Stella:
2500 szó körülSzáz ágra sütött a nap , szép arany fény borított be mindent . Végre Szerbiai falunkba is beköszöntött a nyár első sugara . Már most harminc fok felé emelkedett a hőmérséklet. Hosszú göndör hajamat kontyba kötöttem , felvettem egy fehér trikót és egy rövidnadrágot . A konyhaasztalon egy régi térkép és néhány nyári magazin felé görnyedtem amik egy -egy hotelt vagy tengerpartot ábrázoltak...
Ekkor jött oda Adam is .- Szia ! Ahh de jó meleg van már most is ! - mondta
- Úgy bizony! Már most is úgy kedvem lenne nyaralni ! Nézd csak miket találtam.- mutattam rá egy képre .
- De jó , ez utazási katalógus ? - nézett bele ő is .
- Olyasmi, igen ... Szerinted hová menjünk idén ? Tavaly voltunk Spanyolországba, előtte meg ott volt az Ázsia Expressz...
- Párizs ? Vagy inkább Dubai? Hawaii is jó lenne csak rettentő messze van ... - kezdte el sorolni .
- Való igaz. Nem tudom , tudod mehetnénk akár Dominikára vagy Istanbulba is ...- gondolkodtam.
-Esetleg ...- kezdete el mondani amikor váratlanul félbe szakítottam .
- Nonna...
- Nem tudom erről a városról még sosem hallottam ...- mondta .
- Nem , Adam . Nézd ! - mutattam fel egy barna 'vintage' borítékot amelyet egy száraz mini rózsa díszített . A magazinból eshetett ki amit most hozott a postás ... - Ez a nagymamám kézírása!
- Nagymamád kínaiul tanul ? - nézett rá a levélre .
-'Buongiorno! Stella, vieni a casa mia, per favore? Ti amo. Tua nonna' - olvastam fel - Nem , Adam ... ez ... azt jelenti hogy ..."Jó reggelt kívánok! Stella, eljössz a házamba, kérlek? Szeretlek.
A nagyanyád" - mondtam .- Milyen nyelven? Miért ír ő... lemaradtam valamiről?! Stella!
- Sajnálom...van amit nem mondtam még el neked , de most ideje hogy megtudd az én kis családi bajomat is ... Szóóóóval... a nagymamám , a másik nagymamám olasz . Nem tud magyarul ... kiskoromban nyarankènt mindig vele laktam , neki nincs gyerekeke. Édesapám a mama férjének fia volt , első házasságból , az igazi nagyi meghalt , apa apja magyar volt . Apám nem beszél olaszul , a mama meg magyarul így sohasem értették egymást . A mama a szüleimet nem tekinti csaladtagnak , de engem már kiskorom óta tanít hogy megérsük egymást...a lányának tekint , annak ellenére hogy amikor ír nekünk vagy meglatogatott és értem jött hogy lakják nála nyáron, akkor a szüleimmel nem ő hanem egy tolmács beszélt...ez néha elég furán hatott ...- meséltem mire ő jogosan ki volt akadva .
- Ezt eddig miért nem mondtad el ?!
- Magam sem tudom már ... úgy 15 éves korom óta talán nem is jártam arra . De ...most úgy érzem mennem kell , sőt ...haza akarok menni . Te döntöd el , hogy velem tartasz-e! - mondtam könnyes szemmel.
- Tudod , hogy úgysem hagynám hogy egyedül menj ! Másfelől meg...2 az 1-ben ! Csaladlátogatás és nyaralás letudva ! - mondta nevetve .
- Van egy kis bökkenő...Meg kell tanulnod olaszul ! - mondtam komolyan, majd az arcomat a kezembe temettem.
- Esztellám ..., ez nem menne , te is tudod ...- mondta csalódottan .
- Tudom ! De máskülönben nem fogja érteni a mama amit mondasz neki ! Nem bírja a " külföldieket" hogy úgy mondjam...- mondtam .- Dee...majd tolmácsolom vagy fogalmam sincs ...
- Akkor ...
- Akkor most összepakolunk és indulunk . Ha szerencsénk van estére talán odaérünk ...- mondtam.
YOU ARE READING
- ÉLET A VERSENY UTÁN Ázsia-Expressz 4.évad A JÖVŐ
AdventureÁzsia-Expressz 4.évad A JÖVŐ