Pov: Lando
de race gaat tot nu toe goed ik lag de hele tijd voorop. Ja je leest het goed want nu heeft max mij ingehaald dus sta ik 2 tweede en we moeten nog 2 rondjes en dan weten we wie de wereldkampioen is van 2026. Ik raak een beetje in paniek want het lukt me niet om max in te halen. Ik hoor over mijn boadradio Soof praten: He lan soof hier jij kan het! je moet gewoon wachten tot dat hij een fout maakt en dan haal je hem in het komt allemaal goed! Ik krijg weer adrenaline en denk het gaat me lukken! Ik hoor soof nog praten thijs? wil je ook nog wat tegen papa zeggen? JA hoor ik thijs schreeuwen en dan zegt tie PAPPIE je kan het! je haalt wel maxxie in:)) Dankje Thijs ik ga voor jouw deze race winnen! Ondertussen moeten we nog maar 1 rondje. Ik neem diep adem en zeg tegen mezelf gewoon wachten tot dat hij een fout maakt. Mijn hoofd maakt echt over uren want wat als hij nou geen fout maakt!? Net voor de op een na laatste bocht stuurt max net iets te laat in dus ik grijp me kans en haal hem net in via de bocht als ik net iets naar rechts hadt gestuurd dan lagen we er denk ik allebei uit maar dat is niet gebeurd! Oke blijven adem halen lando, ik moet max nog 1 bocht en een lang recht stukt achter me houden en dan ben ik wereldkampioen! We moeten nu echt geen fout maken. Max probeert me in te halen tijdens de bocht maar ik kan hem nog net achter me houden. Tijdens het lange rechte stuk druk ik hard het gas in. ik zie max in mijn achter spiegel maar ik ben als allereerst over de finish lijn! het hele team hangt over het hek en juicht super hard en alle fans. Ik kan het gewoon niet geloven! Ik hoor over mijn boardradio LANDO NORRIS JIJ BENT DE WERELDKAMPIOEN!!!!!!!!!!!! ik heb tranen in mijn ogen en ga wat minder hard rijden en droog snel even mijn tranen en zwaai dan naar alle fans. WOW het is me gewoon gelukt! ik ben zo geshockeerd, het komt nog niet echt binnen! ik rij de pit in en zet mijn bij het bordje met nummer 1. ik klim de auto uit en sta op de voorkant van de auto en juich!! ik ga van me auto af en geef hem een knuffel en laat dan me tranen gaan.
Pov: Sofie
Lando komt gewoon als allereerst over de finish lijn dus hij is wereldkampioen!! Ik krijg een knuffel van de vriendin van oscar. Lily zegt hij heeft het verdient! En daarna geef ik charlotte een knuffel en neem ik thijs over van haar. Charlotte was de PR manager van lando maar ze is gestopt maar voor deze race kwam ze ook graag kijken en lando aanmoedigen. We lopen/ rennen naar het podium. ik sta voor aan met thijs op mijn arm te kijken hoe lando komt aangereden met zijn winnende auto. Gelukkig heeft thijs van mclaren zijn eigen koptelefoon gekregen van de fans zijn gewoon oorverdovend. Hij klimt uit zijn auto en gaat op de voorkant staan en iedereen gaat los en er ontstaan een groot applaus. Ik zet thijs even op de grond en daarna geeft lando de auto een knuffel, dat ziet er best wel grappig uit en wil het aan thijs laten zijn maar hij is niet meer bij mij dus ik raak een beetje in paniek. Als ik weer naar lando kijk zie ik waar thijs is. Hij rent richting lando, maar hij kan nog niet zo lang lopen dus hij valt maar staat snel op en rent naar lando en geeft hem een hele dikke knuffel. Thijs zegt: Papa waarom huil je? je moet toch blij zijn. Lando moet lachen en zegt dat zijn tranen van vreugde. Lando gaat zitten op de voorkant en tilt thijs op zijn schoot en wijst allemaal mensen aan die hem hebben geholpen, en ook opa oftewel zijn lando's vader. hij neemt thijs mee aan zijn hand en neemt hem mee naar zijn vader. Adam staat naast me te huilen ondertussen troost ik hem en vallen ook de tranen over mijn wangen. ik neem thijs over van lando en lando geeft zijn vader een dikke knuffel en ik zie eigenlijk alleen maar flitsen. daarna geeft tie mij een knuffel en zijn moeder en daarna gaat tie door naar de rest van het team. Hij springt in zak zijn armen het hele team is super blij en is helemaal trots en ik zeker weten ook. Daarna loopt lando naar zijn tafeltje met een handdoek en wat drinken en een pet. Je ziet nu aan zijn ogen dat tie heeft gehuild maar dat zou denk ik iedereen doen als ze voor het eerst wereldkampioen worden. Max feliciteert lando met zijn overwinning en daarna charles die derde is geworden. Hij drinkt wat water en wacht tot dat hij word geïnterviewd, vanachter wordt hij opgetild en carlos draait een rondje met hem en geeft hem daarna een dikke hug en zegt MAAT, WOW gefeliciteerd je hebt het verdient. AH thanks carlos zegt lando. Daarna is hij aan de beurt voor de interview als hij voor de camera staat gaat iedereen helemaal los, ik krijg er helemaal kippenvel van. Na het interview gaat tie naar de ''koelruimte''. Ik pak thijs zijn handje en we dan samen een klein vreugde dansje want hij wilde dat graag, eigenlijk het liefst samen met lando maar ik weet niet zo goed of dat zo'n goed idee is. Dus hebben we afgesproken dat hij dat op het podium doet en wij beneden.
