Az Olaszországos story"- 3.rész
............
Luca szemszöge:
**
Reggel, miután apámnak segitettem összepakolni , átugrottam a szomszédba meglocsolni a rózsákat .
Szóval, Nonna mondta , hogy ma lesz egy különleges meglepetése, és hogy érjek vissza délutánra. Ezért aztán úgy gondoltam, hogy ma nem megyek apámmal a nyílt tengerre halászni, hanem inkább itt maradok a városban , segítek az időseknek , aztán betegnek a könyvtárba pakolni és megkérem a munkásokat, hogy kikölcsönözhessek néhány könyvet . Remélem Nonna csinál Pestos Spaghettit nekem is estére . Nonna-ról azt kell tudni , hogy nem az én nagymamám , hanem Stellaé . Stella... nos egy gyerekkori barátom volt, de ő sajnos nem olasz , így visszaköltözött a magyar kollégiumba . Azóta eltelt jónéhany év ... több mint 10 !
Úgy 15-16 lehettem mikor utoljára láttam...illetve élőben . Nagy sztár lett belőle, gyakran látom a tévében. Stella..., nem véletlenül lett csillag a neve . Idén újra először az Ázsia Expresszben láttam őt , néhány híresebb magyar előadó között versenyezni . Lehet nem ő nyert , de nekem akkor is az első. Régen minden teljes nyarunkat együtt töltöttük . Én itt lakom , ő meg a nem vérszerinti nagyjából nyaralt , sőt legnagyobb örömömre volt, hogy majdnem fél éven át itt volt ! Talán ovis kora óta ismerem, már egyre jobban és folyékonyan tud olaszul , és angolul is , együtt tanultuk meg mindkét nyelvet . Talán sosem látom már őt , azóta itthagyott és sosem keresett engem , de még a nagyit sem...nem írt , nem jött , simán elfeledett minket . Persze ezt a nagynak nem mondanám meg, de én már elhiszem hogy ez az igazság. Nonna azonban nem adja fel , hisz benne hogy Stella rájön hogy egy család vagyunk és ide ( is ) tartozik , közénk...
Aztán ezért úgy döntöttem, tiszteletből és szeretetből megtanulok magyarul ! Hogy indult?...Nem valami fényesen! De egyre jobban haladok vele ! Nagyon igyekszem , hetente 2-3 alkalmat , ahogy időm engedi a könyvtárban olvasok magyar nyelvkönyveket , meg ki is hoztam párat otthonra .Ez az egész titok...apám nem tudatja meg . Nem támogatott... ő azt akarta , hogy halász legyek . Angolul is titokban tanultam meg, mikor megtudtam , hogy anya is több nyelven beszélt... én inkább idegenvezető akartam lenni , vagy bármi csak nem halász. Imádom a tengert, ez az otthonom , de nem ... nem leszek halász. Aztán titokban Stellat is megtanítottam angolul...
És hogy miért titok még? Nonna nem bírja a turistákat ... Pontosítok...
Nonnanak nincsenek gyerekei , egy örökbefogadott fia volt s néhai férjének egyetlen fia , aki nem tud egy szót sem olaszul , mert magyar ,így sosem bestelhettek egymással és őszintén szólva szerintem soha nem is akartak ! Önzők és makacsul lehettek mindketten...
Szóval Stella is magyar , de Nonna "összebaratkoztatott" minket ...( Ezt így mondják ? Nem hiszem..) Lényegében mesélt nekünk egymásról és erősödött, hogy jóba kellene lennünk. Akkor még nem ismertük egymást, csak véletlenül találkoztunk össze ...
Végül Nonna és én is tanitottuk Stellat , aki kíváncsi természetesen révén gyorsan tanult . Nonna viszont...engem és Stellat tart a gyerekeinek, míg Stella magyar rokonait teljesen elutasitja és sohasem állna velük szóba , csakis ha Stellaról van szó . Emlékszem mikor egy tolmács kíséretében ment Magyarországra hogy Stellát elkerje magához vakációzni ... ez kicsit furcsa . Szülei persze azonnal igent mondtak, ami számomra jó hír volt , másfelől meg gyakorlatilag a szülei elpasszolták a lányukat ket idegennek ...
Akkor a nagyi a lelkemre kötötte , hogy tanítsam meg Stellát olaszul . Persze Stella nagyon okos volt , így hamar profi lett , nekem meg ez egy újabb feladatot jelentett ... Tartsam itt Stellát ! Nos, ... mindenáron. Ez lényegében azt jelentette , hogy illeszteni be a kultúrába, szerezzen emléket, kösse ide az élet erre a helyre , szeresse az ételeket... ez furán hangzik de úgy alakult ezt Stella magától is megtette , a feladat következőt része hogy ragaszkodjon Nonnahoz .Ez is simán ment...aztán úgy alakult, hogy én férkőztem be magam Stella szívébe , vagy mondhatjuk , higy ő az enyémbe ,hogy őszinte legyek...
