«في الصباح»....
تستيقظ نادين علي عدي الذي كان خارجاً من الحمام وهو يجفف شعره:........ هو أنت رايح فين ع الصبح كده؟؟
عدي بجديه:....... هكون رايح فين يعني؟ رايح الشغل.
نادين برجاء:....... طب خذني معاك!! أنا بجد نفسي أروح الجامعه أوي و روزان وحشتني جداً.. علشان خاطري يا عدي خذني معاك..!!
أغمض عدي عيناه وهو يتنهد تنهيده طويله ثم نظر إليها وظل يتأملها بحزن وقلق.. ثم ردف:........ ماشي، قومي ألبسي وتعالي!!
نهضت نادين بأقصي سرعه ودخلت إلي الحمام.. وبعد نصف ساعه خرجت وهي ترتدي البورنس.. كان عدي جالساً بالأسفل وهو في إنتظارها إلي أن تنتهي!!
«وبعد قليل من الوقت»....
تخرج نادين من الغرفه وهي مرتديه: بنطال چينز واسع من اللون الأزرق وتيشرت من اللون الأسود و رفعت شعرها ديل حصان وقليل من المكياج الذي ذاد من جمالها ونعومه ملامحها... ظل ينظر إليها من الأعلي إلي الأسفل وهو يتأملها بعيون عاشقه لها ولبساطتها وهدوء ملامحها البسيطه التي لا تحمل الكثير من مساحيق التجميل عكس بقية الفتايات..!!
ظل يتأملها حتي قطعت شروده نادين بقولها الصارم:....... بص بقا.. أنت من هنا و رايح تعاملني في الجامعه زيي زي أي حد موجود هناك،، ومش عاوزه أظهر قدام الطلبه إني مراتك.. لأن كلها فتره بسيطه اوي وهنطلق وكل واحد فينا يشوف مصلحته.. علشان لما أجي أخر السنه أنجح بعون الله ميقولوش ما أصل جوزها دكتور عدي فأكيد لازم ينجحها.. لااء انا بقا مش عاوزه أحط نفسي في الصوره دي وأعمل زي ما بقيت الطلاب ما بعملوا.. انا عاوزه أنجح بمجهودي!!!
عدي بجديه:....... تمام.. أي حاجه ثانيه..؟؟
نادين بجديه:........ أيوه.. مش عاوزه أروح معاك الجامعه.. أنا عاوزه أروح مع صحبتي زي ما كنت متعوده! لأني مش عاوزه حد يشوفني معاك!!
عدي بعصبيه وهو يضغط علي يديه:..... نعم يا روح أمك.. أنا رجلي علي رجلك في أي مكان هتروحيه و أوعي تنسي إنك في حمايتي يعني مينفعش أسيبك تروحي وتيجي لوحدك!! مرواحك مع صحبتك ده تنسيه خالص.. محدش ضامن شر الطريق، أفرض حصلك حاجه وأنتي ماشيه؟ هتدبس أنا فيها..!!
نادين بتحدي:........ ماشي هنشوف كلام مين فينا اللي هيمشي!!
عدي بجديه وهو يعقد ذراعيه أمام عضلات صدره:....... ماشي يا نادين عاندي معايا.. علشان وقسماً بعزة جلال الله كلامي ده لو خالفتي منه حرف.. أنا مش بس همنعك من صحبتك لااء انا همنعك من الجامعه كلها.. وأبقي وريني بقا هتروحي فين تاني؟
نظرت إليه نادين بغضب ممزوج بالإشمئزاز وتركته وذهبت للسياره.. وبعد دقائق ركب عدي سيارته وبدأ في القياده.. بينما نادين تنظر أمامها ببرود وهي تعقد ذراعيها أمام صدرها تحت نظرات عدي المتقطعه إليها..!!
أنت تقرأ
قـــصــيرتـــي٠٠قـيد كـتابـتـها٠٠بـقـلم: سـناديـسو الـشرقاوي❥٠٠
Humorروايه: قـــصــيرتـــي". بقلم: سندس الشرقاوي". جميع الحقوق محفوظه لدي الكاتبه: سندس الشرقاوي". لا أصرح بأخذ الروايه الا بإذن مني ومن سيخالف هذا سيتم الإبلاغ عن صفحته مما يؤدي لإغلاقها الي الأبد". وسيعرض علي المسائله القانونيه و دفع تعويض مادي".