem esett a hó , de a reggeli hírtelen esőzés hatasára mindenhol pocsolyák alakultak ki , amik az autók fényszórójatól fényes víztükörré változtak...
Valamennyi sétálás után végre megérkeztem a célhoz. Még nem is értem oda az ajtóhoz, amikor Réka odafutott hozzám és átölelt.
- Jajj nagyon hiányoztál ! Indulhatunk?

- Te is ! Látom nagyon sietsz ! De elmondod végre ennek az okát ?

-Nincs oka, gyerünk, irány a pláza!- ragadta meg a kezemet.

-Mit veszünk ? - kérdeztem

- Nem tudom ,igazából csak unatkozom, szóval gondoltam kimozdulhatnál otthonról te is ! Adam amúgy sincs otthon , akkor csináljunk valamit itt Pesten .

- Kicsit furcsa ...de jól van , egyébként természetesen örülök, hogy itt vagy , és hogy kikapcsolodunk , de estére azért érjek haza .

- Nyugi , addigra átérünk Szerbiába! Három - Négyre mindenképp a vonaton kéne lennünk . Gyorsan eszünk egy keveset , nézelődünk, vásárolunk és utána rohanunk is ki !

- -"rünk"?... Én meg  ...mi -mi mivan?!

- Haaa nem baj...megyek veled ! Ööö...olyan rég láttam a külföldi tájat meg van hó meg ...izé ...megterveztem hogy mit csinájunk ma ...

- Ahhhaaa ...klassz ...Jó , ez kezd furcsa lenni , de persze gyere csak nyugodtan legalább nem leszek egyedül !
***

Végül odaértünk a plázába.

- Úristen nézd azt a ruhát ! Fel kell próbálnom!- rángatott be az első üzletbe Réka .

- Ne-nem értem mi folyik itt de persze ...

- Naaaa milyen ?

-Azta , ez tényleg tök szép ! Kell nekem is egy ! Na meg az a cipő és olyan sál is ! - mondtam . Eleinte nem volt kedvem menni de már meggondoltam magamat. Aztán végül egy kis időre a könyvtárat is meglátogattuk ...

*

- Jaaaaaj Réka nézd ! Kisállatok ! - olvadtam el a kisállatkereskedés előtt- Feltétlenül meg kell simogatnunk őket!

- Igazad van ! Nézd azt a bundás angyalt! - olvadt el ő is .

Röviden összefoglalva ... körbesimogattam az összes létező kisállatot, majd elmentünk a gazdira váró kedvencek osztályára , ahol az üzlet padlóján kifeküdve röhögök azon hogy eg csomó kutya és macska nyalogat és nem bírok megmozdulni , miközben Réka egyik kezében egy papagájt tart a másikkal meg rólam lő nevetségesebbnél nevetségesebb fotókat , miközben esze ágában sincs segíteni , meg nálam és az eladónál is jobban nevet...
A szívünk szakadt meg hogy ott kelett hagynunk őket , de mind nekünk, mind az állatoknak jót tett a játék .
Kifelé sétáltunk , amikoris Réka felkiáltott:

- Figyelj már ! Most látom hogy kijött az új film amit akartunk nézni !

- A Csodadoktoros?!

- Az hát ! Eszméletlen jó lett már a trailere is!

- Úristen! Ma van a premier! - sikoltoztunk a pláza közepén mint az óvodások .

- Ki nem hagyhatjuk Stella!

- Most komolyan beülünk ?

- Még pont belefér ! Oda vihetünk be ebédet is , kettő az egyben ! Aztán sietünk vissza ! - vázolta a tervet .

- Rendben! Felőlem okés!

***

- Hát ez ...egy műalkotás volt és az a kínai tészta meg a nachos mennyei !
- Egészség !- koccintottunk Sprite-tal és Jegesteával .

- Na de mostmár muszáj lenne indulnunk !

**

Kisiettünk a pályaudvarra és egész gyorsan vonatra szálltunk . A hazaúton jót pletykálkodtunk:

- Képzeld el ...- kezdett el Réka Alekoszról pletykálni miközben én csak nevetve hallgattam ...

@bea TO BE COUNTINED és akkor innen kéne folytatnod majd





- ÉLET A VERSENY UTÁN Ázsia-Expressz 4.évad A JÖVŐWhere stories live. Discover now