Hayl Zaqif menuju keluar dari restoran itu dengan tidak sengaja terlanggar bahu dengan seorang gadis yang tidak memandang kiri kanan..
"Aduh !, sorry encik saya tak sengaja langgar" dengan pantas Arissa Media menundukan kepala sebagai tanda maaf kepada lelaki tersebut.
"Kau ni buta ke apa, mata kau letak dekat mana? Dekat kepala lutut hah!" Spontan Hayl Zaqif bicara begitu terhadap perempuan langgar bahunya tadi..dan Hayl Zaqif memandang wajah perempuan itu, secara tak langsung bagai satu panahan eletrik telah membuatkan satu badannya kaku sehingga jantung berdegup laju..
'Aduh asal jantung aku ni, degup semacam ni' bisik hati kecilnya..
"Ehh encik ni,orang dah minta maaf la kan.. so please tepi sikit, badan encik dah menghalang laluan saya!" Ujar Arissa berlalu pergi menuju ke meja terdapat kawannya sedap menunggu..
Terhenti seketika lamunannya apabila perempuan tu sengaja langgar perlahan bahunya.. Hayl Zaqif masih memandang lagi dengan ekoran mata terhadap perempuan yang berjaya buat dia mengingati wajah yang terdahulu membuatkan hati nya kembali lagi berbunga.. setelah itu Hayl Zaqif memilih untuk beransur pergi kerana ia amat keletihan sepanjang hari ini dan ingin cepat sampai ke rumahnya.
'Tak sangka kau masih cantik sama macam dulu,lambat laun kita akan jumpa juga..waktu tu,aku akan pastikan kau menjadi milik aku ARRISA MEDINA..' ujarnya dalam hatinya dengan senyuman lirik jahat..
Hayl Zaqif mencapai iphonenya ditempat duduk penumpang untuk menghubungi seseorang..
"Hello,aku ada tugas untuk kau..kau siasat seseorang ini untuk aku...maksure aku nak esok sampai dekat aku" terus menekan end call lalu campak disebelah kerusi penumpang.
Dan tidak lama itu, Hayl start enjin keretanya dan berlalu pergi meninggalkan restoran dan terus perjalanannya menuju ke kondonya...
"Beb sorry sangat!jalan jem tadi,lama ke kau tunggu" dengan terus Arissa Medina menarik kerusi untuk duduk.
"Nasib baik aku ni mood baik, lagipun aku yang ajak kau untuk berjumpa malam ni dah sah ramai orang nak lepak malam sabtu" jawab Laila Amani dengan segera memanggil pelayan untuk mengambil pesanan..
Arissa Medina hanya memesan air saja kerana sebelum tu dia sudah makan dari rumah sebelum mendapat panggilan dari Laila,katanya mahu ajak berjumpa dengan beliau. So air sajala buat hilang haus perit berlari cepat tadi..
Tak lama tu pelayan meletakkan air yang Dia dipesan dan berlalu pergi.
"Lama gila tak jumpa kan, kau apa cerita sekarang? Papa aku ada cerita dengan aku yang kau kerja dengan Papa Haziq eay" kata Laila merenung muka Arissa Medina dengan penuh harapan teman baiknya menjawab soalan.
"Oh betul la tuh,and Haziq jadi boss aku," kata Arissa sedikit sebanyak membuatkan Laila seakan terkejut lepas mendengar bicara tersebut.
YOU ARE READING
BE MINE LAST CHAPTER -hanamedina_02
Roman d'amourARRISA MEDINA melangkah jauh setelah peristiwa lalu kembali bertalu...namun disaat menutup pintu hatinya.. datang seorang lelaki beku cuba mendekatinya.. "Awak tak penat ke kejar benda yang tak pasti" -ARISSA MEDINA- "Sebab aku tahu kau takkan ada s...