TIJDSKIP VAN EEN HALF JAAR
Er is een half jaar voorbij gegaan. Sanne, Roel en ik zijn nu 17 en de rest is 16. Tussen mij en rob? Het gaat wat slechter. De vriendengroep weet het al een tijdje. Ik merk dat Rob zich anders gedraagt. En als ik eerlijk ben. Ik heb ook geen gevoelens meer voor hem. Hij ontwijkt me dus waarschijnlijk heeft hij ook geen gevoelens meer.
Nu een update van de vriendengroep: Matthy en Sophie zijn jammer genoeg nog steeds samen. Raoul en Lieke zijn ook nog samen. Koen en Jamie zijn ook nog samen. En Milo en Sanne zijn nu ook een half jaar samen.
Ik stap bed uit en ik loop naar badkamer. Ik had gisteren alles weer klaargelegd dus ja. Ik doe de deur opslot en ik kleed me uit. Ik zet de douche aan. Ik voel of die warm genoeg is en ik pak nog ff mijn tandenborstel. Ik stap de douche canbine in.
Als ik klaar ben en de cabine uit stap roept roel. "EMMA SCHIET OP" "JA WACHT FF" Roep ik terug.
Ik droog me af en ik kleed me aan. Ik haal de deur weer van het slot en ik loop naar mijn kamer. Ik doe daar mijn make up op en ik kam mijn haar door en ik doe een hoge staart in. We hebben als eerste uur gym. TOPPIE!!! NOT!!!! Ik pak mijn tas in en ik pak mijn gymspullen en deo. Ik doe alles in mijn gymtas en ik loop naar beneden.
Ik maak eten voor mij en roel. Als het klaar is ga ik eten aan de ontbijttafel. Raoul komt ook de keuken in en we gaan samen ontbijten. Na het ontbijt ruimen we op en maken we ons eten voor school. Waarschijnlijk kopen we toch wel weer iets bij de kantine.
We stoppen alles in onze tassen en we fietsen naar Sanne en Matthy. Als we er zijn bel ik aan en matt doet open. "Hey Em zoals gewoonlijk" Zegt hij. Ik knik en ik loop naar haar kamer. Ik plof op haar bed en ik kijk een beetje op mijn telefoon.
"Hey Em" Zegt Sanne als ze haar kamer inkomt. "Hey San" Zeg ik. Ze komt naast me zitten op bed. "Dusss hoe gaat het tussen jou en Rob?" Vraagt ze. "Slecht. Hij doet raar de afgelopen tijd. En ik voel niet meer hetzelfde als toen zeg maar" Zeg ik. Ze knikt. "Ik denk dat het beste is om uit elkaar te gaan. Wanneer gaan jullie weer iets doen met zen 2en?" Vraagt ze. "Na school" Zeg ik.
"Dan zou ik na school met hem gaan praten en miss uitmaken" Zegt ze. "Ja ik denk dat je gelijk hebt" Zeg ik en ik geef haar een knuffel. "Maar hoe gaat het tussen jou en Milo?" Vraag ik. "Ja gaat wel goed" Zegt ze.
Pov Raoul (ff wat anders)
Ik heb al een tijdje een relatie met Lieke. Maar ik voel de gevoelens niet meer zoals eerst. Ik weet niet wat ik moet doen. Sanne en Emma lopen naar beneden. "Oke zullen we gaan?" Vraagt Matt. We knikken allemaal.
We hebben nu lo.(Lichaamelijke opvoeding/gym)
Ik heb vandaag na school afgesproken met Lieke. Ik denk dat ik het uit ga maken. Ik wil haar niet aan het lijntje houden want dat vind ik oneerlijk tegenover haar.Ik zucht. Robbie kijkt me bezorgd aan. Hij weet als geen ander wanneer ik me kut voel. Iedereen is bezig. "Gaat ie maatje?" Vraagt hij. "Ja gaat wel" Zeg ik. "Niet liegen. Ik weet dat er iets is" Zegt hij.
