Koreliler de tıpkı Türk destanında olduğu gibi yaratılış destanına sahiptir. Eskiden Hoanin (한인) isminde bir tanrı cenneti yönetirdi. Bunun Hoanung (한웅) adında bir de oğlu vardı. Hoanunğ hep cennetten yeryüzünü seyreder, ağaçlara dağlara vadilere derelere bakıp iç geçirirdi. Bir gün bunu fark eden Hoanin, oğlunun yeryüzüne inmesine izin verdi. Hoanung ve babasinin izin verdiği yaklaşık 3000 kişi cennetten dünyaya, bugünkü Kuzey Kore sınırları içerisinde bulunan Bekdu dağına (백두산)! indiler.
Hoanin oğluna dedi ki; oğlum ben seni yeryüzüne gönderiyorum ama unutma, yeryüzündeki canlılara ilham olasın, onlara iyiliği güzelliği öğretesin diye gönderiyorum bunu aklindan çıkarma. Hoanung Bekdu dağına indikten sonra, yağmur rüzgar ve bulut tanrılarıyla birlikte insanlara nasıl tarım yapılacağını, nasıl yaşanacağını öğretti. insanların hayatlarını kolaylaştırmak için onlara nasıl tarım yapacakları hakkında 360 tane yeni kural da öğretti.
Günün birinde, bir ayı ve bir kaplan olan biteni izleyip imrenmişti insanlara. Çünkü Hoanung insanlara her şeyi öğretmişti. Ayı ve kaplan da Hoanungun yanına gidip bizde insan olmak istiyoruz demişlerdi. üzerine Hoanung ay ve kaplanin samimiyetine inanıp onları insan yapacağını söylemiş ancak bir şart koydu. Hoanung ayıya da kaplana da birer tutam pelin otuyla yirmişer adet sarımsak verdi ve dedi ki; eğer bunların hepsini yiyip 100 gün boyunca güneş ışığından sakınıp mağarada kalırsanız sizi insan yapacağım. Ayı ve kaplan hemen kabul etti bu anlaşmayı. Almışlar pelin otuyla sarımsaklarını gittiler mağaralarına. Hiç de kolay değildi bu onlar için. kaplanin karnı çok acıkmıştı, dayanamadı ve yirmi yedinci günün sonunda pes edip mağaradan dışarı çıktı. Ayı ise kararlıydı insan olmaya. Sabrı sayesinde katlandı ve 101. günün sonunda bir de baktı ki güzel bir kadına dönüşüvermis. Mağaradan çıktığında herkesin ağzı açık kalmıştı. Gerçekten de çok güzel bir kadın olmuştu. Kendine güzel bir barınak yapıp, 101 gün boyunca kaldığı mağaranın yanında yaşamaya başladı. Gel zaman git zaman canı sıkıldı, yalnızlıktan bunalmıştı. Tekrar Hoanung'un huzuruna çıkıp, size minnettarım beni insan yaptığınız için ama çok yalnızım bana eşlik edecek bir koca bulur musunuz dedi. Hoanung, huzuruna gelen kadına acıdı ve kendini çok yakışıklı bir gence dönüştürüp onunla evlendi. Danggun Vanggom (단군왕검) isminde bir de oğulları oldu. Danğgun çok güçlü bir kral oldu ve M.Ö. 2333 yilinda Pyongyang da Go Coson(고조선) adlı bir krallık kurdu. Öldüğünde 1.980 yaşındaydı ve öldükten sonra da dağ tanrısı oldu. Koreliler atalarının Danggun olduğuna inanır ve Danggun'un Krallığını kurduğu gün olan 3 Ekim'i Ulusal Kuruluş Bayram olarak kutlarlar.
1. efsane buydu nasıl sizce bir kaç tane daha efsane var dğer bölümdede o efsaneyi yazıcam
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE (bunları biliyormusunuz)
Randomkore hakkında her sey kelime ve anlamlari batil inanclari ve bir cok daha fazla bilgi