Hét

4 1 0
                                    

4 nap szalagavatóig - Hétfő

- Oké anya, neked is szia! - csukom be a lakásajtót és már indulok is a suliba, és az egyetlen dolog amit érzek az a fáradság.
  Ezt neked vasárnap este.
Végül csendesen távoztam a partiról, miután Virággal,... hát,... miután Virággal diszkréten elköszöntünk egymástól.
  Megérte Bogi?
A válasz természetesen igen, mert láthattam Virágot. Ez már nekem megérte. És ha tényleg igaz amit mond akkor őt sem hagyom hidegen.
  De hogy őszinte legyek, kezdek elfáradni. A tegnapi kis közjátékunkon egy cérnaszál választott el, hogy a szívem szerint cselekedjek.
  Legszívesebben életem végéig csak csókolgatnám.

A terembe érve az egyetlen akit megpillantok az Virág. Ő mindig korán jön be én meg általában akkor ha házit kell írnom. És ez ma is így van.
- Szia. - köszönt félénken.  
Rámosolygok.
- Szép jó reggelt, Virágszál. - ülök le a mellette lévő padba.
  Csak hallgatunk.
Ismerve a sorsot nincs sok időnk kettesben, így kénytelen vagyok rákérdezni.
- Tegnap - kezdek bele szelíden. - hazaértél épségben?
- Ott voltál?
Halk a hangja.
- Ott.
- Igen, hazaértem. - az ablakon bámul ki, nem néz felém. - Csináltam valami gáz dolgot?
  A pad alatt piszkálom a körömágyam.
- Nem. Vagyis, akkor nem amikor ott voltam.
 Kisebb szünet után megszólal.
- Mondtam neked bármi kínosat, Bogi? - most felém fordul és hirtelen megváltozik a levegő.
Hiányzol.
Te hiányzol Bogi.
Inkább táncoljunk, Bogi.
Engem is lerajzoltál már?  Igen...
Akkor tedd meg, Bogi.
- Nem, igazából én se emlékszem sokra a tegnap estéből. - csak minden egyes pillanatra.
  Hirtelen legnagyobb meglepetésemre, felpattan a székéről és kecsesen lesöpör mindent a padomról, majd ráül, keresztbe tett lábakkal.
Hűha...
- Hazudsz. - néz a szemembe és olyan közel hajol, hogy megcsap a vanília illatú haja. 
- Miből gondolod ezt, Virágszál? - hajolok hozzá egyre közelebb, hogy fokozzam a hangulatot.
  Ravaszul elmosolyodik.
- Látom a szemedben. - hallom ahogy az orrán keresztül szívja a levegőt. 
- Csak nem izgulsz, hogy valami, - szünetet tartok - tiltottat mondtál nekem? - súgom, leginkább az ajkába.
  A pillanat tört részében előrehajol és már éreztem a szájfényének cseresznyés ízét amikor is egy női zokogásra leszünk figyelmesek.

- Ekkora patkányt! - szakítja fel a kilincset Alíz és olyan mértékű erővel zokog amit én még világ életemben nem tapasztaltam. - Ilyen nem létezik! - zokog fel.
  Virág lepattan a padomról és ha Alíz nem lenne ilyen állapotban, azonnal húznám vissza, hogy folytassuk amit nagy hévvel elkezdtünk.
- Mi történt, Alíz?! - kérdezi a lányt aki zsebkendővel a kezében ül le a padjához.
- Szakított velem Patrik. 
- Mi történt pontosan? - kérdezi Virág szelíden - Jólvan, nyugodtan sírd csak ki magad. - simogatja a hátát megnyugtatóan. 

  És Alíz 3 szitkozodás között, 2 nagyobb zokogási roham között valahogy kifejti mi is történt hétvégén, egészen onnantól, hogy szombaton randiztak Patrikkal, egészen odáig, hogy egyszerűen kidobta. 
Tényleg patkány.
- De akkor...kivel fogsz táncolni? - kérdezek rá remélve, hogy nem akad ki ezen.
Alíz kisírt szemmel most rám pillant.
- Hát, - törli meg az orrát. - Nem tudom.
  Ponpás. Kira ki lesz akadva. Meg úgy mindenki ki lesz akadva.

És ahogy megjósóltam amint beér Kira (és az egész osztály, kivéve Boldit, akinek szokása hétfő reggel elkésni) egy gyors kiakadás sorozat után, meg persze, a "jobbat érdemelsz" mondatok után mindenki egy emberként próbál meg segíteni Alízon.
- Jó, akkor kinek van férfi ismerőse 18-25 között aki kicsit is konyít a keringőhöz? - veszi a kezébe az irányítást Kira.
  Jázmin, Balázs, Virág és Fruzsi felteszik a kezükek.
- Nekem az uncsi tesóm szokott segíteni a táncban és egészen jól megy neki is. - kezd bele Virág én pedig kérdőn felé fordulok.
- Hát mégse születtél te se tánc zseninek.
Szakrasztikusan elmosolyodik.
- Jóvalta kevesebb gyakorlásomba került mint botlábú partneremnek.
- Tudod - kezdek bele. - tegnap a táncparketten igen lelkesen meg is mutattad, hogy nem csak a keringőbe remekelsz.
 A szoknyájának gondolatára átforrósodom.
Virág elpírul és lesüti a szemét.

Éjszakai keringő ✅Donde viven las historias. Descúbrelo ahora