kapitel 2

63 2 0
                                    

kommer försöka ha med låtar till alla kapitel, tycker det blir så mycket mer inlevelse när man läser! starta gärna om låtarna om dem tar slut(:

bild-Zonya Petteri
låt- the XX - intro

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

En röd skjorta och mina svarta jeans får duga till ikväll, påminner nästan om typ en spansk danslärare, bara mustaschen som saknas och det svarta håret.

"Cody?" pappa öppnar min dörr och tittar på mig. "nej men oj, stiligt!" Han ler stort och slår ut händerna och hjälper mig vika upp skjortärmarna.

"Jag fick ett samtal från Marge.." börjar han samtidigt som han påbörjar att vika upp den andra armen. "Du måste ta kontroll över dina utbrott Cody, du kan inte fortsätta såhär." Pappa klappar mig vänligt på axeln och sätter sig sedan på min bäddade säng.

Jag tittar inte på honom, jag hatar att titta folk i ögonen, speciellt när jag vet att jag gjort dem besvikna.

"Vad triggade igång det?" Jack, som min pappa heter, tittar på mig.

"stressen antar jag." jag släpper ifrån mig en tung suck och Jack reser sig upp.

"Du klarar detta, Cody." Han ger mig ytterligare en klapp på axeln innan han går mot dörren. "Jag tror på dig."

* * *

"Detta var ju.. fint." säger Zonya och tittar sig omkring på restaurangen.

Jag ger henne en irriterad blick men återgår snabbt till att kolla igenom menyn.

"Har du bestämt dig?" frågar jag och tittar på Zonya som nu lagt ner menyn.

"Yepp."

Jag pekar hit en kypare som på stört kommer med ett anteckningsblock och penna. "Vad får det lov att vara?"

"Jag tar kyckling med klyftpotatis och bearnaisesås." svarar jag och ler mot honom.

"och du ska ha?" kyparen ler mot Zonya.

"En sallad, utan rödlök, tomat, majs, och ta helst lite extra gurka istället." hon tittar inte ens på kyparen, så nonchalant.

"okej, något att dricka till maten?"

"vatten." svarar Zonya snabbt och kyparn nickar.

"samma här." svarar jag trevligt.

Zonya tittar snett på mig. "Vad?" jag tittar tillbaka på henne.

"varför var du trevlig mot honom?" hon betonar det sista ordet som om att kyparen inte vore värd något.

"varför skulle jag inte vara det?" skrattar jag irriterat mot henne.

Zonya ser på mig med stora ögon.
"Du skämtar va?" hon fnyser till. "snälla, såg du inte hur han såg ut? Han såg typ.. hemlös ut, inga märkeskläder, fult hår." hon ryser till i kroppen.

"Har du någonsin kollat dig själv i en spegel?" skämtar jag, men Zonya verkar inte tycka det är så kul, istället lägger hon armarna i kors och tittar surt på mig och jag höjer båda händerna i luften.

"sorry."

* * *

Trots att vi suttit och ätit i säkerligen femtio minuter så är Zonya inte ens halvvägs klar.

"du ser ut att n-" längre hinner jag inte innan jag blir avbruten av en blond snubbe i kanske tjugofem-årsåldern.

"Hej sexy!"

Zonya vänder sig mot honom och ser helt plötsligt förskräckt ut. Hon skyndar sig ur stolen och går fram till mannen.

Jag ställer mig upp och stannar en bit bakom henne.

Mannen är full som ett hus och det syns på mils avstånd.

"Snälla baby.. kan vi inte.. inatt igen." mannen ger Zonya en blink, han verkar inte ens bry sig om att jag står här, och Zonya vet inte.

"Nej Charles, vi tar det en annan dag.." viskar hon till svar och mannen suckar högt.

"Men jag vill ha dina läppar.. runt min kuk gullet.." han hickar högt "precis som igår natt.."

Igår natt? Zonya var sen till mig igår och hon hade precis duschat..
Min mage vänder sig, men jag säger inget, istället går jag tillbaka till vårt bord och vinkar hit kyparen som snabbt kommer springandes.

"Kan jag få låna ett papper och en penna av dig?" ler jag åt honom.

"ja självklart!" svarar han och ger mig sakerna.

på pappret skriver jag med stora bokstäver
'Var tvungen att gå gullet, hann inte betala men sa till ägaren att du mer än gärna betalade, köper med mig lite mat hem också.' jag ritar en liten smiley och skriver sedan under 'p.s. har du inga pengar kan du ju alltid suga kuk, have fun paying 525kr, hora'

jag går ut till min bil börjar och köra hemåt.

* * *

Min säng känns tom, inte för att det brukar ligga någon i den på dagarna med mig, men nu känns den som ett stort hål.

Timzo ligger i sin puff nära dörren och sover, då och då ger han ifrån sig små ljud. Hundar är söta när dem drömmer.

Jag tar fram mobilen. "tjugo över tio.." mumlar jag och går försiktigt ut till köket. På vägen korsar jag vardagsrummet, där pappa ligger avtuppad med massa Byggmax tidningar på bordet.

Stackare tänker jag.

Det är synd om pappa, ända sen mamma gick bort så har han alltid schemat fullspäckat, för att inte tänka henne antar jag.

Jag öppnar kylen och tar fram smör och skinka och brer det på en macka jag snabbt plockar fram ur skafferiet.

Min telefon plingar till ifrån mitt rum och jag ställer snabbt in grejerna i kylen igen och trippar tillbaka.

22:29 sms från ZonyaDaBimbo

-jävla idiot, fuck you! vill aldrig mer se dig ditt svin! Jag ska se till så du blir opopulär ditt äckel!

jag skrattar högt för mig själv och tar ett bett av mackan, är man otrogen mot mig så betalar man för det, verkligen betala! åter igen skrattar jag och tar några bett från smörgåsen.

Jag är kung, ingen protest om saken, och Timzo är min enda arvinge.

"eller hur pucko?" ropar jag till Timzo som med ett ryck tittar på mig.

"cooling.."

never let me go - slutat skrivaOnde histórias criam vida. Descubra agora