hoofdstuk 6

8 0 0
                                    

Ik word wakker van een piepend geluid. Slaperig sla ik onhandig op de wekker en hij valt op de grond. Dat overkomt mij weer. Ik denk aan gister. Nadat ik Troy mijn kamer beneden had laten zien waren we op de sofa gaan zitten en zijn we iets gaan kijken op mijn laptop. Nadat ik de laptop had dichtgeslagen, is hij naar zijn kamer gegaan en ben ik met mijn kleren aan in bed gaan liggen. Ik sla de dekens van me af en zie dat ik mijn pyama aan heb. Wie heeft dit nou weer gedaan. Ik haal mijn schouders op en loop naar de keuken en rek me uit. 'Goedemorgen Liefie.' Zegt mijn moeder tegen me. 'Morguuh.' Zeg ik nog slaapdronken. Ik smeer snel een broodje met hagelslag en eet hem op.

Ik sta voor mijn spiegel en kijk naar mezelf goed genoeg voor weer de zoveelste dag thuis. Ik hoef toch nergens heen dacht ik bij mezelf. Even later zit ik met een bak popcorn op de bank. Ik hoor voetstappen maar heb geen zin om te kijken wie het is. Opeens ploft Troy naast me op de bank. 'Wat kijk je.' 'Oo een oude film: Divergent uit de 21e eeuw.' Leg ik uit. Deze is uit de tijd van mijn oma. 'Is het een leuke film.' Ik knik hevig. 'Het is super.' zeg ik met popcorn in mijn mond. Hij grinnikt zachtjes. 'Zal ik je eens wat laten zien.' Zegt Troy met een geheimzinnige glimlach op zijn oo zooo knappe gezicht. Hij trekt me van de bank en ik heb nog net genoeg tijd om de TV uit te zetten. Ik drentel achter hem aan naar boven. Hij doet de deur open en zie dat hij zijn koffers uit heeft gepakt. Zijn haar zit door de war. Het is eigenlijk best sexy. Hij bukt en graait in 1 van de koffers die nog voot de helft gevult is. Hij haalt er iets kleins uit. Het is een soort schijfje. Dan weet ik het weer een DVD. 'Dit is pas een leuke film.' Zegt hij met een raar glimlachje oo zijn gezicht 'Waar gaat het over?' Zeg ik met hetzelfde glimlachje. Hij trekt zijn webkbrouwen op en zegt: 'Zou je wel willen weten, he?' Ik rol met mijn ogen. 'Er is maar 1 manier om daar achter te komen.' Ik plof op zijn bed pak de DVD en stop hem in zijn laptop. Na 10 minuten ben ik erachter dat het een horrorfilm is. Ik schrik. Troy legt zijn arm om me heen. En voor ik het weet zijn we aan het zoenen. Ik voel zijn zachte lippen op de mijne.

Hij trekt zich terug en draait beschamend zijn hoofd.

'S-sorry, ik had dit niet moeten doen het kan niet.' Stamelt hij.

Het enige wat ik kan doen is hem aanstaren. Ik voel me als versteent. Dan loopt ie de kamer uit en laat me alleen achter.

Wrong LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu