Sabah erken saatte uyanmak...Özellikle de erken yatamayan biri için kocaman bir işkence.Her zamanki gibi gece geç saatlere kadar ders çalışmıştım.Sabahları uyanmaktan nefret ediyorum.Okulların biraz daha geç başlaması için her şeyimi verebilirim.Gitarım dışında...
Sabah kalktığımda okula gitmemek için binbir yalan düşünmeye başladım.Sınav olduğu için okula gitmek istemiyordum ve anneme ne bahane bulsam diye düşünüyordum.Düşünmekten vazgeçtim çünkü ne yaparsam yapayım sınav haftasında annem beni okula zorla da olsa gönderirdi.Göndermese bile söylenirdi.Sabah sabah onun konuşmasını hiç çekemezdim.
Gözüm gitarıma kaydı.Annemin asla istemediği fakat benim yalvar yakar aldığım gitarımla bakıştık.Onun için geçici bir hevesti.Fakat benim için çok anlam ifade ediyordu.Bu hayatta bana huzur veren tek şey oydu sanırım.
Yataktan doğruldum.Pembe terliklerimi giydim ve yavaşca kalktım.Gitarımın yanına gidicektim ki annem odaya daldı.
-Oh,sonunda.Yine okula geç kaldın farkında mısın?Ne bu uyuşukluk Karsu?
Annem yine her zamanki gibi sabah sabah kafamı şişirdi.Karşılık vermek istemiyordum çünkü daha da uzatıp sabah sabah kavga çıkaracaktı ve ağlayarak okula gitmek istemiyordum.Susmayı tercih ettim.Ama annem susmadı.
-Her sabah aynı şey.Yarın da aynı şey yaşanırsa fena olur.Geldiğimde hazırlanmış ol.
Kapıyı çarpıp çıktı.Ben de hazırlanmaya başladım.Üzerime siyah sweat geçirdim.Altıma da gri eşofman.Makyaj yapmaya vaktim yoktu ve sinirlerim bozuldu.Saçımı dağınık topuz yapıp çıktım odadan.Annemle karşılaşmamak için hızlı adımlarla alt kata iniyordum ki çantamı unuttuğumu fark ettim.Geri döndüm ve babam uyanmıştı.
-Annen yine sana mı bağırıyordu?
-Evet.
-Kızım annen haklı.Sürekli geç kalıyorsun okula.Toparlasan mı artık kendini.
-Baba gelince konuşuruz tamam mı?Okula geç kaldım.
-Bırakayım mı seni?
-Gerek yok ben giderim.
Babamın yanından geçip gittim.Hemen hızlı adımlarla yukarı çıktım anneme yakalanmamak için.Çantayı kaptığım gibi aşağı indim.Kapıdan tam çıkarken annem arkamdan seslendi ama takmadım.Omuz silkip kapıdan çıktım.Kapıyı sertçe kapattım.Akşam eve gelince kızacaktı ama artık umursamıyordum.Sadece sinirden gözlerim dolmuştu.
Ayakkabımın bağcıklarını bağlamayı unuttum.Sonra apartmandan inerken sağ ayağımla sol ayağımın bağcığına basıp düştüm.Sonra fark ettim ki birinin üstüne düşmüşüm.Korkudan çığlık atarken ağzımı kapattı.
-Kızım manyak mısın tüm apartmanı ayağa mı kaldırmak istiyorsun?
Kim olduğunu anlayamadım.Yeni taşınmıştı yoksa birini ziyarete mi gelmişti?Yeni taşınsaydı bilirdim herhalde.Gözleri gece kadar koyu.Saçları geceden de koyu esmer bir çocuk vardı karşımda.Saçları dağınıktı.Çocuğu inceliyordum ki bir şey fark ettim.Yüzü bir yerlerden tanıdık geliyordu.Okula geç kaldığım aklımdan çıkmıştı.
-Üstümden kalkar mısın yoksa birinin çıkıp yanlış anlamasını mı istersin?
-YA PARDON ŞEY GEÇ KALDIM BEN.
-Sakin ol.Apartmanı ayaklandırmak istemezsin.
