salah faham.

793 44 5
                                    

ᨏᨐᨓ past chapter ᨓᨐᨏ

"herk-..ya udah..tapi jangan marah lagi ya thorn..gem mintak maaf.."
'walaupun bukan salah ku🙄 kalian pelik pelik semua.' batingempa

"hm." - thorn

"jangan marah,hilang imut mu nanti." - gempa

"ya sudah..gem jangan gitu lagi pokoknya..aku enggak suka!" - thorn

"iya iya." - gempa

 
End of flashback~

ᨏᨐᨓ present POV gempa ᨓᨐᨏ

hahaha...sangat lucu ya masa lalu? hah..aku lelah..kenapa..? apa salah ku..? kenapa mereka lebih percaya ke cewek itu yah..?

aku berfikir sambil duduk di bangku taman. itu semua ialah cerita masa lalu,kini,kami sudah tidak sedekat itu,bahkan ber cakap aja enggak. dan juga masa aku sudah terlanjur dekat dan sayang kepada mereka seperti adik beradikku sendiri. aku lelah.

*tes*

air mata ku tetes ke lantai. aku lelah. apa ini karna tidak patuh dan galak kepada mereka dahulu? dan ini penyebab mereka lebih percaya ke cewek itu? cewek yang membenciku? yang memukul ku? aku lelah. seperti nya mereka sudah tidak memerlukan ku..

air mata ku mengalir,berfikir pasal itu membuat ku rasa sangat sedih. bahkan,aku pengen pergi ke masa lalu..

aku tutup mata ku sekejap,dan selepas itu,aku merasa ada orang memeluk ku dari belakang dan menutup mataku menggunakan buku.

"...gem..jangan nangis..aku sakit tengok kau nangis..hanya jika aku tahu bahwa mereka akan senang senang aja menyerah kepada mu,tidak akan ku biar kan mereka dekat dengan mu sedikit pun." -??

"..kel..aku capek..aku lelah..*hiks.." aku berkata,air mata ku mengalir lebih deras dan dia mengambil buku itu daripada muka ku,kemudian dia duduk sebelah ku

"ya gem,aku tahu..maafkan aku gem karna tidak menjaga mu." kel berkata

"aku...aku mahu nyusul bonda-" belum sempat ku habis berkata,pipi ku ditampar oleh dia

"gem,aku tidak tahu apa yang berada di difikiranmu dan aku juga tidak akan faham derita mu,tapi percaya lah,aku akan tetap ada untuk mu." - kel

"hiks..maaf..aku hanya...hiks.." kata kata tidak dikeluarkan dari mulutku

"tidak payah berkata apa apa gem..menangis lah..luahkan perasaan mu..akan ku ada disini sampai kau lelah sekali pun." kel sambung

"tapi..kenapa..? mereka bener percaya..aku..sanggup membully cewek itu..dan..hiks..akan menggunakan harta mereka..? hiks..aku capek..aku capek kel..kenapa..? mereka kenal ku lebih lama dari mereka kenal cewek itu..jadi kenapa..? hanya dengan kata kata..?"

aku lelah. hanya dia yang sanggup menemaniku..mungkin kalian akan bertanya..mana teman teman ku yang lain? yah,mereka juga tahu sih..tapi ini lagi di pagi hari,jadi mereka agak sibuk..mereka akan datang menemaniku pada malam hari..

"shh..gem..jangan gini..jangan membuat ku tarik memori mu gem..aku sakit lihat kau sebergini.." - kel berkata

"aku...hiks.." capek dan lelah,hanya itu yang boleh mendiskripsi perasaan ku pada saat ini. aku mahu..tidur.

milik mereka || GEMPATempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang