.
.
"Rahsia King Balakung.".
.
"Huh?"
"Hm? Kenapa, Fang?" Tanya (Name).
"Takde, aku rasa macam dengar sesuatu kat luar. Aku salah dengar kot." Jawab Fang. (Name) mengangguk sebagai balasan.
"Akhirnya, kita kembali semula ke planet Rimbara." Ujar Tok Kasa, terlihat raut wajahnya yang nampak senang.
"Betul ke saya boleh dapatkan kuasa elemental tahap ketiga kat planet ni, Tok?" Tanya Boboiboy.
"Ha'ah. Tok nak suruh Boboiboy sedut kuasa pokok-pokok macam Retak'ka hari tu ke?" Tanya Gopal, mengundang tatapan horor dari teman-temannya.
"Hah?!"
"Erk...apa? Aku salah cakap ke?"
"Wei! Mana boleh macam tu! Retak'ka je yang sanggup buat cara jahat macam tu!" Sahut Ying protes.
"Betul tu. Kita tak boleh musnahkan alam sekitar semata nak dapatkan kuasa." Timpal Yaya.
"Iya, Retak'ka bener-bener ngerusak planet Rimbara waktu penyerangan itu, coba liat." (Name) menunjukkan pada mereka di layar hologram bagian planet Rimbara yang telah hancur dan semua pohonnya pun kelihatan kering.
"Kalau aku nak dapatkan kuasa balak, bukan dengan cara macam ni." Gumam Boboiboy, (Name) tersenyum penuh makna mendengarnya.
"Betul. Tok bawa kamu ke sini untuk belajar dari penguasa asal elemental balak--King Balakung." Ucap Tok Kasa.
"King Balakung?" Beo Ying dan Yaya, terlihat mereka yang penasaran dengan sosok penguasa elemental alam itu.
"Planet ni adalah bekas jajahan dia."
"Eh? Hidup lagi ke dia?" Tanya Gopal.
"Wah! Tok nak bawa kitorang jumpa dia ke?" Tanya Yaya antusias.
"Bukan. Macam ni."
Tok Kasa menekan tombol dan memperlihatkan gambaran kisah mengenai King Balakung di layar hologram.
"King Balakung adalah raja yang adil dan wira terkuat. Sememangnya, Planet Rimbara aman damai dibawa jajahan Baginda. Baginda sangat mementingkan keseimbangan penduduk dan alam sekitar. Di bawa pimpinannya, semua aman dan tentram. Hidup senang, harga ikan pun tak mahal macam sekarang."
KAMU SEDANG MEMBACA
Story || Boboiboy x Reader
Fanfiction"Hey, want to hear the story of your father and mother's adventures?" !WARN! - Boboiboy © Monsta. - Jadwal Update menyesuaikan. - Typo merajalela. - Cerita ini hanyalah fiksi! - Jika ada suatu kesamaan apapun, hanya kebetulan saja!