BAB 6☘️

0 0 0
                                    

Selesai solat isyak, Hayl Zaqif menuju ke bilik persalinan untuk menukar baju dan bersiap untuk jumpa dengan sahabat baiknya Megat Aryan.. jaket jeansnya dipakaikan lalu Hayl Zaqif terus menuju button lift untuk turun ke bawah.

"Mama,Papa Hayl keluar kejap jumpa kawan.." ujar Hayl Zaqif mencium tangan kedua orang tuanya..

"Kamu balik rumah atau balik ke kondo kamu?"tanya Dato Mukhriz

"Maybe kondo sebab dah lama tak jenguk sana" ujar Hayl Zaqif

Sejurus keluar rumah ,Hayl Zaqif menuju ke keretanya Range Rover lalu menekan button lock dan kemudian menekan button start enjin keretanya. Dengan lafaz bismmillah dia terus ke tempat biasa Hay Zaqif menemui kawan-kawanya..



"Assalammulaikum ya ahli neraka sekalian alam," ujar Attar kepada semua kawan baiknya Hakimi,zafril dan Aryan sambil silang tangan gaya botherhood.

" walaikumsalam ya setan inii anak, kau nak rasa lepak underground awal ke? Kalau nak aku antar sekarang juga"Ujar Aryan selamba ingin menumbuk Attar yang perangai sewel..

Attar menunjuk tanda peace dengan barisan gigi putih nya kepada Aryan.. " ala abang Aryan jangan laa gitu, takot kite wak" sambil mngosok lengan aryan dengan gaya lembut..

" ehh hawau ni, kau jangan nak ajak aku mengunyit dekat sini, kalau kau nak sangatkan, Sekarang juga aku hantar kau dekat lorong haji taib! Biar bapok-bapok goda kau sampai sehelai sepinggang tinggal" Aryan bangun ura ura untuk menarik tangan si Attar...

Perangai Attar  kalau dah sengal memang tak boleh nak bedung.. tapi tula itulah sahabat yang susah senang bersama gitu..

"Euwww, taknak laa aku.. nanti tak pasal bapak aku penggal kepala aku!" Sambil mengerling air siapa yang akan disambar olehnya.

Hakimi dan zafril hanya gelengan kepala saja melihat teletah Attar yang bersikap sewel walaupun dah nak 30 an..

"Mana Hayl ni? Aduhh takkan lupa jalan kesini kot!" Selamba Attar sedut air Hakimi.

" bitch! Kau nak air oder laaa sendiri mangkuk, jangan rembat air aku gile" marah Hakimi..

Dah nama Attar ini, apa dia kisah orang tu marah ke apa tetap buat juga.. Nasibla kawan-kawannya dapat perangai lahanat..

"Assalammulaikum sorry lambat, jem sikit" ujar Hayl Zaqif dengan megah akibat lari laju dek kerana lambat..

"Kitaorang baru rancang nak hantar ko location live mana tahu ko sesat.." selamba saja Attar berkata-kata terhadap Hayl Zaqif..

Hayl menunjukkan muka menyampah kepada Attar... nasib baik dekat tempat banyak orang.. kalau tak dah lama Hayl Zaqif tumbuk..

" Dah dah semua, kalau layan sengal ni memang takkan habis..So guys memandangkan dah lama tak lepak,Ini malam aku belanja makan" ucap zafril yang dari tadi mendiamkan diri..

"Wahhh bestnya, ni sayang zafril" attar memeluk zafril seolah-olah pasangan kekasih sehingga mengundang orang memandang pelik kepada mereka berdua..

"Ehh geli la setan.." zafril mengoyangkan tanda rimas sikap Attar sewel ni..

Dan mereka pon bersembang sesama, sekali sekala topik kerja sehingga masing-masing meminta diri pulang.. maklum la, walaupun mereka ni dah nak masuk 30 an pon masih lagi orang tua tanya.. mungkin dah kawin nanti isteri baru terperap dirumah.

BE MINE LAST CHAPTER -hanamedina_02Where stories live. Discover now