Pov: Lando
In de koelruimte moet ik echt even bijkomen, het besef dat ik wereldkampioen ben is er eigenlijk nog niet. Na een paar minuutjes is het tijd voor het podium:)) Iedereen wordt om de beurt om geroepen nadat charles en max op het podium staan ben ik aan de beurt! Ik hoor door de luidsprekers DAMES EN HEREN, JONGENS EN MEISJE HIER KOMT TIE DAN ONZE WERELDKAMPIOEN LAAT JE HOREN VOOR LANDO NORRISSSSS!!!!!!!!!!!!!!! Ik loop het podium op en iedereen gaat helemaal juichen ik krijg helemaal kippenvel. Ik loop naar de nummer 1, daarna speelt het Engelse volkslied ik zing hem in mijn hoofd heel erg hard mee. Na het volkslied worden de bekers uit gedeeld en de champagne. Als ik mijn beker krijg kijk ik thijs aan en tellen we samen af. 3..2..1.. we draaien een rondje daarna had thijs bedacht om naar links te gaan en daarna naar rechts en dan met ze allen naar beneden en daarna gooi ik mijn beker in de lucht en gaat iedereen los. Daarna begint max al te spuiten met de champagne daarna houden we met ze vieren een soort van water gevecht. Als dat is afgelopen met ik een hartje met mijn handen voor al mijn lieve en trouwe fans, ik zwaai nog even en dan neem ik mijn beker mee en verlaat het podium. Als ik via de trap naar beneden loop vliegt thijs in mijn armen achter hem staan soof en mijn ouders. Uiteindelijk eindigt de knuffel in een groepsknuffel. Soof moet heel nodig plassen en gaat dus al met mijn moeder terug naar de mclaren home maar thijs moet eigenlijk ook mee maar hij wil me maar niet los laten dus gaat tie gezellig met me mee. Na nog even gepraat te hebben met mensen besluit ik ook maar terug te gaan naar de mclaren home want ik stink naar alcohol. Na dat ik even heb gedoucht en schone kleren aan heb gedaan is het tijd voor de interviews.
~Tijd skip~
De interviews zijn eindelijk klaar. Het duurde wel erg lang maar het was wel prima. Nu ben ik echt dood op en Soof heeft besloten dat we terug gaan naar het hotel want mclaren gaat vanavond uitpakken:)) Ik til thijs op mijn nek en we lopen met ze drietjes naar de auto. Ik zeg nog sommige drivers gedag en daarna stap ik in de auto gezellig achterin met thijsie. Soof zet de radio aan en rijdt richting ons hotel. Als we aangekomen zijn stappen we uit en lopen we naar onze kamer. Ik plof om het bed en thijs kruipt tegen me aan en voor ik weet zijn mijn ogen dicht gevallen, ik ben zo gesloopt. Soof maakt ons na een tijdje wakker want we moeten ons klaar maken voor het etentje met het team. Ik doe een wit blousje aan en een zwarte broek en soof een mooie jurk en thijs krijgt ook een blousje aan. Het etentje is super gezellig en daarna gaan we nog even terug naar onze kamer en stoppen we thijs in zijn bedje en blijven we nog heel even bij hem en daarna neem charlotte mijn oud PR manager het van ons over, want dan kunnen soof en ik naar het feest. Als we aankomen zetten ze het het lied we are the champions aan. Het is super gezellig en ik ben echt aan het genieten. Ik heb ook nog een speech gegeven voor het team om iedereen te bedanken voor alles want we hebben het samen gehaald! Ik sta nu samen met soof te dansen op The night we met . Dat ik haar gewoon heb ontmoet via een simpele skivakantie! Ik geef haar een zoen dat is een mooie afsluiter van dit seizoen!:))
Ik wil jouw ook heel erg bedanken voor het lezen van dit boek! Ja jij daar;) heel erg bedankt. Je hebt me heel erg geholpen zonder jouw ben ik nooit zo ver gekomen!<3 dikkke kus van de schrijfster <3 Helaas is dit dan echt het einde van het boek:(( Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en een gezegend 2024!!
Liefs Lando & Sofie & thijs
JE LEEST
De leukste skivakantie [~Lando Norris~]
FantasySofie gaat met haar vrienden groep op Ski-vakantie. Op een dag komen ze een jongen tegen in de lift. Wil je weten hoe het af gaat lopen moet je maar dit verhaal gaan lezen! There is also an english version:))