Üstünden kalktım.Üstümü silkeledim.Özür dilemek için tam konuşacaktım ki o konuştu.
-Bırakayım mı seni?Motorum var.
-Motor mu?OLUR.
Güldü ve yürümeye başladı.Bende peşinden gittim.Motorları seviyordum gerçekten.Motorunu görünce şaşırmıştım.Sanki daha önceden görmüş gibiydim.Motora bindi banada kafasıyla hadi der gibi işaret etti.Kaskı uzattı.Kendisi takmadı.
-Belimi sıkı tut.
-Gerek yok motorun arkasını tutuyorum.
-Belimi tut dedim.
Umursamayıp motorun arkasını tuttum.İnadıma yapar gibi gaza basar gibi yaptı.Kendimi beline tutunmuş buldum.Pis pis sırıttı.Ardından gaza bastı.Hızlıca okula geldik ama şaşırmıştım yolu tarif etmeyi unutmuştum.Kaskımı çıkarıp motordan indim.
-Bu okul olduğunu nerden biliyorsun?Belki yanlış yere getirdin beni.
-Karsu uzatma sınıfına geç.
-Tamam,ne kızıyorsun?
Arkamı dönüp sınıfıma gidiyordum.Sayesinde okula erken bile gelmiştim.Adımı söylediğini fark ettim.Bu adımı nerden biliyor diye düşünmeye başladım.Ona bakmak için arkamı döndüğümde o da okula giriyordu.Nasıl yani aynı okulda mıydık?Daha önce hiç görmediğime emindim.
Sınıfa girdiğimde gidip Nisa'ya sormak istedim.Sonra neden sorduğumu sorup çıkışa kadar başımın etini yerdi.Zaten sınav vardı ve kafamı o çocukla meşgül etmek istemiyordum.
-Nisaaa sınav kaçıncı ders?
-Kanka bugün deneme var.
-Ne?Ne denemesi,matematik sınavına ne oldu?
-Ertelenmiş Karsu.
-Ben sınava çalıştım ama.
-Karsu zaten iyi yaparsın salla.
Çantamı koydum sırama oturdum.Başımı sıraya koydum biraz uyumaya çalıştım ama ne yapsam gözüme uyku girmiyordu.Sonra kafamı koydum sıraya.Uyumuşum.Deneme başladığınds arkadaşım uyandırdı.
.
.
Denemeden çıktıktan sonra çok yorulmuştum ve yine iyi bir sonuç bekliyordum.Çok çalışıyordum ama karşılığını alıyordum.Okulun bitmesine çok az kaldı diye telefonlar dağıtıldı.Öylesine bakıyordum sosyal medyaya.Notalara bakıyordum.Aklıma ara ara şarkı sözleri geliyordu ama sesim berbat olduğu için gitarıma eşlik edemem zaten diye umursamıyordum.Kafamı kaldırdığımda Nisayla göz göze geldik.Hızlıca bana gelmeye başladı.
-Karsu yarın akşam konser varmış.Gidelim mi?
-Annem izin vermez.
-Karsu istediğinde izin alabiliyorsun.Bunu herkes biliyor.
Haklıydı.İstersem izin alırdım ama gitmek istemiyordum.Hatta istemediğim yerlerde aileme sormadan izin vermediklerini söylüyordum.Nisa annnemi kendisi arayıp izin aldığında öğrenmişti bunu.
-Tamam kanka gelirim ama sıkıldığımda giderim.
-Kızım salak mısın sen?Bizim grup orada olacak.Konserde sıkılma gibi bir ihtimalin yok.
-O da mı geliyor?
-O kim?
-Umut işte Nisa.
-O geliyor dersem gelmezsin o yüzden gelmiyor.
-Of Nisa bıktım artık ondan.Sevmiyorum dediğim halde anlamıyor.
-Karsu olay çıkmasın rica ediyorum.
-Tamam Nisa geliyorum yarın.
-Yaşasınn!!!
Nisa sevinsin diye kabül etmiştim ama oraya gidince olay çıkmasından çok korkuyordum...