maaf.

662 43 2
                                    

◦•●◉✿ pov gempa sesampai di rumah mereka✿◉●•◦

mereka meletakkan ku di sofa dan menatap ku,dasar menyebalkan.

"gem..." - hali

"mau apa kau hali?" aku berkata,sengaja tidak menggunakan nama panggilan nya,ya aku kesel ama mereka.

"...." hali hanya melihat ke bawah,lantai ini agak cantik ya?

"thornie.." - thorn

"aku capek thorn,cepat." aku berkata,heh.

"..." lalu thorn juga mendiam

"huph...sunshine mahu minta maaf gem." - solar

"gak peduli." hanya sesenang itu? ya nggak lah!

"aku..." - ice

aku lelah. aku lelah dengan mereka dan semua ini. aku menghela nafas,dan tiba tiba..

*hiks..hiks..

aku terdengar banyak suara tangisan..kok?

aku memandang wajah mereka satu satu,sepertinya mereka agak kesal. mereka juga menangis tuh.

agh,menyusahkan.

"apa guna kalian menangis? kalian fikir aku akan mahu dengan kalian? kalian sayang banget ama cewek itu kan? yaudah! pergi aja ke dia sana." aku bicara sambil mendengus.

blaze menggelengkan kepalanya "tidak..tidak mahu..pokoknya blazey mahu ama kak gem..aku minta maaf kak.." blaze berkata,mendekati ku dan memeluk pinggang ku sambil duduk di lantai,hanya menatap ku dengan muka menyesal..agak lucu.

"polar bear juga mahu minta maaf..tolong kak..aku nyesel.." - ice

yah,ice aku emang agak terkejut sih..beruang es kutub ini ada perasaan sedih? membuatku rasa gembira.

"hey sudah lah..malu aja kalian menangis. nggak malu kalian pada tetangga? bahkan,ku rasa seluruh penduduk di sini boleh mendengar tangisan kalian." aku tertawa kecil,ini agak lucu yah?

thorn menggelengkan kepalanya "aku nggak kisah kak..asalkan kakak mahu maaf kan aku..jangan pergi sama orang lain kak..aku masih butuh kakak.."

"linlin mohon gem..maafkan aku..aku akan memberi mu apa saja.." hali berbicara,pikachu galak ini boleh imut juga yah?

"hiks..kalau..hiks..kak gem..tinggalkan kami..hisk..akan ku bakar..panci kesayangan kak gem.." solar berkata,tertunduk

JANGAN CAKAP PANCI KU MEREKA BAWA SEKALI!?

"hey! panci ku itu!" aku berkata

"j-jadi..berikan kami peluang gem..atau.." taufan menunjuk ke luar,panci kesayangan ku deket deket dibakar. hanya tinggal meletakkan api sahaja.

"TIDAK!! PANCI KU!!" aku bergegas mahu bangun,namun blaze yang tadi duduk dihadapanku memeluk pinggangku lebih erat.

"ku mohon kak.." blaze berkata,mengubur wajahnya ke perutku,geli!!

"ya- yaudah..jadi- jangan kau bakar panci ku.. dan jangan menangis,enggak ganteng sama sekali." tetap ganteng sih, bercanda doang gak ngaruh ->-

"hnn..aku sayang kak gem..maaf.." blaze berkata sebelum tertidur..emang ini anak selelah apa?

setelah itu mereka semua duduk di dekat dekat ku,beruang kutub itu menyandarkan tubuh nya di pundak ku.

senang kata,mereka semua mengelilingiku. hah..ini kah perasaan menjaga budak budak? tapi gak papa,lumayan dapat permintaan maaf daripada trio cool dan trio trouble maker ini~

milik mereka || GEMPATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang