4

43 11 0
                                    

"Bosannya cuti sekolah tak pergi berjalan mana-mana pun." Intan mengeluh panjang. Hari ni hari kedua cuti sekolah bagi budak sekolah menengah sepertinya.

"Agaknya Wawa free tak? Dia tu selalu tengok bakal suami dia dekat padang, kalini dia kena teman aku pergi mall!"tersenyum Intan dengan ideanya. Ada-ada saja, mesti nak kacau Wawa.

"Okey! nanti aku ambik kau dekat padang Rakat. Kau jangan pergi mana-mana pulak!" ujar Intan sebelum dia mematikan panggilannya.

Jam ditangan menunjukkan pukul 4:59. "Aih mana minah ni. tadi kata 4:30 nak sampai." Wawa mengeluh kasar. Baik sambung tengok Afiq training bola, A.K.A boyfriendnya.

Afiq yang hendak melabuhkan punggung di kerusi sedia ada, terbatal niatnya apabila tiba-tiba bertentangan mata dengan Wawa.

"Hilang penat aku, gini.."bisik Afiq perlahan sambil mengelap peluhnya dibahagian tengkuk. Afiq menoleh ke arah lain, telingarnya sudah kemerahan.

Tanpa sedar penggerakkannya dilihat oleh Zuhairi, rakan sepasukannya yang setia melihat dua pasangan yang bermesra tak tengok sekeliling.Napo laa sendu sangat tengok dua orang ni..'

Manakala, rakan Afiq yang lain sudah lalai melihat kemesraan mereka.Cepatlah kahwin abang kakak oiii.

"Amboi! dekat sini pun menjadi dua manusia ni!"jerit Zuhari disebelah Afiq. Afiq hanya tersengih serupa kerang buruk. Wawa juga sudah mengalihkan wajahnya.Malu tapi mahu

Wawa akhirnya bergerak untuk berada diluar kawasan padang. Sempat dia melambai tangan kearah Afiq."Intan mana kau ni.."ngumamnya perlahan.

"SORRY! Wawa..Babybun aku buat hal!" Babybun nama gelaran bagi moto kesayangngan Intan yang dihadiahkan oleh ayahnya Encik Azhar Safawi. Nama macam permain bola Malaysia tu kan? tapi bukan!

Intan mengenggam erat handle motonya. Masuk kali ke 2 dah Babybun dia ni buat hal. Haritu rosak waktu nak pergi ke sekolah nasip ada ayahnya dirumah, sempat dibaiki babybun Intan. Kali kedua pula sekarang! 'Aku nak pergi mall kut, jangan buat hal baby, aku cari pengganti baru kang!'

"Oh takpe la, lagipun aku tunggu dekat dalam. Boleh tengok Afiq sambil tu..hehehe." tersengih Wawa sehingga menampakkan sebaris gigi putihnya yang cantik tersusun.

"Menyempat ye kau."jeling Intan.

"Babybun kau dah okey ke? atau kau nak tumpang aku?"

"Tumpang kau, boleh ke?"ujar Intan sambil membuat muka kesian.

"Kau ni macam tak biasa pulak. Boleh la, Jom!"

"Aku call ayah aku suruh ambik moto ni dulu. Jap eh."ujar Intan sebaik sahaja mengeluarkan telefon canggihnya.

"Okay Jom!"ujar Intan dengan nada ceria.Wawa tergelak kecil melihat gelagat kawan baiknya.

Sesampainya di Mall, mereka turun dari motosikal milik Wawa. "Okey tak? Awning aku??"tanya Intan sambil mendongak kepalanya melihat Wawa.

Kenapa perlu dongak? kerana Intan pendek! Yaa dia memang pendek! lagipun Wawa bukan tinggi sangat pun, 161 cm aje. Kalau lihat Intan dari jauh, serupa budak umur 13 tahun. Ini la nasipnya yang tinggi hanya serendah 151cm. Namun bagi Intan, dia nampak comel bukan? sengaja direka ayat itu untuk menyedapkan hati sendiri.

"Okey dah tuhh."jawap Wawa dengan nada tertahan."Yeke? betul-betul la Wawa! eh memang laa. Tengok nii, ronyokkk ronyokk...Haaaa! tak jadi apa apa kan??"ujar Intan sambil meronyok awning tudung bawalnya. Sempat dia kenakan Wawa.

Wawa hanya memberi jelingan tajam beserta cubitan tangan ketam yang amatla boleh membuat empunya badan terasa seperti terkena renjatan eletrek. Berbisa betul cubitan Wawa ni. Nak rasa juga? pm tepi

MR.RED's Where stories live. Discover now