Robbie en Emma hebben hun relatie nog niet bekend gemaakt tegenover de groep. "Ik weet niet. Ik zit in een 2strijd met mezelf. Ik heb geen gevoelens meer voor Lieke. Maar ik wil haar ook geen pijn doen" Zeg ik.
"Snap ik maatje maar wil je haar dan aan het lijntje houden? Want dat doet haar meer pijn denk ik" Zegt hij. "Dat wil ik ook niet" Zeg ik.
TIJDSKIP NA SCHOOL (nog steeds Raoul pov)
Lieke en ik zijn in het park. Een rondje lopen. "Lieke" Zeg ik als ik stop met lopen. Ze kijkt me meteen aan omdat ik nooit Lieke tegen haar zeg. "Wat is er schat?" Vraagt ze.
"Ik uhm ik maak het uit. Sorry Lieke" Zeg ik. "Waarom?" Vraagt ze. "Ik uhm ik heb geen gevoelens meer voor je hoe ik ze eerst had. En ik wil je niet aan het lijntje houden" Zeg ik. "Ik snap het Roel." Zegt ze met een waterige glimlach. Ik geef haar een knuffel.
"Wil je nog wel gewoon vrienden zijn?" Vraag ik zacht. "Weet ik nog niet" Zegt ze. Ik knik. "Ik uhm ga dan maar naar huis" Zegt ze. "Ja ik ook. Doei Lieke" Zeg ik. "Doei Raoul" Zegt ze.
Pov Robbie (Zelfde tijdstip andere plek)
Emma en ik zijn bij mij thuis. Ik neem al een tijdje afstand van haar. Ik heb dan wel tegen roel gezegd dat als hij geen gevoelens meer heeft voor Lieke dat hij haar dan niet aan het lijntje moet houden. Maar wat doe ik? Ik houd Emma aan het lijntje.
"Robbie ik uhm ik maak het uit" Zegt Emma plotseling. "Waarom?" Vraag ik. "Je doet de laatste tijd afstandelijk en ik denk dat we gewoon niet bij elkaar passen" Zegt ze. Ze heeft gelijk. "Ja je hebt wel gelijk ja" Zeg ik. "Ik ga naar huis. Zeggen we het morgen tegen de groep?" Zegt ze. Ik knik en met dat verlaat ze mijn kamer.
Pov Emma
Ik heb het net uitgemaakt tussen mij en rob. Hij begreep het en dat is fijn anders had ik meer moeten uitleggen. Ik ben weer thuis. Ik doe mijn jas en schoenen uit. Ik loop de woonkamer in en ik zie Raoul op de bank zitten.
"Gaat het Roel?" Vraag ik. "Nee, ik heb het uitgemaakt met Lieke. Ik had geen gevoelens meer voor der en ik moet haar niet aan het lijntje houden" Zegt hij. Ik geef hem een knuffel. "Hoe was het bij Rob?" Vraagt hij als we loslaten.
"Ik heb het uitgemaakt. Eigenlijk om dezelfde reden alleen hij was ook afstandelijk tegen me en negeerde me vaak" Zeg ik. Hij knikt en hij geeft me een knuffel.
1082 woorden.
Hai hai,
Dit boek krijgt nog 2 á 3 hoofdstukken dus ja.
Als je dingen afvraagt waarom ik dit zo schrijf: Daar krijg je later tijdens het dankwoord allemaal antwoord op.
Als er spelfouten in zitten: Sorry maar ik schrijf op mijn laptop in het donker. En ik lees niks na dusja.
Voor de rest heb ik niks eigenlijk.
KUSJESS
JE LEEST
Klein broertje
FanficJa dit is geïnspireerd op het liedje: Klein broertje. Van raoul. Hoi ik ben Emma de Graaf, ik ben 16 jaar. Ik heb een tweelingbroer. Raoul. Onze ouders zijn gescheiden. We wonen bij mama. Papa zien we niet zoveel meer. Hij is nooit thuis dus leek he...