Yavaşça arkamı döndüm ve bana bakan Jack ile göz göze geldim. Değişik bakıyordu. Anlayamayacağım kadar değişik bakıyordu.
"Efendim?" dedim cümlesini devam ettirmesi için.
"Bir soru soracaktım. Aklımı karıştıran bir soru. Sorabilir miyim?" dedi.
Hayır, lütfen aklımdaki soruyu sorma lütfen. Çünkü cevap veremem.
"Sadece merak ettim."
Aynı zamanda yavaş adımlarla bana yaklaşıyordu.
"O sıraya neden kimse oturamıyor?"
...
İnsanın zorluklarla karşılaştığı bazı zamanlar olur ve ne yapacaklarına karar vermezler. Bu yüzden de saçma salak kararlar verebilirler. Bende şuan onun gibi bir zamandaydım.
Tamam, buna zor bir durum diyemeyiz. Fakat Jack'in bana böyle bir soru sorması ve bana sorması şu anda strese girmem için büyük bir neden.
Her şey tesadüf müydü, bilmiyorum. Fakat sanki birileri bu durumu bilerek yapıyor gibiydi. Sanki unutmamamı istiyordu. Kendime sormamı istiyordu.
Suçlu muyum? Yoksa değil miyim?
Fakat kendime verebilecek cevabım hala yoktu ki, karşımdakine nasıl cevap vereyim? O yüzden şuan yapmam gereken tek şey susmaktı. Sadece susmak. Zamanında diğerlerinin yaptığı gibi.
Ama bu pek mümkün olmadı. Çünkü benden bir cevap bekliyordu.
Acaba yüzüne sanane diye bağırsam veya yüzüne tükürüp kaçsam ne düşünür?
Bence sadece deli olduğumuzu düşünür kook.
" Yüzüme bakmaya devam mı edeceksin yoksa cevap mı vereceksin?"
Tamam A Planını uyguluyoruz.
O ne lan?
En sevdiğim şey; salağa yatmak.
"Neyden bahsettiğin hakkında bir fikrim yok. Ne sırası? Ne saçmalıyorsun?"
Hızlıca yüz ifademi inceledikten sonra yüzünde hafif bir gülüş belirdi. Fakat bunun samimiyetle gram alakası yok. Sadece dalga geçtiğini belli eden bir gülüştü bu.
"Neden bilmemezlikten geliyorsun? Orası senin sınıfın değil mi?"
"Tabii ki benim sınıfım. Fakat saçma bir soru bu. 'Neden o sıraya kimse oturamıyor?' O sıraya kimsenin oturamadığını da nereden çıkardın?" Alttan almayıp karşı çıktığımda kaşları çatılmıştı hafiften. Ve aynı o da benim gibi hızlı konuşmaya başladı, fark etmese bile.
"Öyleyse neden ben oraya oturduğumda hoca bana bağırdı? Yada neden sınıfta ki siyah saçlı kız ağlamaya başladı? Öyleyse bu sorulara cevap ver."
Hasiktir. Neden ben? Neden?
Neden her boka karışmak zorundaydım? Git başka birine sor. Bana ne?Tamam B planına geçiyoruz.
Manipülasyon
"Asil sen cevap ver Jack. Neden ısrarla bir olay olduğunu ima ediyorsun? Yada varmış gibi davranıyorsun? Senin amacın ne? Hadi diyelim bir şey var, tamam. Peki, neden ben? Niye başkasına sormuyorsun? 'Olmayan bir olayı' ...
İstersen ben cevap vereyim. Senin amacın bir olay yaratmak falan değil! Senin amacın direkt benim! Değil mi? Çünkü şu an bu soruyu başkasına sorsan sırf sen sordun diye senin, maceracı tarafının duymak isteyeceği şeyler zırvalayabilirdi. Ama sen bana soruyorsun çünkü benden duymak istiyorsun. Beni istiyorsun. Değil mi? Ne o yoksa daha ilk günden ilgini mi çektim?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Undercover Mission |Taekook
Adventureİstihbaratta tek bir kural vardır; sakın kimliğini belli etme. Yoksa her şey biter! Siz yetkililer peşin hüküm vermeyi ne de çok seviyorsunuz. Ama bilmediğiniz bir şey var. Suçlu gözükenler masum, masum gözükenler suçlu olabilir..