BAB 3 ☘️

7 0 0
                                    

"Harini Aris datang dengan siapa?" tanya haziq..

"Saya drive sendiri je..." ujar Arissa Medina dengan keadaan cuba membetulkan baju nya sedikit serabai akibat mengejar pintu lift tadi..

" so awak ditempatkan di...."

" department arkitek" sambung Arissa sambil melihat berapa lama lagi pintu lift ni nak buka, rasa nervous pula bila bersebelahan dengan orang yang dah lama kenali dia..

Haziq Mikhael mengangguk kepala,kemudian masih lagi melihat gadis yang berjaya mencuri hatinya selamani tanpa mengetahui, Arissa merasakan muka merah bak tomato..

'Akhirnya kita bertemu semula balik bunga Arrisa Medina' ujar dalam hatinya

Agak terkejut juga pada aku sebab  sudah lama tak ketemu Tengku Haziq Mikhael setelah tamat sekolah dahulu.. kerana selepas SPM Haziq memilih untuk melanjutkan  pelajaran ke luar negara... dan aku memilih dalam negara saja.. sejak tu tiada hubung sampai  dipertemukan sekarang ni.

"Ooo jom kita ke bilik papa saya." Sapa Haziq Mikhael kerana pintu lift tersebut buka.. ia membuatkan lamunan Arissa terhenti kerana dek sapaan Haziq Mikhael .. Arissa terus melangkah keluar dari lift lalu mengekori Haziq Mikhael menuju ke bilik Tengku Raizuddin iaitu papa Tengku Haziq Mikhail merangkap kawan papa Arissa Medina.

Tuk tuk tuk!! "Masuk" laungan suara dari dalam oleh Tengku Raizuddin..

"Assalammulaikum papa,"

"Walaikumsalam Haziq dan Aris" sambil menunjukkan  isyarat duduk dikerusi hadapan mejanya itu..

" kamu berdua datang sekali ke," tanya Tengku Raizuddin

"Tak ,kami berdua terserempak dekat lift tadi" ujar Tengku Haziq Mikhael..sambil memegang lehernya.

Dan aku memberi senyuman manis dekat Papa Haziq

" ooo.. but the way, selamat datang ke syarikat ini nanti uncle suruh haziq bawa ke depan untuk kenalkan staff dan nanti PA uncle akan tunjuk tempat  kamu nanti ye..." ujar Tengku Raizuddin

"Baik ,Terima kasih uncle sekali atas sudi terima Aris berkerja dekat syarikat uncle dan papa Aris sampaikan salam dekat uncle" ujar aku..

"Ohh walaikumsalam, sudah lama uncle tak bertemu dengan papa kamu.. nanti sampaikan salam balik .. insyaAllah ada masa uncle pergi melawat papa kamu" kata Tengku Raizuddin sambil membetulkan cermin mata nya..

Setelah beberapa minit bersembang, Tengku Raizuddin meminta diri untuk menghadiri pertemuan klien diluar..dan sempat mengingati anaknya untuk membawa Arissa Medina untuk  kenalkan semua staf dan meminta kak azura merangkap PA Tengku raizuddin untuk menerangkan lebih lanjut tentang selok belok syarikat ini..

"Jom saya kenalkan semua staf didepan" ujar Haziq Mikhael dengan memberi senyumannya kepada Arissa

Kalau Haziq senyum macam ni, mau Arissa pengsan agaknya... terlalu manis untuk sigadis comel ini..

BE MINE LAST CHAPTER -hanamedina_02Where stories live. Discover now