BAB 2☘️

6 0 0
                                    

Akibat terlalu lama mengambil masa bersiap, kesudahannya jam menunjukkan angka 8:45 pagi, Aris menuruni tangga rumahnya dengan keadaan tergesa-gesa menuju ke ruang makan.. 

Ahhh!! Dah lambat Arissa Medina, itulah berangan lagi dalam bilik air sampai tak sedar diri tu dah memang lambat pergi kerja.

"morning mama,papa dengan abg arip mana?" Tanya Arrissa sambil makan dengan cepat..

" ehh kamu Aris, cuba perlahan sikit makan tu nanti tercekik pula" arahan datin umairah berbau amaran, tetapi tidak diendahkan oleh Arissa Medina.

"Uhuk uhuk...!!" Arissa mengambil air lalu minum dengan cepat agar hilang perit tekak... ahhh lega tekak..

"Kan mama dah cakap degil la, kan dah tercekik.. haish itulah mama suruh siap awal lagi, berangan lagi kerja kamu ye Ariss..sampai papa dengan abang Ariq dah pergi awal tadi lagi kerja ,katanya ada meeting... tapi papa ada cakap bawa kereta baik- baik dan sampai salam dekat uncle Raizuddin" ujar Datin Umairah..

" Baik mama menurut perintah,oklah Aris dah lambat ni .. mama salam bye sayang mama" terus aku cium pipi mama..

"Baik-baik sayang mama" laung suara Datin Umairah hanya melihat anak yang berlari ke arah pintu menghantar..apa nak jadi anak ni sorang..omel dalam hatinya..

Aku dengan gelabah nya terus mengambil kunci dalam handbag, terus tekan punat button lock kereta, start enjin dan dengan lafaz bismillah aku terus membawa mini cooper menyusuri jalan raya,mengharapkan pagi ini sempat sampai ke ofis kawan papa..

Walaupun lambat tapi Arrissa Medina cuba kekal tenang, biarlah lambat asalkan selamat.. lagipun syarikat yang dituju adalah syarikat kawan papa,so dia yakin uncle Raizuddin mesti memahami.. kelass kau nyah!

MENARA RAIZUDDIN PERDANA

Setelah aku park kereta aku, dengan pantas terus buka langkah panjang untuk masuk ruang bangunan segera... tanpa sengaja aku menyekat lift menggunakan  tangan sehingga orang dalam lift terkejut aksi berani Arissa Medina.. tetapi membuat Arissa Medina  terbuka luas mata ,melihat susuk tubuh lelaki yang memandang dengan agak tajam...

"Haziq Mikhael.. is that u?"....

"Eh! Arissa Medina!!!"

BE MINE LAST CHAPTER -hanamedina_02Where stories live. Discover now