Selepas pengenalan Ayhan dan Afkar ditambah dengan jeritan terpesona dari gadis-gadis yang berada di kelas.Kini keadaan kelas menjadi lebih tenang.
Ayhan dan Afkar mengambil tempat di hadapan Halwa dan Maisarah.Afkar tidak henti memandang Halwa.
"Rindu aku tak, Gajah?"soal Afkar tersenyum mengusik.
Halwa yang dipanggil dengan nickname masa kecilnya mula rasa geram dengan Afkar. "Kau boleh berambus tak, Lidi?" Balas Halwa kembali dengan nickname masa kecil Afkar dengan senyuman yang dipaksa.
Afkar hanya tersenyum menatap wajah geram Halwa. Makin manis pula gadis di hadapannya ini selepas beberapa tahun tidak bertemu.
"Woah? You know this fatty, Bro?"sampuk Ayhan tiba-tiba disebelah Afkar menepuk sekali bahu Afkar.
Seketika senyuman di muka Afkar pudar. Halwa tidak mempedulikan ucapan Ayhan walaupun hatinya agak terasa, ingin menyangkal tetapi apa yang dikatakan itu merupakan fakta.
Afkar memincingkan matanya memandang Ayhan, dahinya berkerut. "Kau siapa? Apa hak kau nak panggil dia fatty?" Ucap Afkar dengan suara yang tegas. Tangannya menepis tangan Ayhan dengan kasar.
Ayhan agak tersentak dengan tindakan Afkar. Tak jauh beza dengan Halwa dan Maisarah.
"Dia...marah?"ucap Halwa dalam hati melihat reaksi Afkar.
"Calm down, Bro. Why are you so mad...I'm just kidding..." Ujar Ayhan sambil menggosok-gosok tangannya yang memerah gara-gara ditepis oleh Afkar.
"You aren't supposed to said that. You better keep your mouth shut and apologize to her or else I kick you out from my house," gertak Afkar kepada Ayhan.
"Okay, Okay. I'm sorry... your name, beauty?"pinta maaf Ayhan dengan mengedipkan sebelah matanya yang dengan pantas kepalanya ditepuk oleh Afkar ditambah dengan tatapan tajam milik Afkar.
"Kau jangan nak menggatal sangat eh. Aku belasah kau nanti kang,"
Halwa terkesima dengan kejadian di depannya. Maisarah pula hanya menikmati drama di hadapannya walaupun hatinya juga ikut terhiris saat si mamat blonde di hadapannya menghina kawan baik di sebelah.
"Halwa,"balas Halwa pada Ayhan.
"Hello student at the back? Is there any problem?" Soal Professor Zakir yang menyedarkan keempatnya.
Segera Afkar dan Ayhan memusingkan badan mereka ke hadapan semula.
"No, Prof." Sahut Afkar tersenyum manis.
Para gadis di dalam kelas yang tadinya sudah berhenti teriak kini kembali semula kerana senyuman manis di wajah Afkar yang ditambah dengan mukanya yang kacak dan lesung pipit di pipinya.
"Okay, Ladies. Keep quiet. You can go crazy for him once we finish this class,"tegur Prof Zakir.
"As I said earlier, appearance was important to everyone. From your appearance, others can see what kind of person you're..." Ucap Prof Zakir menyambung ajarannya.
Dia mengedarkan pandangannya ke 50 orang student di hadapannya.
"So...Miss Halwa." Panggil Prof Zakir menunjukkan ibu jarinya kepada Halwa.
Halwa tersentap saat namanya dipanggil. Dalam hatinya sudah memaki hamun kenapa dalam banyak-banyak pelajar disitu mesti namanya yang dipanggil. Walaupun tak rela, Halwa mengangkat tangannya dengan tak yakin.
"Yes, Prof." Balas Halwa.
Prof Zakir berjalan maju ke tempat duduk pelajarnya sedikit.
"What do you think about the importance of appearance in girls?"soal Prof Zakir pada Halwa.
YOU ARE READING
Love In Disguise
Novela JuvenilOrang kata pernyataan cinta yang berawal dari kawan ini selalunya akan berakhir dengan perpisahan tetapi berbeza dengan sepasang kekasih yang bernama Halwa Huraiyah dan Afkar Nail. Mengenali satu sama lain dari sekolah rendah. Disitu lah mulanya cin...