Part 6: Safiya (Ft Dinothegreat69)

13.9K 50 2
                                    

"Papa dah balik...yeay!" Jerit si Adam gembira hingga berlari ke arah pintu utama menyambut kepulangan Halim setelah seminggu tiada di rumah kerana menghadiri seminar di JB.

Halim mengukir senyuman walaupun dia keletihan memandu dari Johor Bahru ke Kuala Lumpur yang mengambil masa lebih dari 4 jam akibat kesesakan jalan raya kerana kemalangan jalanraya yang melibatkan lori treler terbalik akibat tayar pecah, menutupi separuh jalan hingga menyukarkan kenderaan lain untuk melepasinya.

"Mana Ariana dengan Alisha? Papa tak nampak pun?" Halim memeluk Adam yang berlari dalam dakapannya sambil mata meliar mencari kelibat 2 anak perempuan yang tak kelihatan.

Hasil 13 tahun perkahwinan Halim dengan Alya, mereka dikurniakan 2 anak perempuan dan seorang lelaki. Anak perempuan yang sulung, Ariana baru berusia 12 tahun, manakala anak perempuan kedua, Alisha berusia 10 tahun dan Adam anak lelaki bongsunya berusia 8 tahun.

"Kak Long dengan Kak Ngah pergi tuisyen lah Papa." Adam yang masih di riba Halim menjawab selamba.

"Mama mana?" Halim bertanya lagi.

"Ish Papa ni banyak tanyalah. Mama kan kerja, esok pagi baru Mama balik." Muncung mulut anak lelaki nya membebel.

"Kerja? Aik, bukan minggu ni Mama kerja pagi ke?" Berkerut dahi Halim mendengar jawapan anak bujangnya itu.

Adam hanya mengangkat bahu. Antara malas ingin menjawab atau mungkin tidak tahu.

"Eh, Abang Halim dah sampai?" Lembut suara Safiya menyapa, terkejut majikannya sudah balik.

Safiya, seorang ibu tunggal muda beranak satu yang kematian suami akibat kemalangan jalan raya 5 tahun yang lalu. Ia cukup memberi tamparan hebat buatnya yang pada ketika itu sedang mengandungkan anak sulung mereka di usia Safiya yang baru menginjak 22 tahun setelah setahun berkahwin dengan suaminya.

Safiya yang merupakan anak yatim piatu tiada tempat untuk bergantung nasib setelah kematian suaminya kerana keluarga mertua tidak merestui perkahwinan mereka berdua. Dia yang sedang sarat pada ketika itu buntu mencari pekerjaan bagi membiayai kos bersalin di hospital nanti.

Setiap bulan Safiya menghadiri pemeriksaan pra-natal klinik ibu mengandung di Hospital Queeneagles, sebuah hospital kerajaan dimana tempat Alya bekerja. Alya ketika itu bertugas di bahagian klinik ibu mengandung sering kali melihat Safiya yang sentiasa dalam kesedihan. Alya rasa terpanggil untuk bertanya mula menyapa dan berkenalan sehingga mereka menjadi rapat.

Simpati dengan nasib yang menimpa Safiya, Alya terbuka hati ingin membantu. Setelah dia berbincang dan mendapat persetujuan dari Halim, Safiya ditawarkan untuk bekerja sebagai pembantu rumah sambilan menjaga anak-anak mereka yang ketika itu masih kecil dengan gaji yang berpatutan.

Bagai orang mengantuk di sorongkan bantal, Safiya gembira dan bersetuju dengan tawaran itu. Safiya bersyukur kerana segala perbelanjaan kos bersalin juga di tanggung sepenuhnya oleh suami Alya. Safiya rasa terhutang budi dengan kebaikan yang dihulurkan oleh Alya dan suaminya.
Kini sudah hampir 5 tahun Safiya bekerja dengan Alya dan Halim sehingga mereka saling rapat ibarat adik beradik.

"Abang baru sampai. Safiya boleh tolong buatkan abang air oren segelas? Haus pula tekak ni." Pinta Halim lembut.

Safiya senyum dan mengangguk. Dia kemudian mengatur langkah ke dapur menyiapkan air.

Mata Halim masih tidak lepas dari memandang susuk tubuh Safiya yang memakai kain batik bersama baju lengan panjang dan tudung bawal melangkah sopan ke dapur. Punggung montok Safiya yang melekat pada kain batik yang dipakai bergegar ketika berjalan membuatkan Halim geram.

"Ishh..sedap ni kalau dapat doggy. Kalau spank memang seksi mantap punggung tu bergegar" Bisik hati Halim.

Safiya tahu majikannya sedang memerhatikan dia. Sengaja dia berjalan lenggang-lenggok, gemah gemalai mengoda. Safiya yang berdarah campuran Melayu Indonesia mempunyai rupa paras yang cantik. Walaupun sudah beranak satu, badan genitnya langsing dengan buah dada terletak cantik bulat gebu. Punggungnnya bulat cantik menongek ketika berjalan mengamit pandangan sesiapa jua yang memandang.

ALYAWhere stories live. Discover now