Aztán vesztettünk , Stella hatautazott és félő, hogy ott is marad...Aztán végül nélküle, már én sem akartam a neves egyetemre járni, bánatosan csak egy jóval riszabb egyetemet szenvedtem végig . Úgy volt Stellaval együtt megyünk palyaválasztasra ...míg el nem mondta hogy ő bizony már hbao kora reggel hazautazás a nénikéjéhez , hogy aztán egy hét múlva beköltözhessen a Pesti kollegiumba...valószínűleg művészeti szakra ... ennyit arról hogy Stella olasz tanár és filozófus én meg idegenvezető leszek és hogy összeköltözünk és veszünk Nonnanak háziállatot...stb ...stb . Szóval szomorúan, a naplementét elváltunk és azóta ...nem is láttam. Nonna nem haragudott, szomoru volt . Tervei durvák , de nem önzőek , félt, hogy ha én is elhagyom, akkor örökre egyedül lesz... Kész volt mindent megtenni ezért , hogy èn ne jussak be az egyetemre és Stellàból ne legyen magyar ènekes... de nem sikerült neki.
A minap kitalalta , hogy szerezze vissza az unokáját. Egyszerű! Ír neki egy levelet , hogy sürgősen látogassa meg a nyáron. Ártatlan terv volt , igaz ?
Stella visszajön , én boldog leszek és veszünk egy házat , talán elmondhatom neki amit már mióta akarok, bevallom neki az érzéseimet és mindenki boldog lesz ... vagy mégsem .
Itt jöhet a kettes fázis , már ha Stella megkapta a levelet...már ha még emlékszik az olasz szavakra ...meg Nonnara...rám már tuti nem, hisz mi vagyok én? Csak gyerekkori barát ... nem tudja már a nevemet sem ...
Apropó 2 . Fázis ...
Szóval HA eljön Stella, így kihangsúlyozva ... akkor Nonna kész bevetni a "kutyaszemeket" és könyörögni fog neki ...vagyis...
Nonna terve a következő:
" Te és Mia Stella összeházasodtok ! Te boldog lehetsz, Stella pedig többet nem lesz képes elhagyni engem . Így az unokáim is megértik amit mondok ! Micsoda boldogság volna , tibbe nincs magányosság, drága mio figlio ( fiam) !" Pontosan ezt mondta tegnap. Azt hiszem kissé értelmetlenül bámultam rá néhány másodpercig majd azt válaszoltam: " Szóval... én vegyem el Stellát...mármint feleségül?"
- Hát nem ezt akarod fiam , már rég? -mondta úgy mintha belelátna a lelkembe , el is vörösödtem , ez kezd kínossá válni . Nonna kissé őrült...nem is kicsit ! Hú ha ezt Stella hallaná...opció egy , igent mond (reménykedjünk benne) mert hs nem akkor opció kettő, biztosan agyonüt engem ...nem barátilag...
(Opció 1-et sajnos egy ismeretlen valaki romba döntötte, így készülhettem a legrosszabbra ...hogy én vigyem el megint a sarat ... de erről majd később...)- Ne-nem én ...én...- magyarázkodtam
- Ugyan, Luca ! Stella odavan érted ! És tudom, tudom hogy te is érte ... hát nem lenne logikus ha ...
- De ez őrültség, hiszen most azt mondja , hogy csak azért tegyem meg hogy ne menjen el... hogy ide kösse a ...
- Te! Te kötöd őt ide hozzám. Nem vagyok gonosz , sosem bántanam, ismerem őt és tudom hogy itt boldog lenne , Gyerekként imádott itt lenni veled, velünk, miért ne akár a hogy az ő gyerekei is itt éljenek?
Ez nem őrültség ...ismerem őt, Luca ! Ő is szeretett téged , még mindig szeret, legalábbis az egyetem előtt még így volt , tinikorában . Nem hinném hogy oly sokat változott néhány év alatt . Felnőtt lett, de nem feledhette el , hogy honnan jött.- Igazad van ...és...őszintén szólva...nyílván rn is ezt szeretném. Egy próbát megér . Én viszont láthatnám őt , ennyi év után. Biztos sokat változtatott, már ahogy a tv-ből is lattam , de belül biztosan ugyanaz az intelligens és ártatlannak gyermek maradt akit én megismertem ... és szép és kedves és ...
- Luca ...Luca...LUCA , SPAGHETTI!
- Ahh jujj megijedtem ...
- Ezt hadd tegyem le ide , mert nagyon forró ! Egyél , utána álmodozzál!
- Ki ? Hogy én ?...én-én nem ! Dehogy ...nem . Finom az étel, grazie mille ,Nonna! És...szóval akkor a meglepetés nem az étel hanem az ötlet és ez a levél volt...
- A meglepetés Stella! Tudom, hogy eljön , nem hagyna cserben !
....folytatom majd :)))
VOCÊ ESTÁ LENDO
- ÉLET A VERSENY UTÁN Ázsia-Expressz 4.évad A JÖVŐ
AventuraÁzsia-Expressz 4.évad A JÖVŐ