Straf?

59 2 1
                                    

POV Scott:

Ik word wakker op mijn dak. Ik heb echt geen zin in school, tot ik besef dat ik Emma terug ga zien. Ik spring uit de zetel en maak me klaar. Als ik wil vertrekken naar school, krijg ik een berichtje van Emma: 'Hey Scott, ik kom naar jouw dak ok? X' Ik besluit nog even op haar te wachten. 'Goeiemorgen!' hoor ik plots. 'Hallo schoonheid' begroet ik Emma. We kussen. 'Gaan we?' stel ik voor. 'Ja zeker?' En daar gaan we. Op school aangekomen gaan we naar het kantoor van Wolfs. 'Wij moesten komen?' vraag Emma. 'Ja, ik wil het even hebben over gisteren. Zet jullie' We gaan zitten. 'Krijgen we straf?' vraag ik. 'Nee. Ik snap jullie. Op honderd dagen zijn de lessen niet heel belangrijk dus dacht ik dat jullie beter wat tijd samen konden doorbrengen. Als koppel. Jullie toch een koppel hé?' Emma zucht en knikt dan. 'Ja' fluister ik. 'Maar, ik verwacht iets terug' 'Wat?' 'Een verhaal. Over hoe iemand met zijn of haar lief spijbelt. En wat er allemaal gebeurde toen. Liefst zo waarheidsgetrouw mogelijk. Drie pagina's, voor- en achterkant, in Word, gewoon lettertype en lettergrootte 11. Tegen volgende week maandag' 'Maar meneer, het is vrijdag! Dat is te weinig tijd!' protesteert Emma. 'Of nablijven, een maand lang' 'Laat maar, ik doe het al' geeft Emma dan snel toe. 'Oké, jullie mogen terug' 'Dag meneer' 'Dag Scott, dag Emma' We wandelen zijn kantoor uit. 'Gaan we eerlijk zeggen wat we hebben gedaan?' 'Ben jij zot?' 'Van jou' We lachen. 'Maar serieus, gaan we liegen?' 'Duh' 'Wat zouden ze dan kunnen zeggen dat we hebben gedaan?' 'Naar de cinema gegaan ofzo' 'Da's toch kleffer en romantischer dan samen graffiti spuiten?' 'Maar minder illegaal' 'Goed punt. Dus cinema?' 'Yep' 'Welke film?' 'Maakt mij niks uit' 'InsideOut2?' 'Zie ik er uit als iemand die dat zou zien?' 'Stel dan zelf iets voor' 'Vergeet cinema' 'Oké dan' 'Misschien een dagje naar een pretpark?' 'Top idee' 'Bobbejaanland?' 'Perfect. Ik vind wel dat we dat echt moeten doen' 'Dus jij wil morgen naar Bobbejaanland? Met mij?' 'En dan kunnen we daar over schrijven alsof het gisteren was' 'Wij zijn geniaal hé' 'Moesten jullie dat niet voor mijn kantoor bespreken, zou dat geniaal zijn' Meneer Wolfs stond blijkbaar al die tijd ons af te luisteren. 'Daar gaat het plan' klaagt Emma. 'Ik zal niet naar de politie gaan met jullie graffitiverhaal. Ga nu maar naar de les, de bel gaat bijna gaan' Wolfs was net klaar met zijn zin, en het werd al realiteit. De lessen voor de middag waren saai. Nederlands, wiskunde, biologie en Frans. Wie dacht: 'Da's een leuke planning voor vrijdag!'? Na de middag zijn de lessen een beetje beter: twee uur LO en fysica. Vooral LO is leuk. Maar daar is niet de hele klas het mee eens. De bel gaat, de middag pauze is gedaan. Nog drie uur en het is weekend. Ik ga naar Emma en we lopen samen naar de kleedkamers, maar we lopen eerst voorbij de bezemkast. Emma opent snel de deur en duwt mij erin. 'Ik was nog niet klaar' Meer woorden moet ze niet gebruiken. Ik snap wat ze bedoelt. We kussen. Na een minuut ofzo opent Vince de deur. 'Hier zitten jullie. Kom kleed jullie vlug om' Hij doet alsof hij niet zag wat we deden. Maar hij zag het wel. Emma gaat snel naar de meisjeskleedkamer. Als Vince en ik de jongenskleedkamer binnenlopen, knipoogt hij naar mij. ''t Is al goed' 'Ik doe toch niks?'

We moeten touwtjespringen. Zie ik eruit als een 5-jarig meisje? Nee. ik haat het. Na wat wel een eeuwigheid duurde, zegt mevrouw Crabs eindelijk: 'Ga jullie maar omkleden' Na nog een saai lesuur fysica, is het eindelijk weekend. Emma komt niet met me mee, maar ik vind dat niet supererg. Dan kan ik even alleen zijn en in mijn schriftje tekenen. Ik krijg een berichtje:  'Gaan we nog naar Bobbejaanland? Ik hoop van wel X Emma' 'Als jij dat graag wil, ja. Love you Scott' reageer ik. '❤️' krijg ik na enkele seconden van Emma.

Hart verlorenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu