MAHKUM

1K 61 35
                                    

Suç mu cezayı tetiklerdi yoksa yapılan ceza mı suça gebe kalırdı? insanoğlu yüzyıllar boyunca içlerindeki bu ahlak boyutunu araştırırken adaletin sisteminden doğan bir sorun olduğuna dair idealar öne sürdüler.

suçun tetiklediği en önemli unsur toplumun bulunduğu yapı ve kişinin psikolojisi en büyük etken olarak kabul edildi.

karşımdaki cezaevine bakarken derin bir nefes alarak atandığım yeni kurumuma bakıyordum.

içeri girdiğimde sorgulama kulübesinden güvenli bir şekilde geçerek baş gardiyan ile birlikte içeri girdiğimizde "meslekten yeni misiniz "diyen otuzların başındaki adama bir bakış attım.

"hayır iki yıl oluyor "dediğimde başını salladı. birlikte açılan parmaklık kapılardan geçerken "burası sakin bir yerdir mahkumlar bazen taşkınlık çıkartır ama her cezaevinde olur öyle şeyler "dediğinde başımı anladım derecesinden sallayarak önüme döndüm.

müdür beyin kapısının önünde durduğumuzda kapıyı çalarak içeri giren adamın peşinden içeri girdiğimde beni kırkların sonunda kısa boylu tıknaz bir adam karşıladı.

"efendim psikolog bey geldi "dediğinde beni buraya getiren baş gardiyan konuştuğunda adam bana baktı.

belgeleri müdür denen adama uzatarak "buyurun "dedim. belgelere göz gezdiren adam bana bir bakış atarak bana tekrar uzattığında aldım.

"hayırlı olsun ben bu cezaevinin müdürü kamil "dediğinde başımı salladım. "memnun oldum kamil bey "dediğimde adam başını sallayarak "bende atalay bey. salim atalay beye odasını gösterir misin "dediğinde yanımdaki baş gardiyan başını sallayarak "tabi "dedi. birlikte odada çıkarak geldiğimiz koridoru geçerken birden bağıran bir erkek sesini duyduğumda "bırakın lan onu gelsin "diyerek bağıran aynı ses ile bakışlarımı sesin geldiği yöne çevirdiğimde kaşlarım kendiliğinden çatıldı.

"bu seste nerden geliyor"dediğimde yanımdaki adamın kaşları çatıldı. "ah beyazıt "diyerek bana bir bakış atan adam hızlı adımlar ile koridorun sonuna gitmeden önce "siz burada kalın ben birazdan gelirim "dediğinde tabi burada kalmayacaktım.

bende salim denen baş gardiyanın peşinden gittiğimde koridoru geçtikçe ses daha çoğaldığında ara koridorda iki mahkumun birbirine girdiğini gördüğümde onları ayırmaya çalışan gardiyanlar pek başarılı olamıyordu.

salim gardiyanın onlara yardım etmesi ile birlikte iki mahkum zor bela ayrıldığında "senin yedi ceddini sikecem orospu çocuğu "diye bağıran adama bakarken diğer mahkum burnunu tutuyordu. yüzü kanlar içindeydi.

"bunun bedelini ödeyeceksin beyazıt "dediğinde gardiyanlar yüzü kanlar içindeki mahkumu götürürken diğer taraftaki mahkumun burnu bile kanamamıştı. iki  kolunu tutan gardiyan ile karşısındaki baş gardiyana bakıyordu.

"sen akıllanmayacak mısın "dediğinde mahkum  sırıtarak başını iki yana salladı.

"bilmem akıllanır mıyım salim başkan "dediğinde salim gardiyanın kaşlarını çatarak ona baktığını gördüm.

"biraz hücrede kal da aklın başına gelsin "diyerek gardiyanlara baktı."onu hücreye götürün "dediğinde mahkum zorluk çıkartmadan kollarından tutularak götürüldüğünde yanımdan geçtiklerinde mahkum ile göz göze geldim. gözlerime bakan adam yüzüme bakarken yanımdan geçip gittiklerinde arkasını dönüp tekrar bana baktığında ona bakmayı keserek yanıma gelen salim gardiyana döndüm.

"kusura bakmayın görüyorsunuz mahkumlar "dediğinde önemli değil derecesinden başımı sallayarak giden mahkuma bir bakış atarak "o mahkum kim "dediğimde bana bezmiş bir ifade ile bakan adam "o bu cezaevinin en tehlikeli ve sorun çıkartan mahkumu beyazıt "dediğinde ona kaşlarımı havalandırarak baktım.

"neyden hüküm yemiş "dediğimde salim bana boş gözler ile bakarak "babasını öldürmekten "dediğinde başımı salladım. bir insan nasıl babasını öldürme cesaretinde bulunabilirdi anlamıyordum.

***********************************************************************************

İLK BÖLÜM BÖYLE OLDU. NASIL BULDUNUZ. BOL YORUM YAPMAYI UNUTMAYIN.

KODEX-BXBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin