Adıyaman yolu duman ...
Adıyaman yolu yaman olan Adıyaman, yolu duman oldu! Güzel şehir açısıyla terk edildi!
Yıkılan şehirler arasında adı dahi geçmeyen şehrin boynu çoktan bükülmüştü ama kimin haberi vardı ki? Saat 04.30 da açtığımız televizyonda Adıyaman valisi" bir çürük bina tek yıkılmıştır" demesi hiçbir şeyden haberi olmadığını gösterdi aslında onun bir bina dediği meğer binlerce binanın kağıt haline gelmesiy miş . Adıyaman'ın yaraları günlerce kanadı Derin yaraları kimse görmedi ikinci üçüncü günde imdatlarına Şanlıurfalılar koştular . Keşke daha önce elimizi uzatabilseydik ama ne yazık ki kendi telaşımız icindeydik. Şanlıurfa'nın bozova ilçesinde yaşıyoruz üçüncü günde tüm köy halkıyla birlikte yatak,yorgan, yastık,ekmek bebekler için süt,su ... Tamamı olmasa dabirçok ihtiyacı karşılamaya çalıştık. Köy annelerimiz yufka ekmek açtılar kimisi ineklerinde süt sağıp kaynatıp şişelere doldurdular elimizden geldiğince yardım araçlarını doldurup şehire akın ettiler ve gittikleri gibi de enkazlara el attılar . O soğukta ve betona hangi insan gücü yeter ki? Giden tüm vatandaşların söylediği tek şey "şehir ölü kokuyor ” Cümle ne kadar acı değil mi? Bu cümle bana o kadar zor geliyor ki . Bu cümleyi kurmak boğazımı düğümlüyor yutkunamıyorum. "ACIYAMAN ". Bu şehirde sorsanız kaç insan öldü diye en az 50 bindir desem kim inanır ? İnabmal insana öyle zor geliyor ki ama maalesef öyle.
Depremin üstünden 8.ay geçti Adıyamana (Acıyamanı) ziyaret ettik yoldan geçerken hâlâ boynu bükük binalar vardı.takati kalmayan fakat güçlü durmak zorunda kalam insanları gibi ayakta durmaya çalışan evler... Peki soruyorum 8 ay geçti neden o binalar yıkılmak yerine diğer insanların hayatını zora sokuyor? İnsanların canını alan, psikolojisini bozan enkazlara hâlâ yerinde duruyor? Yerel yönetimleri neden bu kadar yavaş çalışıyor ? Cevabı yok . Aslında bu soruyu 4 şehir için sormak istiyorum ama Adıyaman'ı kendi gözümle gördüğüm için üstünde durdum. Hep ihmalsizlik hep sorumsuzluk var.( Kahramanmaraş, Malatya, Hatay, Adıyaman). Diğer şehirlere bu dört şehir kadar yara almadığı için toparlanması kolay oldu ama bu dört şehrimiz toparlanabilir mi? . Kelimeler kifayetsiz...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
6 ŞUBAT
Literatura Faktu6 Şubat sabaha karşı saat 4.17 de sarsıntıyla birlikte uyanmamız ve o sarsıntıyla birlikte yok olan evlerimiz canlarımız hayatlarımız,hayallerimiz, anılarımızın enkazların altında kalması ...