الحلقه السابعه «إخْتِطَافٌ»!!

9 0 0
                                    

عادت نادين لصديقتها..

روزان بجديه:........ عملتي معاه ايه...؟!

نادين بإنزعاج:....... مليش مذاج اتكلم ولا احكي يلا نمشي.....!!

روزان و هي تمسك نادين التي كادت ان تمشي:........
استني يا مجنونه... مش انتي من شويه كنتي عاوزه تدخلي الحمام....!!؟

نادين و هي تمسك بطنها:........ ايوا صح فكرتيني و انا اقول من الصبح بردو انا مش مرتاحه ليه....؟!

روزان بضحك:......... كويس انك معملتيهاش علي روحك قدام الغول اللي كان واقف معاكي بره ده... كان زمان شكلك يموت ضحك..!!

نادين بإبتسامه:........... ااه الحمد لله ربنا سترها من عندو.

و تركتها و دخلت الي المرحاض.

و بعد دقائق قليله خرجت نادين... و غادرا الفتاتان الجامعه.

«و يحل الليل علي الجميع»....

كانت نادين جالسه بداخل غرفتها.... تقرأ كتاباً و مرتديه نظارتها التي زادتها لطفاً و جمالاً و رافعه شعرها كعكه عشوائيه.. و كانت تقرأ بصمت.

حتي يقطع صمتها... صوت رن جرس هاتفها من قبل روزان صديقتها:..........
مساءه عنب علي احلي روزان.

روزان بمرح:......... مساء السكر يا مسكر... المهم كنت عاوزاكي في موضوع كده..

تركت نادين الكتاب من يديها و هي تقول بجديه:.........
ايه خير قلقتيني؟!

روزان بجديه:........ لاء أبداً بس كنت عاوزه اعرف حصل ايه مع الدكتور..؟؟

نادين بإستغراب:....... دكتور مين....؟!

روزان بجديه:......... دكتور عدي يا نادين ما تركزي معايا...

نادين:......... استغفر الله العظيم ياارب... يعني انتي يابنتي متصله بيا الساعه 12 بعد نصف اليل علشان عاوزه تعرفي ايه اللي حصل مع اللي ما يتسمي ده...!! جاتك نيله خضتيني.

روزان:........ لاء بجد يا نادين عاوزه اعرف و هو من امتي و احنا بنخبئ علي بعض حاجه... ما انتي طول عمرك بتحكيلي كل اسرارك و مأمناني عليها... متخافيش انا اكيد مش هقول لحد..

نادين بقلق:........... هو مش علي كده بس ااااا........

روزان:........ بس ايه.....؟!

نادين بجديه:........ خلاص خلاص هحكيلك......

و بدأت نادين بأخبار صديقتها بما حدث.....

روزان بضحك:......... هههههههههه...!!

نادين بإنزعاج:.......... انتي بتضحكي علي ايه يا كلبه البحر انتي...؟!

روزان بضحك:......... ههههههههه بضحك عليكي متخيله منظرك قدامو.... طب طلاما انتي قطه كده بتعملي فيها جعفر ليه هااا...؟! فكراني هبله يا نادين و مش عاوزه تحكيلي علشان انتي في الاخر اعتذرتيله...!! يابنتي انا قرأكي....!!

قـــصــيرتـــي٠٠قـيد كـتابـتـها٠٠بـقـلم: سـناديـسو الـشرقاوي❥٠٠حيث تعيش القصص. اكتشف الآن