kapitel 1

118 4 0
                                    

Nya boken, lyssna gärna på låten samtidigt som ni läser! (Använd hörlurar!)
Bild=Cody Jenkins.
Låt=All the right moves//cover
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

"När kan du hämta mig ikväll raring?"

Min blick vandrar över till Zonya som sitter vid bordet framför mig med ögonen fastklösta på mig och smaskar högt på ett tuggummi, lika så med Charlotte som sitter bredvid henne.

"runt halv åtta." Jag ler lite överdrivet mycket emot henne.

"i-iih" hon klappar exalterat med händerna. "Super, love you Darling."

Jag slutar le och återgår till min bok som egentligen är ganska uttråkande men hellre det än att sitta och lyssna på hur alla andra tjatar sönder om vilka fester dem vart på och även ska på nu till helgen, patetiskt.

Zonya tittar fortfarande på mig, jag ser det i ögonvrån, men jag orkar inte bry mig, inte ett dugg.

Jag lovade henne att bjuda på middag efter hundratals timmar med tjat. Enligt henne är tremånaders-dagen, viktig. Precis som enmånads-dag och tvåmånaders-dagen.

Jag höjer volymen på telefonen och musiken forsar ur mina öronsnäckor.
Tove Lo, dem flesta killarna skulle nog kommentera att hon är sjukt sexig, men jag föredrar hennes röst framför hennes kropp.

Zonya är tjatig, dock är hon snygg och kan vara smart när hon väl försöker, vilket hon aldrig gör. Egentligen borde jag lämna henne, jag älskar henne inte längre? Jag tror inte jag någonsin gjorde det faktiskt.

* * *

Jag kastar in boken och stänger igen mitt skåp och vrider slutligen om nyckeln.

Resten av klassen har slutat, rättare sagt så har nästan alla har slutat. Det är bara några enstaka personer kvar borta vid biljardbordet i C hallen.

Jag springer upp för stentrapporna och öppnar glasdörren med texten 'Studierum' i svarta breda bokstäver på.

"Du är sen Cody Jenkins." Marge, min extralärare, står med armarna i kors över bröstet. "som vanligt med andra ord."

Jag skrattar till, alltid är det samma jävla tjat. "Tycker du att det här är kul Cody?" fräser hon och ger mig en hård blick.

"Ja, faktiskt." jag ser tillbaka med samma hårda blick på henne som hon ger mig. "Ni är tragiska här. Ni tror att ni är sånna jävla goodguys, men vet ni vad? Ni suger. totalt."

Marge stelnar till. "ut." säger hon sen. "Vi är här för att hjälpa dig upp med dina betyg, men när du beter dig såhär kan du faktiskt lika gärna gå!"

Jag märker hur folk lite längre bak har börjat lyssna på vår konversation. "Vad fan glor ni på horungar?!" fräser jag åt dem och smäller händerna ner i bordet.

"Du går här ifrån, Nu Cody!" Marge går fram till mig och drar tag i min arm men jag puttar snabbt bort henne.

"Låt mig vara jävla bitch."

Mer förbannad än någonsin stormar jag ut ur salen och smäller igen dörren, som konstigt nog inte går sönder.

"Jävla idiot." mumlar jag tyst för mig själv samtidigt som jag låser upp mitt skåp och drar åt mig min jacka och slänger sedan igen det åter igen, extra hårt.

* * *

Det är kallt ute, trots att det är soligt. Cigaretten vilar skakandes mellan mina läppar samtidigt som jag drar in ett djupt bloss och inom kort forsar rök ut ur mina näsborrar.

Altanen är stökig, pappa renoverar den, för fjärde gången.

Timzo ligger försiktigt och betraktar mig borta i den ena fåtöljen.
Jag går fram till honom och klappar honom över huvudet.

Jag minns när jag fick honom, av mormor i födelsedagspresent för sju år sen, jag fyllde tio.
Jag minns hur mormor sa 'Varje tio-åring borde ha en egen hund, och nu har du en.'

Jag kunde inte välja vilket namn jag skulle ge till min lilla Golden valp, jag älskade namnet Tim när jag var mindre men Zorro vad min idol, så det fick istället bli en blandning av båda, Timzo.

"Kom då gubben, ska vi gå ut?"

Timzo hoppar snabbt ner från fåtöljen och springer runt mina ben.

* * *

Han springer omkring över gräsplanen och rullar sig i det nyklippta gräset, great, nu lär han se ut som Hulken.

Helt plötsligt ser jag hur Timzo stannar till och riktar blicken mot andra sidan av planen, en annan hund står med blicken riktad mot Timzo

fuck.

snabbt reser jag mig upp och springer emot min lite mer gröna hund.

"Timzo, hit!" Tack och lov har jag uppfostrat honom väl, så lydigt sliter han sig mot mig. "Duktig pojke, stanna."

Jag börjar gå mot den andra hunden som nu istället sitter fint några meter framför oss.
Jag sträcker försiktigt fram handen och den guldfärgade Collin slickar försiktigt på den. "sådär ja." jag klappar hunden försiktigt och kollar sedan på halsbandet, ett nummer finns inskrivet på halsbandet.

Jag väntar några minuter innan jag ringer, för att försäkra mig om att ägaren inte är i närheten, men ingen dyker upp.

"072-332.." läser jag av och knappar in det på telefon. "71 18". åter igen klappar jag hunden. Sen vänder jag blicken mot Timzo som fortfarande sitter lydigt där jag bad honom stanna.

"Hallå?" en kvinna svarar i telefon, hon låter stressad.

"Hej, jag heter Cody."

"Jag har inte tid för försäljare." suckar hon irriterat.

"inte? om jag har hittat din hund ute då?" skrattar jag.

"Åh! Tack gode gud!" hon skrattar. "Shit förlåt, jag är så otroligt stressad, vart är ni?"

"Lowres parken."

"Kommer om 20 minuter, kan du vänta?"

"Ja, herregud ja!"

Vi lägger på, och prick 21 minuter senare kommer en ganska kort tjej, men brunt hår iklädd i springtights och en tjocktröja springandes mot mig.

Collin börjar springa emot henne och den brunhåriga tjejen hukar sig och kramar om hunden och går sedan emot mig.

"Tack så jä-" Hon avbryter sin mening och kollar på mig. "-tte mycket." Hon verkar nu inte längre så glad, nästan mer rädd.

"E-hm, ingen fara." jag försöker le mot henne men inser snabbt att det bara ser löjligt ut, så jag slutar och kliar mig istället lätt i nacken.

"Är det din? Eller är den också bortsprungen?" hon pekar på Timzo och ser nu lite gladare ut, men fejkat.

"Det är min."

"Coolt.. han är väldigt fin." Ett snabbt leende ger hon ifrån sig. "Som sagt, tack så mycket för hjälpen." Sen vänder hon sig och går iväg med sin hund tätt intill sig.

Jag börjar gå åt andra hållet, tillbaka mot mitt hus. Timzo springer några meter framför mig.

"Hörde du det Timzo? Hon tyckte du var cool."

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Hej godingar! Detta är alltså min nya bok, eller ja, början på min nya bok!
Huvudkaraktären är alltså Cody Jenkins, som ni kanske redan förstått!
Jag hoppas verkligen att ni gillar denna boken & att ni ⭐️'markerar!
Kommentera gärna vad ni tyckte!

never let me go - slutat skrivaWhere stories live. Discover now