05: Special Adisya

3.1K 10 0
                                    

  " sama ada kau pura-pura polos atau mmg tak tahu, Jessica telah mencuri duit syarikat sebanyak 500 ribu ringgit sebelum menghilangkan diri. Takkan kau tak tahu or maybe u guys hv new intention hmm??" soal adam sambil bersandar di kerusi nya dan menyilang kan tangan nya ke dada.

" APAAAA!!!!!!!!!! 500 RATUS RIBUU!!!! " raisya yg mendengar itu terkejut, terkedu, lalu terkentut hahaa... Tanpa sengaja berkata dengan nyaring akibat terlampau terkejut mendengar berita itu... Muka dia tak payah cakap.. Dah macam monyet tercekik kaki katak.. Hahaha.. Gila tak terkejut.. Member sendiri perangkap kau dalam masalah yg dia cipta selepas buat hal dengan bigboss..

"kurang asam punya bestie. Patut lah beria kau suruh aku ganti tempat kau cepat-cepat. Kau tikam aku dari belakang... " dia berbisik dalam hati tanpa sedar dia menuturkan ayat tersebut dengan sedikit kuat.

Adam yg terkejut dengan jeritan raisya  jatuh ke lantai akibat kerusi yg diduduki nya terbalik. Hambik kau.. Siapa je tak terkejut mendengar suara nyaring raisya. Pontianak macam melinda pun kalah nyaringnya.. Huhu..

' sengal punya minah.. Buat malu aku je jatuh kerusi. Tak pernah seumur hidup. ' merah  muka adam kerana malu namun dia pura-pura berlagak selamba.

" kau pehal jerit. Minah senget. Ingat office aku ni tempat pertandingan mencari bakat pontianak ke apa? " adam berkata dengan bengang kepada raisya yang masih belum habis terkejutnya.

" sorry encik.. Tapi sy betul-betul tak tahu pasal benda tu.. Lagipun sy mmg tengah cari kerja.. Dan bila jess tawarkan utk sy kerja kat sini terus sy stuju.. Takkan la nak tolak rezeki kan. Terpulang encik lah nak percaya atau tak. Kalau encik masih ragu-ragu, terima saya kerja, kemudian tengok kalau ada duit syarikat hilang atau tak. " balas raisya dengan yakin.

Adam berfikir seketika sebelum membuat keputusan.

'betul juga. Nak tengok dia jujur ke tak, kena terima dia.. ' getus hati adam..

" okay.. You can start your work tomorrow at 8.00 am. Aku tak suka orang yg tak menepati waktu kerja. So, 8 pagi esok mesti kau dah ada dalam pejabat. " putus adam setelah mempertimbangkan keputusan nya.

" baik encik, terima kasih. Esok jam 7.50 pagi sy sampai office.. Hehe... " raisya yg mendengar itu langsung tersenyum lebar lantas berkata dengan yakinnya..

" good. U May leave now. Ask my P. A, Azie to show u your office and teach u about your work. " kata adam lalu menyambung kembali kerjanya.

" okay tuan. '' raisya membalas riang. Baru sahaja dia berpusing hendak keluar, suara adam menghentikan langkahnya.

" don't forget to tell your parent. Aku and my parent akn dtg meminang kau next week.. " baru adam teringat tentang perkara tersebut.

" what sir? Next week?? Awal nya.. Tak boleh ker next month?? " raisya terkejut mendengar ayat adam. Gila next week.. Bukan apa kan. Nnti apa pulak kata keluarga dia kalau pergi kL x Sampai seminggu.. Tup tup nak kahwin ngan orang kl.

" so, kau expect what? Minang bulan depan terus nikah ker? Aku okey jer..lagipun tak sabar nak rasmi body kau.. Hmm.. " adam tersenyum nakal sambil menjilat lidahnya. Raisya yg melihat terus memerah..

" e-encik ni g-gatal lah.. S-suka hati e-encik la.. Bye.. " laju raisya berjalan keluar dari office adam.. Makin lama duk kat situ takut lain pula yg jadi.. Hishhh... Tiba-tiba dia teringat sesuatu yg buat dia hampir tertawa kalau bukan memikirkan yg depannya adalah bakal bos nya.

" btw tuan.. Cantik landing tuan atas lantai tadi.. Pfffttt.. Hahaaa.. Bye tuan " selepas menuturkan ayat tersebut, terus raisya berlari keluar. Adam pula sudah merah muka menahan geram plus malu.

Adisya Love : the perfect heart's combinationWhere stories live. Discover now