perjumpaan ~ (past)

1.6K 96 3
                                    


°

°
◦•●◉✿ pov gempa ✿◉●•◦
flashback~

halo semuanya~ jadi,namaku gempa,kalian bisa panggil aku gem atau gemmy! Ayo mulai ceritanya!

jadi begini,aku seorang anak tunggal yang tinggal bersama kakek ku,ayah ku? hm entah la,dia pergi berkerja dan tidak pernah balik lagi,aku hanya di titip kan ke kakek ku. oke,mungkin agak sedih cerita ku tapi nggak papa,aku gembira kok bisa duduk bareng kakek ^^

dan yah,aku juga punya banyak teman di pulau rintis,well..tidak sangat banyak,tapi cukup bagi ku. daripada di rumah terus,enggak ada teman satu pun.. ah sudah la,mari aku perkenalkan kalian kepada mereka!

yang pertama,kita ada yaya!
aku berjumpa sama nya saat menolong tok aba di kokotiam! well,aku sedikit pelupa,jadi pertama nya aku memanggil nya mimi hehe..tapi gak papa kok! dia udah gak marah lagi pasal itu! dia kawan ying dan juga musuh nya. gimana? yaaa,ku akan explain di part ying sekejap lagi.

next,perkenalkan ying!
kawan baik yaya,dan bagaimana mereka temenan tapi pada masa yang sama juga musuhan? well,mereka hanya bermusuhan didalam peperiksaan doang,jangan dianggap serius ya guys ^^

selepas itu perkenalkan,aramugam!!
?? : HAH!? ARAMUGAM!?
eh eh,canda doang~ jangan marah gitu dong Gopal ^^ ya,namanya bukan aramugam sama sekali melainkan gopal. hanya candaan ya guys~ jadi tolong panggil namanya yang betul~

paling terakhir sekali,yang ini aku nggak sedikit pasti sama ada musuh atau teman tapi yah,gimana lagi? saat kesusahan,dia juga ada disitu bersama teman teman ku yang lainnya,jadi,anggap teman aja dehhh..well,pasti kalian mahu tahu siapa kan? itu lah Fang!! agak menyebalkan kadang kala,tapi dia baik kok! ^^

-
-
-
-

baik lah,lanjut ke masa sekarang yuk!

"oi gem,kau dengar atau tidak ni?" fang melambai tangan nya didepan ku,aku sedang termenung.

"oi,bukan gitu caranya,patut nya macam ni!" gopal berkata dan menampar ku

"woi! sakit la!!" aku berkata,memang tidak ada cara lain ya?

"tah tu! sesuka hati aja kau tampar cucu orang!" yaya kata,membela ku.

"itu la,bukan salah ku,dia yang termenung" gopal berkata sambil membalikkan kedua bola matanya.

"agh,menyesal aku kawan dengan kau." aku bercanda

"and kau still kawan ngan aku" gopal membalas,dia menggoda.

"apa apa je la,btw,apa yang korang tengah berbincang sampai ada benda yang kena tampar aku?" aku bertanya,sambil menyindir

"auh,itu lorrr,ada murid baru akan masuk,emang kau tidak dengar sama rumor nya?" ying membalas persoalan ku yang tadi

"ah,murid baru?" aku bertanya

"haah,murid baru. and based on what aku dengar,mereka kembar enam dan-" fang membalas

"dan juga mempunyai orang tua yang kaya raya!!" gopal menyampuk

"kau ni,kerja menyampuk je." fang bersuara sambil membalikkan bola mata nya.

"aaaa,faham. tapi,bukan ada kena mengena dengan ku,jadi yah,biarin aja mereka sono." aku membalas dengan nada dingin

kawan kawan ku hanya mengeluh dan sebelum mereka sempat berkata apa apa,kami mendengar bunyi jeritan dari kedua dua lelaki sama perempuan.

"well,rasa nya mereka sudah sampai." aku berkata sambil berdiri dari tempatku.

"gem.." teman teman ku berkata sambil memandang ku dengan wajah sedih.

"dey,kau ni memang tak reti nak bukak hati tu sikit untuk budak baru ke? Cuba la berkawan dengan mereka,aku tahu la kau tak suka orang kaya tapi-" sebelum aku boleh memandang ke arah gopal,aku sudah melihat kawan kawan ku yang memandang nya dengan mata membunuh.

"aaa- maksud aku- ergh.. ikut kau la gem.." gopal berkata sambil menghela nafas

"hmm,kau ingat bukan? jadi tolong kerjasama nya." aku berkata,nada ku masih lembut,seberapa marah pun aku,itu juga bukan salah nya. ada betul jugak apa yang dia cakap.

sebelum aku boleh meninggalkan tempat ku,datang seorang pria,beberapa centi lagi tinggi dari ku dan kelihatan..narsis.

"hey,kau kenapa tidak sama sekali pergi kepada kami seperti mereka hah? apa yang menarik sangat sampai murid baru seperti kami pun kau tidak mahu pergi tengok?" dia ber cakap sambil memandang jengkel terhadap ku. seperti nya ia anak bongsu hm?

"ya,ikut aku lah. Lalu apa urusan nya dengan mu? dasar narsis." aku membalas sambil menjeling terhadap nya

dia terlihat seperti syok berat "hey,jika kau mahu tahu,bonda ku pemilik sekolah ini,jadi sebelum kau dikeluarkan,baik kau berlutut dihadapan ku." katanya dengan nada tinggi. ahhh..sangat menyusahkan.

"ha..aku paling benci orang kayak kamu." Aku berkata

"hah benci? kenapa? tampaknya kau sudah agak bahawa aku anak emas bukan? kenapa? kau tidak diberi perhatian sama ibu bapa mu? kasihan sekali~" dia berkata. dia membuat aku geram.

"kau..tutup mulut mu. jangan sesekali kau berbicara pasal orang tua ku!" aku berkata dan akhirnya,aku menampar nya,sungguh,dia membuat ku marah.

"SOLAR!!!" jerit pria itu.

kini,semua mata sudah tertumpu pada kami,dan lelaki yang berlari terhadap pria yang dinamakan "solar?" Itu tampak sangat marah pada ku.

"apa masa lah kau hah!?" pria itu berkata

"kau jaga adik kau ini. jangan sampai aku buat sekali lagi. tidak kisah bahawa dia adik kesayangan mu atau anak emas di keluarga mu,tapi ajar dia adab." Aku berkata kepada pria iris hijau itu.

aku berlalu pergi,pada akhirnya,aku dapat rasa semua mata memandang dan aku tahu,abang abang nya yang lain sedang memandang ku dengan mata membunuh. air mata ku hampir saja keluar.

»»----> TBC..<----««

kalian tolong vote and comment untuk next part ya~ kalau tidak gem merajuk nih ):<

kalian tolong vote and comment untuk next part ya~ kalau tidak gem merajuk nih ):<

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

gem gigit nanti!! hmph!!

milik mereka || GEMPATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang