Spijt?

94 2 3
                                    

POV Emma:

De bel gaat. Ik neem Scott zijn hand. 'Ga jij naar de les gaan?' 'Op 100 dagen ga ik niet spijbelen hé slimme' 'Zeker?' 'We kunnen nog steeds weg gaan straks hé?' 'Good point' 'Seg, Emma, jij bent dus echt op Scott verliefd' vraagt Nona mij. 'Ja, duh!' roept Merel. 'Ja' zeg ik twijfelend. Ik heb eigenlijk al spijt van mijn beslissing. Maar ergens toch niet ofzo. Scott kijkt mij bemoedigend aan. Er is geen weg terug. Ik adem even diep in een uit en wandel hand in hand met Scott naar de klas. We hebben Engels. Jeej (!) We horen al vanop de gang dat het daar gezellig is. Er klinkt veel gepraat en gelach. Maar als Scott en ik samen in de deuropening staan, wordt het stil. 'De tortelduifjes zijn er ook' roept Yemi lachend. Ik bliksem hem dood met mijn blik. Hij zwijgt snel. Scott zucht en wandelt de klas binnen, dus ik volg. Anders zou hij mijn arm meetrekken en dat zo heel raar en random zijn. Hij wandelt naar Vince, Caro en al de rest van 'onze vrienden'. Zij en de rest van de klas zijn alle tafels in een cirkel aan het zetten. Scott en ik helpen mee. Caro lacht blij naar mij, gewoon omdat ze trots is op mij dat ik de stap heb gezet. Ik probeer vrolijk terug te lachen, maar ik kan het niet. Ik ben blij, maar voel me tegelijkertijd ook dom. 'Ik moet nog iets zeggen' onderbreekt Caro mijn gedachten. 'Wat dan?' vraagt Maria nieuwsgierig. Caro lacht naar Vince. Ik snap het niet. 'Ik ga ook naar Engeland' zegt ze plots. 'Wat?' reageert Maria. 'Jij gaat ook naar Engeland?' roept Yemi. Het geroezemoes dat terug was ontstaan, valt nu weer stil. 'Oké... Nu weet iedereen het' zegt Caro. 'Zo leuk' voegt Yemi er aan toe. 'Maar ook zo triest. Zie we jou dan in het weekend?' 'Euh, áls Caro over en weer komt' antwoord Maria op zijn vraag. 'Tuurlijk' is Caro's reactie daarop. 'Dan moeten we extra genieten van onze honderd dagen. Onze laatste dagen' besluit Yemi terwijl hij Caro en Maria knuffelt. Ondertussen komt de leerkracht binnen. 'Guys, take a seat and be a little bit quieter (Jongens, ga zitten en wees een beetje stiller)' We doen wat hij vraagt. Omdat Scott en Vince al naast elkaar zitten, ga ik naats Caro zitten. 'Before you are going to make a drama about your last hunderd days in this school, I want to say that I know that and I have  prepared something fun (Voordat jullie een drama gaan maken over jullie laatste honderd dagen, wil ik zeggen dat ik dat weet en iets leuk heb voorbereid)' 'What's that 'something fun'? (Wat is dat 'iest leuk'?)' vraagt Caro geïnteresseerd. 

Hart verlorenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu