BAB 4☘️

3 0 0
                                    

Kini sudah genap 8 bulan Arissa Medina berkerja sebagai arkitek di SYARIKAT RAIZUDDIN PERDANA...dan hubungan aku dengan Haziq Mikhael dibawah satu bumbung ,semakin rapat kerana Haziq adalah boss Arissa. tidak menafikan berkerja dengan Haziq Mikhael banyak Arissa Medina meningkatkan lagi skill hasil kerja sehingga banyak klien berpuas hati hasil kerja Arissa Medina.

"Bunga Aris jum lunch time,kalau sibuk kerja sampai bila-bila takkan habis sayang" selamba Haziq sambil mengenyit matanya..

Itulah Arissa Medina, kalau dah buat kerja memang tak pandang kiri kanan.. itu membuatkan Mamanya selalu ingatkan..

"Ohh! Dah lunch time ke?, patutla tak perasan.. ok jum" ujar Arissa Medina menyambar handbagnya ditepi meja..

Sementara menunggu pintu lift membuka,

" Harini bunga saya ni nak makan dekat mana?" Haziq cuba bertanya dengan Arissa Medina kerana baginya tak salah tanya perempuan.. tekak perempuan perlu diutamakan..

"Saya tak kisah mana mana pon asalkan boleh nanti balik office dengan cepat" Arrisa Medina memberi jawapan penuh dengan harapan semoga sempat dia sambung kerja tergendala tu..

" oklah kalau macamtu kita makan tempat biasa ok tak eay?" Sambil memandang Arissa Medina.

" ohh sure jom boleh!" Terujanya

"Ok jom nanti lambat pula sampai" ujar haziq mikhael sambil masuk pintu lift bersama Arissa Medina.

Lepas balik dari makan tengah hari bersama haziq mikhael, aku terus menyambut kerja aku sehingga tamat waktu pejabat...

Begitulah rutin harian insan bernama Arissa Medina sampailah abang jamil mampus..ehh kesitu pula..

Dalam masa yang sama, Haziq Mikhael masih cuba merapatkan dirinya dengan Arissa Medina..,cuma bagi Dia tiada masalah tapi cuma Arissa mengharapkan kalau boleh, soal hati perasaan dan ketentuan semua biar saja Allah aturkan..

Dalam tak sedar, jam menunjukkan angka pukul 5 petang.Ramai rata-rata pekerja dalam syarikat ini beransur pulang sehingga meninggalkan beberapa orang yang masih menyiapkan kerja.
Arissa Medina masih khusyuk melakukan kerjanya sehingga tidak sedar akan waktu pejabat.

Tanpa Arissa Medina sedar, Haziq Mikhael datang ke mejanya lalu bertegur..

"Bunga Aris dah sampai masanya untuk balik, ke awak masih nak stay back? Saya bole temankan awk?" Haziq Mikhael tawarkan dirinya untuk gadis yang berjaya rembut dalam hatinya.. baginyaa menemani sampai ke syurga pun boleh, asalkan dengn Bunga Arissa Medina..

" Ehh, dah pukul lima ke? Allah memang tak sedar saya ni... taklah saya takot gelap hihi " ujar Arissa sambil mengemas semua kertas kerjanya yang agak bersepah sedikit..

" hihihi, sebabtu saya tawar diri untuk teman awak. Tapi tak mengapalah kalau awak cakap macamtu..  Dah jom nanti mama papa awak risau kalau anak dara dia seorang ini masih belum sampai rumah" ajak Haziq Mikhael kerana bimbang berdua-duaan dengan Arissa dipejabat yang sudah pun kosong tiada pekerjanya.

Arissa Medina mengangguk kepala lalu menuju ke pintu lift bersama Haziq Mikhael..

Haziq menemani Arissa sampai ke kereta, dan menitip pesanan untuk gadis pujaannya untuk  berhati-hati membawa kereta agar selamat sampai ke rumah..

Arissa melambaikan tangan kepada Haziq.. dan setelah memastikan Arissa betul pergi, baru haziq menuju ke kereta BMWnya bergerak jalan rumahnya..

BE MINE LAST CHAPTER -hanamedina_02Where stories live. Discover now