"Wawa jom pergi hantar kehadiran kelas dekat penjabat."Wawa hanya mengangguk tanda setuju.lni lah runtin harian mereka jikalau ketua kelas tidak hadir. Walaupun tidak disuruh namun rajin betul mereka ingin menolong.
"Eh, dengar cita ada cikgu baru kan?"
"Yelaa kot. Cikgu baru tu ganti cikgu seni lama kita, Cikgu Saidatul Aisyah."
Wawa sekali lagi mengangguk mengiyakan saja. Dia bukan ambik tahu sangat pasal guru-guru di sekolah ini. Cukup yang berkaitan dan penting untuk diambil tahu.
"Intan, kau tulis la kehadiran aku nak pergi tengok cikgu ganti jap dekat papan tanda depan tu." sambil menunjuk ke arah papan tanda dihadapan mereka. Agak jauh sedikit tetapi masih dapat dilihat dari jarak jauh.
lntan mengangguk. Dia mula menulis kehadiran untuk diletakkan ke dalam bekas berisi kehadiran pelajar-pelajar disekolah itu. Selepas menulis apa yang patut.
Tangan halus itu meraba-raba bekas dihadapannya itu untuk meletakkan kertas kehadian kerana sedikit jauh. Tambahan pula kakinya yang pendek perlu dijengkek sedikit.
'Akhirnya!! Sampai jugak aku nak letak kertas ni, haih pahal la letak hujung hujung'
Belum sempat tangan halus Intan ditarik semula, terasa hangat lengannya walaupun masih berlapik dengan pakaian baju kurung sekolah, ianya masih terasa hangat apabila disentuh sesuatu.
Tangan kekar dari mana entah tiba-tiba memegang tangannya tadi terus dilepaskan apabila terasa tindakkannya telah melanggar peraturan kerana menyentuh pelajar sesuka hati.
"Maaf, cikgu nak ambik pen di tepi bakul tu tadi." ujar suara garau yang terdengar asing ditelingar lntan terus membuatkan lntan menjarakkan dirinya sedikit dari suara itu.
"Oh, maafkan saya jugak, saya menghalang laluan cikgu tadi."katanya basa-basi mungkin dia guru baru disekolah ini. Sempat Intan mengambil nafas untuk menghilangkan debaran laju jantungnya pada saat ini. 'haih dah pahal cik jantung?'
Tepat pada waktunya Wawa menghampiri mereka "Eh, cikgu baru kan?Assalamualaikum cikgu. Cikgu buat apa dekat sini?" sapa Wawa dengan mesra tanda hormat.
"Waalaikummusalam. Yaa, saya guru baru disini. Kebetulan saya ingin mengisi kehadiran disini." Matanya sempat melirik ke arah Intan.
Selepas itu Wawa meminta izin untuk balik ke kelas semula diikuti lntan dibelakangnya. Intan dengan langkah kecil mengejar Wawa yang semakin jauh menarik perhatian guru baru itu. 'Comel..'
YOU ARE READING
MR.RED's
Romance𝐵𝑒 𝑦𝑜𝑢𝑟𝑠𝑒𝑙𝑓 𝑓𝑖𝑟𝑠𝑡. Seorang pelajar yang berusia 17 tahun dan seorang jejaka berumur 28 tahun yang digelar sebagai seorang guru kepada 𝐈𝐧𝐭𝐚𝐧 𝐍𝐮𝐫𝐚𝐢𝐧. Pada gadis itu dia tidak dapat menafikan perasaannya tiap kali melihat lela...