Wat ziek, liefdesziek

69 3 1
                                    

POV Scott:

Oh god, wat zou 'something fun' zijn. 'I have for you a task about what you want to do when you may go your own way (Ik heb voor jullie een taak over wat je gaat doen als je je eigen weg mag gaan)' Emma kijkt vragend naar mij. 'Toch maar spijbelen?' leest ik in haar blik. 'Take your laptop and make the task (neem je laptop en maak de taak)' Ik neem mijn laptop, maar ik stuur een berichtje naar Emma: 'Emm, wil jij met mij graffiti gaan spuiten of iets anders doen? Scott X' Ik krijg al snel reactie: 'Ja. En ik ben niet Emm en ik hou niet van die X'jes' 'Meneer, ik voel me niet zo goed' 'In English please (In 't Engels aub)' 'I'm sick (Ik ben ziek)' 'Do you need to go to the First Aid? (Moet je naar de EHBO?)' 'Yes (Ja)' 'Is there someone who wants to go with her? (Wil er iemand met haar meegaan?)' 'Yes, sir. I will go with her (Ja, meneer. Ik zal met haar meegaan)' antwoordt ik snel. Er klinkt wat gejoel. Emma knikt en we staan recht. Als we in de gang zijn, doorbreekt ik de stilte: 'Zo, dat ging makkelijk' 'Verrassend makkelijk' Ze komt een beetje dichterbij. 'Niet te dichtbij of ik word ook nog ziek' 'Mag ik je dan niet kussen?' 'Nee, Emma. Dat is hygiënisch niet verantwoord' 'I don't care' zegt ze voor ze haar lippen om de mijne plaatst. 'Uhm, wat doen jullie hier?' We worden onderbroken door mijn schoonnonkel (zegt je dat?). Emma lost onze kus direct en wordt helemaal rood. Ik probeer mijn lach in te houden. 'Hey nonkel' zegt Emma ongemakkelijk. Emma en ik wisselen snel een blik en rennen samen naar buiten. 'Jongens, hier blijven! Stop! Emma en Scott!' roept Wolfs ons nog na, maar hij kan ons niet inhalen. Eens Emma en ik een eindje van de school vandaan zijn, stoppen we met rennen.

POV Karel (Wolfs):

Ik kom buiten adem mijn kantoor binnen. Zouden Scott en Emma echt een koppeltje zijn? Waarschijnlijk zal mijn nichtje dat ontkennen. Ik ga terug aan mijn bureau zitten en als ik wil beginnen met terug te werken, krijg ik een berichtje van de leerkracht Engels: 'Hallo Karel, kan jij even checken of Emma en Scott bij de EHBO zijn? Emma zei namelijk dat ze ziek was, en Scott ging met haar meegaan. Maar ik vertrouw dat zaakje niet. Mvg'  Zo zijn die twee dus uit de klas geraakt. Ik typ een berichtje terug, maar verstuur het nog niet: 'Hallo, ik ben ze net in de gang tegengekomen. Toen ik ze aansprak, renden ze de school uit. Ik kon hun niet bijhouden. Maar je kan ervanuit gaan dat je die twee niet meer ziet. Mvg, Karel' Eigenlijk twijfel ik, zou ik ze 'helpen' of 'verraden'? Natuurlijk moet ik ze 'verraden', maar de jonge liefde is zo mooi. En ze zouden geen belangrijke lessen missen. Ik besluit mijn berichtje te verwijderen en een nieuw op te stellen: 'Hallo, ik ben net langs geweest en Emma is echt ziek. Aangezien haar ouders niet thuis zijn en ze wat zorg kan gebruiken, is Scott net met haar mee gegaan. Mvg, Karel' Maar Emma en Scott mogen nog wel iets terug doen voor mij. Ik stuur nog een berichtje, maar dit keer naar iemand anders...


Hart verlorenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu