10 nap a szalagavatóig - Kedd
- Akkor tisztázzuk le utoljára! - dobja a dossziékat az asztalra Kira. Arcára kiül a stressz, bár a mostani időszakban mást nem igen láttam rajta. És a többi osztálytársamon se. - Alíz, Csenge, Fruzsi, Vanda és én hozunk valakit, ez 5 pár - sóhajt ahogy lapozgatja a papírhalmokat. - Boldi táncol Jázminnal,... Bálint Emesével... és végül Virág Bogival. - itt bólintok ahogy rám és Virágra pillant.
Megmagyarázom srácok. Az úgy volt, hogy egyértelműen meg volt tiltva a lány lánnyal való kombináció (mert tiszteljük a hagyományokat), vagy szerzel valakit (nyilvánvalóan férfit) vagy nem táncolsz. Virág nem tudott senkit szerezni mert finoman szólva is nincs szerencséje a férfiak körében...
Itt jöttem a képbe én és mivel nekem teljesen mindegy volt kivel táncolok (igazából csak 3 napig volt feddhetetlenül jó kedvem, mert Virággal táncolhattam) ezért kedves partnerem kikönyöregte az igazgatónál. Így lett 7 normális pár és mi.- Holnap lesz próba? - kérdezi Alíz, aki ha jól tudom a párjával jön. Jött már párszor próbálni, egész jófej a srác amellett, hogy egy felhőkarcoló. Ő veszi át tőlem a 2. Körben Virágot.
- Holnap 4. Órában lesz tesi helyett, jön a tánctanár is, és lesz még 2 után azoknak a pároknak akiknek nagyon nem megy. - itt ránéz Boldira aki egy gúnyos grimaszt eröltet ki magából. Nyílt titok, hogy Boldi botlábú, de legalább nem tagadja.
Jobbra ül mellettem Virág én pedig akarva akaratlanul is rápillantok. Fehér szallag van a hajába kötve és ahhoz egyezően vett fel egy fehér egybe ruhát is, ami igazán csinosan áll rajta.
- Psszzt. - szólok oda. - Mi is megyünk majd kettő után, partner?
Rám pillant a füzete felett.
- Igen. Rád fér a gyakorlás.
Tudom, hogy ez egy beszólás, de az én olvasatomba csak annyit jelent, hogy minél többet leszek a közelében. És minél többet fogom érezni a hajának vaníliás illatát...
- Vagy talán ránk fér a gyakorlás. - prvokálom mosolyogva.
Igazából tévedek. Ő úgy táncol mint egy földre szállt angyal. Komolyan. Légies a mozgása, kecses, mintha a föld felett lebegne és ha én nem lennék mellette ennyire béna igazán tudna tündökölni a tehetsége. Amikor Patrikkal táncol ez látszik is, vagy amikor átveszi tőlem a tánctanár, hogy megmutassa hogyan kéne csinálnom nekem is. Nem tehetek arról, hogy Virág mindenben annyira tökéletes.
Erre a gondolatra átforrósodom.
Már ki tudja mióta vágyakozom Szigeti Virág után. Írtam neki Valentin napon anonim leveleket, elhívtam korizni az ádventi időszakban (többször is), az osztálykiránduláson 11. Ben mindenki távol maradt tőle, hogy én a közelébe lehessek. Karácsonyi ajándékozáson addig cserélgettem a fecniket amíg nem én ajándékozhattam Virágnak. Ott volt még az a sok sok süti amit nagy fáradozások árán sütöttem neki (nem vagyok egy gasztro angyal), meg az rengeteg apró próbálkozás szinte minden nap. De mind hiába. Én már mindent megpróbáltam. De már nem is érdekel. Nem érdekelt, egészen addig amíg ki nem derült, hogy velem fog táncolni. Pont velem. Karma is a b*tch!Kicsöngetnek és az osztály meg se mozdul, csak Kira fogja a papírjait és viharzik ki, valószínűleg egy kávéért. Ráfér.
- Holnap 2 - től kik lesznek? - teszi fel a kérdést Vanda. Mindig szeretett fontoskodni, de érdemi munkát (mint Kira) nem igen láttam még tőle. Most pedig leginkább gúnyólódik azokon akiknek nem megy olyan jól mint neki és a Mr. Tökéletes pasijának.
Boldi és Jázmin egyszerre mondanak "mi"-t, emellett még jelzi Bálint és Alíz. Meg természetesen Virág és én.
Haza érve ledobom a táskámat és sóhajtok egy nagyot.
- Szia Anya. - köszönök majd a konyhába indulok.
- Bogi! De jó, hogy megjöttél éppen varrni akartam, de nem tudom beletűzni a cérnát a lyukba. Segítenél?
Megindulok anya szobája felé.
- Mit varrsz? - kérdezem miközbe bele manőverezek a lyukba.
Anyának mindig is rossz volt a látasa.
- A ruhámat a szalagavatódra, mert mikor megrendeltem eléggé úgy nézett ki, hogy nem fogja bírni ezért kicsit megvarrom.
- Anya nem kell akkora ügyet csinálni ebből. - támaszkodom az asztalának. - Táncolunk, aztán a B-sek is táncolnak utána mindenki beáll, fotó, sírás, aztán after. Nem olyan nagy dolog.
- De igenis nagy dolog! Lassan leéretségizik a lányom aztán ballag, utána egyetem...
Már megint kezdi.
- Anya, kihagyok egy évet, még nem megyek egyetemre, de ezt már számtalanszor megbeszéltük.
- Az is lassan itt lesz!
Inkább ráhagytam és indultam vissza a konyhába, hogy ehessek.
Miközben a mikróban forgott a bolognai felment messengerre és mosolyogva konstáltam, hogy drága partnerem írt:V: Holnap el ne felejtsd a próbát!
Nyugi, már a naptáramba is felírtam!
V: nem vagy vicces
Nem kell parázni, ez csak tánc
V: neked mi az igazán fontos? Mert nekem ez. Szeretném ha nem vennéd félvállról
Ha neked ez fontos az összes időmet a gyakorlásra fordítom, Virágszál
YOU ARE READING
Éjszakai keringő ✅
RandomHorváth Boginak és az osztályának már csak 10 napja van felkészülni a szalagavatóra és úgy látszik minden összejön erre a 10 napra...