Gizli Sevda

244 10 3
                                    

Dizide yüksek ihtimal olmayacak bir çift ama onları okumanın güzel olacağını düşündüm onlar için yazılmış az hikaye olduğundan bende bir tane elimden geldiğince yazmak istedim umarım seversiniz.
Hepinize iyi okumalar...

🖤

"Beyim sana bir diyeceğim vardır"

Germiyanlar sofrada oturmuş akşam yemeği yerlerdi.

Yakup saadet hatunun dediğine karşı cevap verdi.

"Diyesin hele hatun"

"Fitnatla alakalıdır beyim"

Mehmet fitnatın adını duymasıyla duraksadı yıllardır içinde gizliden gizliye sevdasını yaşadığı kadındı.

"De hele kötü birşey yoktur ya ?"

"Yok beyim hayırlı haberdir geçen günlerde İbrahim beyin hanesini ziyaret etmiştik ya oğlu Yusuf bey fitnatı beğenmiş eğer fitnat hatunda isterse görüşelim dermiş.
Fitnat elimizde büyüdü bizimde kızımız sayılır sanada danışayım dedim beyim"

"Eyi etmişsin hatun Yusuf bey iyidir cengaverdir sen fitnatla konuşasın o olur derse bize laf düşmez"

Mehmet sinirden patlamak üzereydi hatunu başka birinin yanında düşünende dahi kendine hakim olamazdı gerçeği olursa neler ederdi kendide bilmezdi.
Yinede ailesine belli etmemeye çalıştı.

"Ana kim sana yardımcı olacak ?"

"Oğlum o ne demek öyle kız ömür boyu benim yanımdamı kalmayacak  elbet kuracak yuvasını onun yerine başka hatun elbet bulunur"

Kadın aklına gelenle goncaya döndü.

"Kızım sen fitnatla yoldaşlık edersin bana diyemediğimiz sana der diyesin hele gönlünde buru varmıdır ?"

Gonca abisine üzgün bi bakış attıktan sonra annesine döndü abisinin fitnatı sevdiğini bilirdi o dememişti ama onu görende gözündeki parıltıdan anlardı.

"Bildiğim kadarıyla yoktur ana"

"Eyi o vakit ben bu akşam konuşurum meseleyi"

Mehmet sinirden dört dönerdi yıllardır bakmaya kıyamadığı hatunu dünkü oğlan alacaktı he.

🖤

Anası fitnat hatunu yanına çağıranda gizlice onları  dinlemeye başladı.

Fitnat müsade isteyip saadetin yanına girince saadet konuşmayı başlattı.

"Fitnat kızım gel oturasın hele"

"Buyrun saadet hatun kötü birşey yokya ?"

"Yok kızım güzel haberdir sana talip vardır"

Mehmet dikkatlice içeride konuşulanları dinliyordu.

"Kızım ne oldu dondun kaldın"

"B-ben şaşırdım sadece saadet hatun"

Saadet gülümseyerek kıza karşılık verdi.

"Tabi sende haklısın kızım birden söyleyiverdim ben"

Fitnat içindeki merakla sordu.

"Kimdir ?"

"İbrahim beyin oğlu Yusuf bey sende görmüştüm son ziyaretimizde seni görmüş beğenmiş eğer oda isterse konuşup görüşmek isterim demiş"

"Benimi beğenmiş ?"

Saadet kızın inanmazca sorduğu soruyla hafif kızgınlıkla cevap verdi.

"Tabi seni beğenmiş güzel ay yüzlü kızsın gönlü düşmüş sana belli"

Fitnat Mehmet beyi severdi lakin Mehmet bey onu görmezdi hatta duymazdi bile sanki hep abisi gibi davranırdı fitnat hiç sevilmemişti hep sevmişti merak ediyordu sevilmeyide.
Mehmet beyinde holofira ile evleneceğini bilirdi yanan yine o olacaktı tüm bunları peş peşe düşünende kabul etmek istedi.

"Sen istermisin kızım ?"

"İsterim saadet hatun"

Mehmet duyduklarıyla sinirle otağdan çıktı kendine kızıyordu yıllarca bir korkak gibi kimseye duygularından bahsedemediği için.

Saadet fitnatın kızarıp başını eğdiğini görende çenesinden yavaşça tutup kaldırdı.

"Utanmayasın kızım gayrı seninde yaşın geldi Yusuf bey hayırlı bir kısmettir sende sever isen olur bu iş"

Fitnat biraz daha saadet hatunla konuştuktan sonra otağına doğru yürürdü otağına girecekken Mehmetin onu kolundan tutmasıyla afalladı.

"Hayrolsun Mehmet bey birşeymi vardır"

"Vardır fitnat hatun konuşmamız icap eder"

"Eyi konuşalım"

Mehmet bey fitnat hatunla beraber gizlice otağa girmişti.

"Diyesin hele Mehmet bey ne olmuştur"

Fitnat mehmetin holofirayla evlenme meselesi ortaya çıkanda adama uzak davranmaya başlamıştı mehmette bunun farkındaydı ama birşey etmemişti ama artık bu soğuk rüzgarlar onunda canını yakıyordu.

Mehmet kuracağı cümleyi aklından geçirende sinirle soluyup konuşmaya başladı.

"Sen o Yusuf beyle evlenecenmi essahtan ?"

Fitnat şaşırdı birden niye böyle sorular sorardıki onu ne diye ilgilendiriyordu.

"Bu sizi niye ilgilendirir Mehmet bey ?"

"Ne demek ne ilgilendirir anamın yanındasın sürekli elbet bilecem"

"Daha birşey belli değildir lakin dediğim gibi neden merak edersiniz anlayamam kendi evlilik hazırlıklarınızla ilgilenmeniz gerekmezmi ?"

Mehmet artık kıza açılmazsa ölene kadar ayrılıcaklarını anlamıştı.

"Fitnat hatun benim sana diyeceklerim vardır"

Adamın bakışlarında gördüğü karmaşık duygularla heyecanlandığını hissetti.

Mehmet yavaşça kızın ellerini kendi avuçlarının arasına alıp konuşmaya başladı.

"Ben seni severim yani imdi hemen olmadı evvelden severim yıllardır saklı bir giz gibi kalbimde büyüttüm sevdamı lakin dilimden kelimelere dökülüpte sana hiçbir zaman açıklayamadım"

Fitnat adamın dediklerini şaşkınlıkla dinliyordu bütün bu anlattıkları gerçekmiydi.

"Mehmet bey siz ne dersiniz siz evlenirsiniz bilmezmisiniz ?"

"Bilirim lakin ben holofirayı sevmem sade anam istedi diye-"

Fitnat dediklerine ne kadar inanıp karşılık vermek istesede bunu yapmadı aklında hep imkansıza yerleştirmişti ikisini ellerini adamın ellerinden kurtardıktan sonra mesafeyle konuştu.

"Mehmet bey etmeyin sizi yıllardır tanırım size zorla birşey ettireni daha görmedim"

Mehmet güçlükle yutkundu hep orhana ve kayılara olan hırsından olurdu bu işler.

Yere eğdiği başını kaldırıp kıza çaresiz gözlerle bakıp korkarak aklından geçeni sordu ilk geldiğindeki esip gürleyen hali gitmişti.

"Fitnat sen severmisin o beyi ?"

"Dediğim gibi henüz birşey belli değildir görüşecez lakin sevda dediğin kalpte açan bir çiçek gibidir Mehmet bey onun can suyu ise sevgidir nerde bulursa can suyunu orada yaşam bulur"

Fitmeh/MuâşakaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin